Gå til innhold

Glemte å ta ppiller i går!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge må vi bruke kondom nå??

Anonymous poster hash: 76518...0f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frem til mensen....

Anonymous poster hash: 2e922...7e1

Skrevet

Ut brettet/Frem til menstruasjon.

Anonymous poster hash: d4b95...d46
Skrevet

Det skal stå i vedlegget så les der du, har du det ikke så sjekk felleskatalogen på nettet. For noen piller er det 7 dager og andre 14 dager. Aldri lest at man må fullføre et brett men kanskje noen piller krever det.

Anonymous poster hash: 19b53...b85

Skrevet

Nei tuller dere 😥 Da gidder jeg ikke å ta dem frem til mens da? Eller?

Skrevet

Nei tuller dere 😥 Da gidder jeg ikke å ta dem frem til mens da? Eller?

Jo, du må fortsette å ta den. Leser du ikke pakningsvedlegget?

Skrevet

Tar du de ikke videre nå, så må du bruke prevensjon første tiden du starter opp igjen på pilla også, leser du ikke pakningsvedlegget du eller?

Skrevet

Som regel to uker må du bruke prevensjon.

Dropper du å ta pillene så må du fortsatt bruke prevensjon to uker fra oppstart.

Lurt å lese pakkingsvedlegg før du kaster esken.

Anonymous poster hash: a27ab...8c9

Skrevet

Wæh.. Jeg leste jo vedlegget, men så kastet jeg det 😓 Jeg har jo bare begynt å ta en hvilken som helst på brettet, og vet jo ikke om d r sukkerpiller jeg har brukt den siste uka! Har aldri brukt ppiller før, men cerezett har vel kanskje ikke sukkerpiller ?!

Skrevet

Klassisk eksempel på hvem som blir gravid på p-piller, du MÅ jo lese hvordan du skal bruke medikamenter du går på. Om du har rotet bort pakningsvedlegget kan du søke det opp i felleskatalogen og lese det der. Følg bruksanvisningen, ellers er det ingen vits.

Anonymous poster hash: fe97b...d04
Skrevet

Wæh.. Jeg leste jo vedlegget, men så kastet jeg det 😓 Jeg har jo bare begynt å ta en hvilken som helst på brettet, og vet jo ikke om d r sukkerpiller jeg har brukt den siste uka! Har aldri brukt ppiller før, men cerezett har vel kanskje ikke sukkerpiller ?!

Du skal starte på pille nr 1 og følge brettet til slutten.

Du burde virkelig lese ordentlig!

Anonymous poster hash: a27ab...8c9

Skrevet

Start ALLTID på pille nr 1, slik du holder på nå, så har du en 40% sjanse for å bli gravid, om du så tar pillen hver dag :o

Skrevet

På brettet mitt sto det ikke nr 1! Det var liksom man,tirs, ons, og jeg begynte på søndag fordi jeg fikk mensen på søndag 😥 åh så forvirrende !! Hi

Skrevet

På brettet mitt sto det ikke nr 1! Det var liksom man,tirs, ons, og jeg begynte på søndag fordi jeg fikk mensen på søndag åh så forvirrende !! Hi

Du skrev: "Jeg har jo bare begynt å ta en hvilken som helst på brettet, og vet jo ikke om d r sukkerpiller jeg har brukt den siste uka", er det vi forholder oss til i svaret her, du må følge den slik anvisningen tilsier, å ta "hvilke som helst" pille, er ikke det samme som å følge dagrekken.

Tror du bør bestille time til legen og snakke med h*n ang bruken av den pillen du går på, så du blir sikker på rett bruk, ellers driver man ren gambling, om en ikke tar de rett.

Skrevet

Hentet fra p-pille.no:

Et CERAZETTE 28-brett inneholder 28 tabletter, der alle 28 tabletter inneholder hormoner. Ta en tablett på samme tid hver dag, om du vil kan du svelge ned med vann. Følg anvisningen til «stien» inntil alle de 28 tablettene er tatt. Det er viktig at du begynner på neste brett uten stopp. Dette betyr i praksis at du alltid vil begynne med et nytt brett på den samme ukedagen som det forrige brettet.

I motsetning til p-piller med østrogen, vil Cerazette kun virke helt sikkert om det tas på samme tidspunkt hver dag. Det er mulig å forsinke inntaket med 3 timer, i motsetning til p-piller med østrogen som har 12 timer.

Skrevet

Hentet fra p-pille.no:

Et CERAZETTE 28-brett inneholder 28 tabletter, der alle 28 tabletter inneholder hormoner. Ta en tablett på samme tid hver dag, om du vil kan du svelge ned med vann. Følg anvisningen til «stien» inntil alle de 28 tablettene er tatt. Det er viktig at du begynner på neste brett uten stopp. Dette betyr i praksis at du alltid vil begynne med et nytt brett på den samme ukedagen som det forrige brettet.

I motsetning til p-piller med østrogen, vil Cerazette kun virke helt sikkert om det tas på samme tidspunkt hver dag. Det er mulig å forsinke inntaket med 3 timer, i motsetning til p-piller med østrogen som har 12 timer.

Cerazette har 12 timer. Og hvis man glemmer en pille, mener jeg man må bruke ekstra prevensjon i 7 dager.

Anonymous poster hash: 16a5b...742

Skrevet

Hentet fra nett:
"Hvis du har glemt p-pille er det viktig å ALLTID bruke kondom eller ikke ha samleie i SJU dager ("karantenedager") etter at pillen(e) er glemt. Hvis du imidlertid har hatt samleie rett før eller etter dagen du glemte p-pillen(e), kan det være aktuelt å ta nødprevensjon."

Skrevet

7 dager på Marvelon hvertfall.

Du må jo virkelig lese pakningsvedlegget før du starter på sånt! Er du virkelig så uansvarlig??

Anonymous poster hash: ab4cf...362

Skrevet

Hentet fra p-pille.no:

Cerazette har 12 timer. Og hvis man glemmer en pille, mener jeg man må bruke ekstra prevensjon i 7 dager.

Anonymous poster hash: 16a5b...742

Jepp er 12 timer med cerazette. Andre minipiller har 3 timer.

Skrevet

Her er vedlegget http://www.felleskatalogen.no/m/medisin/pasienter/pil-cerazette-organon-547397 og det står

"Hvis du er mer enn 12 timer for sent ute med å ta en tablett, kan sikkerheten til Cerazette være redusert. Jo flere tabletter du har glemt på rad jo større er risikoen for at den preventive effekten er redusert. Ta den sist glemte tabletten så snart du husker det og de neste tablettene til vanlig tid. Bruk tilleggsprevensjon (barrieremetode) også i de neste 7 dagene du tar tabletter. Dersom du glemte en eller flere tabletter i den første uken du tok tabletter og hadde samleie i uken før de glemte tablettene, er det en mulighet for at du kan bli gravid. Be legen din om råd."

Cerazette har ikke sukkerpiller og man skal begynne på et nytt brett rett etter det andre, dvs man skal ta en pille hver dag, ingen pillefri uke. Og man skal i teorien da ikke få mensen. Cerazette er forresten ikke en p-pille men en minipille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...