Oktavia Skrevet 28. juni 2015 #1 Skrevet 28. juni 2015 Har endelig fått følelsen av å være skikkelig gravid. Ca 18 uker på vei. Vært på ul og sjekket hjertelyd sist uke. Mens smerter i natt og magen er nesten borte i dag. Ingen blødninger men kan faktisk ligge på magen igjen.. Kan jeg ha mistet men ikke blødd og må ha utskrapning? Jeg har mistet for 2 år siden. Viste ikke da at jeg var gravid og hadde store smerter og blødde masse.. Føler meg dum som må spørre her men har ingen å snakke med. Hverken mann, familie eller venner. Sistnevnte vet ikke noe. De 2 første ønsker ikke dette barnet så.. Har akkurat fått min første gratulasjon og fælt min første glede rundt dette barnet... Hva nå?
HeltAnonym Skrevet 28. juni 2015 #2 Skrevet 28. juni 2015 Ta kontakt med legevakt og hør om du får komme inn å sjekke hjertelyd?
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #3 Skrevet 28. juni 2015 Du ringer lege eller jordmor for å få en ekstra kontroll! Har du kjent bevegelser enda foresten? Anonymous poster hash: cbc38...e82
Gjest Me2u Skrevet 28. juni 2015 #4 Skrevet 28. juni 2015 Smertene var nok ligamentsmerter. Stikninger og murringer. Er normalt at du ikke har så mye andre symptomer i uke 18 Nyt det! For etterhvert så kommer trøttheten, vann i kroppen og masse annet "morro" Men om du føler deg skikkelig stresset så ringer du fastlegen og ber om å lytte på hjertelyden. Selv hadde jeg Angelsound som jeg brukte en gang i uka bare for å gi meg selv sjelefred. Den var fin å ha frem til etter uke 24 når jeg begynte å kjenne liv daglig til faste tider
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #5 Skrevet 28. juni 2015 Det burde vel egentlig ikke være noen tvil om hva man gjør i en sånn situasjon.. Anonymous poster hash: 697c2...d97
Oktavia Skrevet 28. juni 2015 Forfatter #6 Skrevet 28. juni 2015 Jeg sjekket hjertetlyd på torsdag som var. Alt ok da. Kjent bevegelse nå og da. Men har hatt full bukplastikk så har nedsatt følighet i magen.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #7 Skrevet 28. juni 2015 Vanskelig å si. Det kan jo være en MA(missed abortion), selv om sannsynligheten er liten. At magen endrer størrelse er ikke uvanlig så tidlig. Menssmerter kan like gjerne være ligamentsmerter. Jeg er også 18 uker på vei, og har lite mage tidlig på dag, men har relativt stor mage på kvelden. Om det mot formodning skulle være en Ma, så er du nok for langt på vei for utskraping. Så langt på vei må du nok "føde". Uansett du bør ta kontakt med lege og få en sjekk. Anonymous poster hash: 7a5dc...b7a
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #8 Skrevet 28. juni 2015 Her trenger det ikke være snakk om at du har mistet, den lille snur seg hele tiden, noen dager kan magen være borte så og si, da er det barnet som har trekt seg inn mot ryggen. Har du kjent spark enda? I så fall, så drikk et stort glass iskaldt vann eller saft (med sukker) så bruker aktiviteten å komme etter senest ca 20-30 min. Er du veldig urolig, så ringer du heller til legevakten/føden og ber om å få komme inn på en sjekk, bedre med en sjekk for mye, enn en for lite Anonymous poster hash: 63182...b6c
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #9 Skrevet 28. juni 2015 På den tiden var babyen min en skikkelig akrobat og innimellom la hun seg inn mot ryggen og da forsvant magen omtrent helt. Men så poppet den ut igjen når hun flyttet seg. Men uansett så kan det være greit å få sjekket det i tilfelle det skulle være noe. Smerter er også ganske så vanlig, jeg har det enda rett som det er (26 uker på vei). Ikke bare er det ligamentsmerter og man kjenner at ting strekker seg, men har også menslignende smerter innimellom. Ha fokus på hvor sjeldent det er at noe galt skjer så sent, men heller en sjekk for mye enn for lite Anonymous poster hash: 001e7...95a
februarprins2013 Skrevet 28. juni 2015 #10 Skrevet 28. juni 2015 hadde tatt en telefon til legevakten hvis jeg var usikker
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #11 Skrevet 28. juni 2015 Gratulerer! Det følger mange rare vondter med en graviditet, så det er nok bare en av de MEN du skal ALDRI gå og bekymre deg! Stress er ikke sunt... Kontakt lege /jordmor når du blir usikker! Bedre en gang for mye, enn en gang for lite! Anonymous poster hash: 60776...7b6
Oktavia Skrevet 28. juni 2015 Forfatter #12 Skrevet 28. juni 2015 Her har det vært stress fra dag 1. Kjæresten/samboeren dro i 6 uker. Tilbake nå men kun pga jobben sin. Han er ferdig med meg og ønsker ikke barnet. Likevel er han nå hjemme igjen. Vi spiser sammen og sover sammen. Ellers sover ikke jeg så er takknemlig for det selv om det er en kald rygg jeg sover mot. Hadde ekstra sjekk på torsdag. De sa at jeg måtte roe meg med at alt er ok. Bor i Spania og har startet å lærere språket pga barnet som kommer. Er ikke bare å ringe føden når jeg sliter litt med språket. Norge er ikke aktuelt da jeg har jobb her, barna skole og jeg trives godt. Trodde man alltid blødde om barnet slapp elle døde i mors mage..? Jeg er bare så nummen! Har fått vogn av søsteren min. Hennes gamle, men fikk den gratis! Og fant en full bag med brukbart tøy eller gutta mine. Selv om det er jente som jeg bærer.. Bare så rart å ikke ha bulemage i dag. Greit har fisi og æsja masse da.. Så redd for at jeg har ligget for lenge i sola. Dyppet meg i bassenget og dusja ofte..var kun 1,5 t i sola! Skulle ønske vi snakket om barnet. Skulle ønske vi hadde noe kjemi igjen. Og ikke bare jeg som går å er sår, kåt og like forelsket som for 3 år siden.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #13 Skrevet 28. juni 2015 Trodde man alltid blødde om barnet slapp elle døde i mors mage..? Nei, ikke ved MA, da dør fosteret, men kroppen støter det ikke ut. Kroppen tror fortsatt den er gravid. Vet ikke om føden er rette stedet å ta kontakt forresten. Her i Norge kan man ikke kontakte føden så tidlig som i uke 18.. Da er det lege eller legevakt man ta kontakt med. Anonymous poster hash: 7a5dc...b7a
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #14 Skrevet 28. juni 2015 Trodde man alltid blødde om barnet slapp elle døde i mors mage..? Nei, ikke ved MA, da dør fosteret, men kroppen støter det ikke ut. Kroppen tror fortsatt den er gravid. Vet ikke om føden er rette stedet å ta kontakt forresten. Her i Norge kan man ikke kontakte føden så tidlig som i uke 18.. Da er det lege eller legevakt man ta kontakt med. Anonymous poster hash: 7a5dc...b7a Det kan man da, var selv på sjekk på føden i uke 16 når det var helg, ringte de først, ingen beskjed om legevakt eller noe, de slapp meg inn og tok en sjekk, uten noe om og men. Anonymous poster hash: 63182...b6c
Oktavia Skrevet 28. juni 2015 Forfatter #15 Skrevet 28. juni 2015 Fant hjertelyd med monitoren hjemme! Tok et glass cola for da blir magen helt hard og der bebisen ligger kommer frem. Da fant jeg lyden etter 10 min leting. 150 stabil
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #16 Skrevet 28. juni 2015 Hurra! :-) Anonymous poster hash: 609eb...458
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå