Gå til innhold

Inspirert! Hvorfor jobber du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja hva er dine grunner til å jobbe?

Liker du å jobbe, eller gjør du det fordi du må?

Anonymous poster hash: 807b8...d93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst? Har man valg?

Jeg liker å jobbe! Liker jobben min. Liker å prestere. Liker konkurransen på jobben.

Er selger :)

Liker penger og har barn som krever kroner!

Skrevet

Kundesenter. Liker å jobbe, men skulle gjerne vunnet førstepremien i Vikinglotto så jeg slapp for en periode i alle fall :P Har ikke så stort valg heller, skal vi klare å betjene boliglån og billån samt andre utgifter

Anonymous poster hash: ee568...1c4
Skrevet

Jobber kun fordi jeg må. Liker ikke å jobbe, og hadde sluttet på dagen om jeg hadde hatt råd/mulighet til det.

Anonymous poster hash: 945c3...804

Skrevet

Kun fordi jeg må. 

Kan selvfølgelig trives på jobb også, men om muligheten bød seg, og jeg kunne slippe å jobbe, så hadde valget vært svært enkelt.

Drømmen er å vinne i lotto, nok til å være økonomisk uavhengig resten av livet, og heller drive med veldedighetsarbeid innimellom, og faktisk utrette noe av betydning i verden, fremfor å bare være en "cog in the machine", som de aller aller fleste av oss er.

Anonymous poster hash: 4e040...ca8
Skrevet

I den jobben jeg har nå er det fordi jeg må, men selvom jeg plutselig hadde blitt mangemillionær hadde jeg ikke

sluttet å jobbe for alltid. Ville nok tatt meg noen år hvor jeg reiste litt, så vil jeg tatt mer utdanning og fått en jobb jeg viile trives i.

Anonymous poster hash: 78a2a...24a
Skrevet

Jeg jobber fordi vi må ha penger for å kunne kjøpe mat, medisiner, dekke huslån, ha klær på kroppen etc, etc.

Trivsel kommer i andre rekke når det gjelder å forsørge seg selv. Trives du ikke der du jobber, så søk deg bort.

Jeg er heldig og trives veldig godt med både kollegaer, arbeidsoppgaver og lønnen jeg har. Kunne aldri, aldri, aldri vært frivillig naver. Det er så langt ned på rangstigen det er mulig å komme i mine øyne.

Anonymous poster hash: 42c74...81b

Skrevet

Jeg liker jobben min og valgte utdannelse og jobb ut fra interesse. Jeg har strålende kolleger og er glad i jobben min.

Likevel må jeg si at nå når jeg er alene med to barn hvorav den ene har vært til "1000" (litt overdrevet) spesialister det siste året grunnet diverse problemer og den andre sliter med helseproblemer grunnet senvirkninger av behandling hun måtte ha som helt liten så skulle jeg gjerne kunne droppe jobben for en periode/gå kraftig ned i stillingsprosent så jeg ikke stadig må gå med dårlig samvittighet for manglende overskudd til barna når jeg er på jobb og dårlig samvittighet for manglende engasjement på jobben når jeg er hjemme.

Så akkurat i disse årene går jeg på jobb fordi jeg må, selv om jeg egentlig er veldig glad i jobben min.

Anonymous poster hash: 443c4...976
Skrevet

Fordi jeg vil!

Har tatt en utdannelse som jeg elsker og koser meg derfor i arbeidslivet. Føler hjernen skrumper inn de gangene jeg har vært utenfor arbeidslivet (permisjon, sykemeldinger etc).

Skrevet

Jobber for å leve, lever ikke for å jobbe, men jobben gir meg mer lønn enn kun i kronasjer.

Skrevet

For å tjene penger.

Skolen jobber jeg med for å få den utdannelsen jeg vil ha. Når jeg en gang får jobbe som lektor, tror jeg pengene vil bety litt mindre -selvom det blir mer av de 😉

Anonymous poster hash: 34d3f...81b

Skrevet

Fordi jeg er frisk og derfor SKAL forsørge meg selv og min familie. 

Hadde jeg hatt bøttevis med penger hadde jeg nok redusert stillingen min til 80 prosent, men hadde aldri sluttet helt i jobb. Mennesker som ikke er i jobb er rett og slett (som oftes) ikke like interessante som mennesker som er aktive i yrkeslivet.

Skrevet

Jeg gjør det for å ha tak over hodet,mat til familien og en varm seng å sove i.

Synes jobben er helt ok men føler ikke at jeg måtte jobbe for å Være lykkelig. Har Tusen andre ting jeg heller ville gjort.

Anonymous poster hash: e488b...9b4

Skrevet

Jeg elsker å jobbe. Er pedagogisk leder. Det er sosialt og gøy, får utløp for kreativitet og energi og ikke minst: jeg får bli kjent med så mange fantastiske barn! Jeg hadde ikke trengt å jobbe for mannen min tjener nok, men jeg er ikke interessert i å slutte.

Anonymous poster hash: 85f21...562

Skrevet

Fordi jeg elsker rush og ambisjoner :)

Anonymous poster hash: c265a...057

Skrevet

For å bidra til samfunnet. Føler litt på at jeg er på feil hylle, byråkrat som jeg er, men får se etter hvert hvilke andre muligheter som kommer til meg.

Skrevet

For det første, så må jeg jo :P Dessuten, jeg har brukt 5 år på utdannelsen, så det er jo fint å bruke det til noe fornuftig. Jeg opplever læring og mestring. Jobben utvikler meg som menneske både faglig og personlig. Læringskurven er langt brattere enn hva jeg så for meg da jeg startet på høyskolen. Utdannelsen og jobb har formet meg mer enn hva jeg hadde trodd på forhånd.

Anonymous poster hash: 15289...55e

Skrevet

Jobber selvsagt fordi jeg må tjene penger til livets opphold.

Jeg har sørget for å utdanne meg slik at jeg har en jobb jeg trives i og som er meningsfull for meg.

Jeg kunne dog vært fullt ufør, men har kjempet med "nebb og klør" for å komme meg tilbake i litt jobb. Jeg jobber da nå både for å kunne tjene til livets opphold (tross alt bittelitt bedre betalt enn full uføre), yte mitt bidrag til samfunnetm, de sosiale, bruke hodet og føle at jeg gjør en forskjell.

Jeg blir forøvrig helt matt av folk som tenker at det er et alternativ å ikke selv sørge for sitt eget livsopphold. Det er noe galt med samfunnet når en del tydeligvis mener de kan leve på stas. Da får de heller gifte seg til penger og gjøre det på den måten enn å snylte på samfunnet! Samfunnets ordninger for trygd osv er ment som en sikkerhetsventil og ikke som krykke!

Anonymous poster hash: 1c4b3...bec
Skrevet

• Fordi jeg liker å være noe mer enn "kona til" og "moren til"

Fordi jeg har tatt en lang utdannelse, betalt av samfunnet, og skylder fellesskapet å bruke den.

Fordi jeg trives med følelsen av at noen trenger meg. 

Fordi jeg liker følelsen av å være god til det jeg driver med. 

Fordi jeg liker å ha en struktur i livet, liker å kjenne gleden over at arbeidsdagen er over, at det er helg og å ha ferie. 

Fordi jeg vil gi det jeg kan gi til fellesskapet og ikke bare ta imot. 

Fordi jeg vil lære ungene mine at det er en selvfølge at man yter etter evne. 

Fordi jeg liker å være del av et kollegium der jeg treffer folk som er opptatt av det samme som meg. 

Fordi jeg liker lønnsutbetalingene. 

Skrevet

Jobber fordi vi må forsørge familien, og fordi det er dørgende kjedelig å gå hjemme.

Anonymous poster hash: a8202...bae
Skrevet

Grunn nr 1 er for å tjene til livets opphold. Men hadde jeg vært rik hadde jeg nok jobbet litt uansett, men ikke 100% som jeg gjør i dag. Jobber som sykepleier på sykehjem og jeg storkoser meg på jobb både med pasienter åh kolleger:)

Anonymous poster hash: 572e8...072

Skrevet

Hadde ikke jobba om jeg ikke måtte, men når jeg først må har jeg en jobb jeg elsker.

Skrevet

Liker jobben, brukerne mine og mine kolleger

Anonymous poster hash: 4bcc5...f41

Skrevet

Fordi det koster å leve, familien må ha mat på bordet, og fordi alle som i det hele tatt er i stand til å bidra til samfunnet må.

Anonymous poster hash: 0cd02...c24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...