Gå til innhold

Når mannen holder ting hemmelig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 7 år siden brukte vi 25000kr på å fikse tennene til mannen. Han sverget da på å ivareta tennene..

I går ba han om å få snakke med meg, han hadde gjort noe han skjemtes over..

Jeg tenkte utroskap med en gang og ble helt skjelven, men nei da.. Han satt og spiste bacongull en kveld etter jeg hadde lagt meg og den ene tanna hadde gått i oppløsning for 3(!!) dager siden, i går hadde han så vondt at han måtte til tannlege. På en lørdag til vakthavende tannlege.

Han hadde holdt kjeft ondet fordi han var redd jeg skulle bli sur og fordi han ikke hadde gjort noe så enkelt som å pusse tenner.

Han legger seg aldri samtidig med meg, søker følger ikke akkurat med på tannpuss, men har jo mistenkt. Han innrømte at han pusser maks 1 gang i uka. Han røyker og drikker 1,5-2 liter cola daglig.

Jeg orket ikke si annet enn at man får mye tannkrem for summen vi måtte bruke. 3200kr for å trekke tanna.

Der forsvant pengene til å ta ungene med i Dyreparken i Kristiansand. :(

Jeg blir i grunn ikke sint lenger, bare så uendelig skuffet... Hadde han tjent egne penger og kunne tatt dette av en buffer, såhadde det vært en ting, men han går hjemme på AAP og får inn lite pr mnd. Så da må jeg betale dette også da..

Anonymous poster hash: 38768...d0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj.... pusse tennene 1 gang i uka? Er det mulig?!?  Kysser dere?? Blir heilt uvel!!!

Anonymous poster hash: a080d...b3f
Skrevet

Da må du begynne å stille krav til ham.

Det første er at han må ta seg en tur til legen sin og be om henvisning til psykolog. Og diskuter røykeslutt også med legen.

Deretter så får han slutte å drikke cola og røyke. Han har ikke råd til det, og det får han innse.

Videre bør han følges tett av legen sin i en tid fremover siden han ikke er i stand til å ta vare på sin egen helse...

Du skriver ikke noe om hvorfor han er på aap. Men mannen din bør være klar over at dårlig munnhygiene ofte kan føre til fysisk sykdom, noe også alvorlig.

Og dere bør ta et ordentlig oppgjør, be om å få oppfølging av hele familien, kostholdsmessig, helsemessig og aktivitetsmessig. Kjør på med alt du kan og alt dere kan for å få hjelp (om du virkelig ønsker å beholde en slik mann, da... det hadde ikke jeg greid). Og dere må selvfølgelig til fvk også. Men først av alt trenger mannen din psykologhjelp samt tett oppfølging av legen sin i lang tid fremover!

Anonymous poster hash: bfe62...ba3
Skrevet

Han jobber ikke.

Han pusser tennene en gang i uka.

Han røyker og drikker masse cola --> lever ekstremt usunt.

Dette til sammen vil jeg si at er et mye større problem enn 3200 kroner i tannlegeregning. 
Hvilke gode kvaliteter har denne mannen?

Dere har også dårlig råd om 3200 i utforutsett utgift velter en dyreparktur med ungene. Høres ut som du lever i en håpløs situasjon HI. Jeg kunne ikke hatt det sånn...

Anonymous poster hash: 8c5ec...292
Skrevet

Tror nesten ikke jeg kunne vært sammen med en som har så dårlig tannhygiene. Det er så turnoff at jeg nesten brekker meg av det du skriver. Kysser dere? Stinker han ikke i kjeften av all dritten han stapper i seg?

Anonymous poster hash: cb712...5e8

Skrevet

Sett opp et regnskap for ham også....

1,5 liter cola koster rundt 30 kr. På en uke bruker mannen din 200-250 kroner på brus. Dvs. 800-1000 kr pr måned på brus.

Så ser dere på hvor mye han røyker pr dag.... røyker han 10 - 20 - 30 sigaretter daglig?

I så fall blir det hhv.1125 - 2250 - 3375 kroner pr måned i røyk.

Sjekk denne linken:

http://røykeslutt.org/hvor-mye-koster-royke.html

EN eneste måned uten røyk og cola og dere har råd til å dra til Dyreparken i sommer likevel!

Be ham se på barna sine og vit at det er hans drittvaner som nå gjør at barna blir skuffet. Mannen din trenger en vekker!

Skrevet

1 GANG I UKA????? :o

Hvordan kan du ikke merke det? Tennene hans må se jævlige ut, og han må STINKE død og bedervelse!! *sjokket*

Anonymous poster hash: dcd36...f0f

Skrevet

Psykisk sykdom? Søsteren min ble alvorlig psykisk syk og pusset aldri tennene. Luktet derimot aldri noe og tennene var ikke råtne. Hun brukte mye tyggegummi. For henne var det bare for tungt, men det bedret seg da hun byttet psykolog. Håper mannen din blir frisk, for det tror jeg ikke han er nå.

Overse resten her, tror ikke de forstår så mye her i verden.

Anonymous poster hash: d254a...26c

Skrevet

Tror mannen din trenger hjelp utover tannlege. Og det sier jeg i aller beste mening.

Anonymous poster hash: 92277...226

Skrevet

Ja, vi har dårlig råd, jeg har betalt ungane gjeld den siste tiden og vi kunne endelig ta barna med til dyreparken denne sommeren. Veien har vært lang hit.

Ja, han har psykiske problemer. Han er medisinert, men tar alikevel ikke ansvar for seg selv og jeg orker ikke lenger.

Vi deler ikke rom, vi kysser ikke.

Han er en snill mann, det er vel eneste grunnentil at jeg ikke har hatt samvittighet til å gå.

Dette var ikke slik jeg planla livet, jeg har jobbet hardt for å få oss ut av den situasjpnenvi havnet i da mannen plutselig ble psykisk syk.

Skrevet

Ja, vi har dårlig råd, jeg har betalt ungane gjeld den siste tiden og vi kunne endelig ta barna med til dyreparken denne sommeren. Veien har vært lang hit.

Ja, han har psykiske problemer. Han er medisinert, men tar alikevel ikke ansvar for seg selv og jeg orker ikke lenger.

Han er en snill mann, det er vel eneste grunnentil at jeg ikke har hatt samvittighet til å gå.

Dette var ikke slik jeg planla livet, jeg har jobbet hardt for å få oss ut av den situasjpnenvi havnet i da mannen plutselig ble psykisk syk.

Slik kan det ikke fortsette. Barna kan ikke bevitne fars totale forfall slik. Ta fatt i det ved hjelp av hans familie, fastlege, hva som helst. Slikt forfall er tegn på tung mental sykdom, og barna må skjermes, mener jeg.

Anonymous poster hash: 46920...781

Skrevet

Fy så KVALMT. Vil du virkelig leve livet ditt slik? Med en psykisk syk tulling som setter seg selv foran barna?

Skrevet

Du kan ikke gjøre mannen din frisk, og du kan ikke ta ansvar for mannens helse lenger.

Han kan gjerne få støtte og kjærlighet i prosessen om han er villig til å ta ansvar for å bli frisk selv, med å ta tak i ting, gå i riktig behandling osv. Når han ikke vil eller greier å ta tak i dette selv, da mener jeg du gjør det rette å gå fra ham slik at barna dine slipper å vokse opp med far som er så dårlig forbilde. Da er det bedre at han har mindre samvær med dem, hvor han kanskje greier å gi barna et positivt bilde av seg selv i små doser. Høres ikke ut som om han kan eller vil ha mye samvær, det beste hadde kanskje vært bare timer så lenge han er så syk som han er nå.

Beskytt deg selv og barna dine fra nå av, Hi. Dere fortjener å ha det bedre. Og mannen må ta tak i eget liv, ingen kan gjøre det for ham. Om du går så kan det være en ide å ta kontakt med hans lege på forhånd og fortelle hvor dårlig mannen din faktisk er og at du nå går fra ham og at han vil trenge tettere oppfølging av helseapparatet og kanskje andre tjenester fremover.

Ta tak i ditt liv nå, Hi, for barnas del. Lykke til videre!

Skrevet

Oj, ja her var det mer under overflaten enn en ødelagt tann...

Han MÅ jo skaffe seg (bedre?) hjelp på grunn av sin psykiske sykdom, og det med en gang. Han ødelagger jo seg selv fysisk også sånn som han holder på. Munn -og tannhygiene er viktig. Jeg forstår ikke helt hvordan du holder ut, selv hvor snill han er og hvor glad du måtte være i ham. For ungene å se sin fars forfall på denne måten kan ikke være bra og jeg ville gjort mye for å skåne dem for det.

Får han ingen oppfølging av lege eller psykolog?

Anonymous poster hash: 482f6...0eb
Skrevet

Fy så KVALMT. Vil du virkelig leve livet ditt slik? Med en psykisk syk tulling som setter seg selv foran barna?

dette har jeg rapportert.

Anonymous poster hash: 98605...a9c

Skrevet

Nå kan også medisinene har tar være med på å forringe tennene, behøver ikke bare være dårlig tannhygiene, selv om det kan se slik ut.

Psykisk sykdom kan gi utslag i mye, også mindre evne til å se hva som er best for en.

Synes du er tøff som står i dette. Mannen din trenger hjelp, mer hjelp enn du kan gi. Samtidig så vil jeg si det at det er sykdommen hans som gjør dette, ikke han. Hadde han vært frisk, ville han den gang tatt seg sammen, mest trolig.

Skrevet

Hvordan går det, Hi?

Skrevet (endret)

dette har jeg rapportert.

Hvorfor?!!

Vet egentlig svaret, kun fordi der er biltyven som skrev det..? Det er flere lignende svar, så da bør du vel rapportere de også??

Endret av ¤Hippie¤
Skrevet

dette har jeg rapportert.Anonymous poster hash: 98605...a9c
Hvorfor?!!

Vet egentlig svaret, kun fordi der er biltyven som skrev det..? Det er flere lignende svar, så da bør du vel rapportere de også??

å kalle noen som er psykisk syk tulling, er på noen måte ikke greit!

Har ingenting med hvilket nick som står bak.

Skrevet

dette har jeg rapportert.Anonymous poster hash: 98605...a9c
Hvorfor?!!

å kalle noen som er psykisk syk tulling, er på noen måte ikke greit!

Har ingenting med hvilket nick som står bak.

Men han ER jo psykisk syk, på en eller annen måte!

Ingen friske driver på slik.

Jeg har selv en psykisk lidelse, så keg vet hvor tungt ting kan være, som for eksempel å ordne seg for dagen.

Mannen til hi sliter tydeligvis enda mer, og da er det jo ikke feil å si at han er syk??

Ja det var kanskje dumt å legge på "tulling", men man kan ikke analysere ALT.

Skrevet

Ja, han er syk.

Jeg har bedt ham ta kontakt med tannlege og få et overslag på hva det vil koste å fikse alt en gang til... Så skal han få søke om å få delt noe av det.. Enda en tann delte seg her om dagen.. Jeg vet ikke om de får reddet tennene hans når det står så ikke til..

Han var i det minste ærlig med en gang det skjedde.

Han innser hva han selv har gjort. Og han skjemmes. Om 2-3 uker har han nok glemt det igjen...

Skrevet

Ja, han er syk.

Jeg har bedt ham ta kontakt med tannlege og få et overslag på hva det vil koste å fikse alt en gang til... Så skal han få søke om å få delt noe av det.. Enda en tann delte seg her om dagen.. Jeg vet ikke om de får reddet tennene hans når det står så ikke til..

Han var i det minste ærlig med en gang det skjedde.

Han innser hva han selv har gjort. Og han skjemmes. Om 2-3 uker har han nok glemt det igjen...

Og hva tenker du gjøre fremover?

Forstår han at han trenger hjelp, og tar han initiativ til å gjøre noe med situasjonen sin? (jeg tenker ikke bare på tennene)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...