GÃ¥ til innhold

😔😔😔Sååå lei😔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en venninne som bare trykker meg ned. Jeg er så lei av det! Kan ikke unngå henne heller, da vi er en gjeng på fire venninner som møtes regelmessig. Hun har alltid noe negativt å si om alt jeg foretar meg. Hun har alltid en skrekkhistorie på lur. Vi skal nå til Spania. Da forteller hun, idet jeg sier hvor vi skal, at hun vet det er grusomt der. WTF? I hele Spania?! Og når jeg fortalte st jeg og mannen skulle på tapas i morgen kveld, så kunne hun stolt fortelle at en kollega var så misfornøyd med tapasen der vi skal. Og sånn går nu dagan. Uansett hva jeg forteller har hun noe negativt å komme med. Jeg skryter av henne, inviterer henne på besøk bare hun, føler jeg gjør en innsats og er snill og grei, men hun bryter ned noe med måten hun er på. Hun er aldri støttende. Jeg spanderte kinobilletter på henne, og fikk ikke noe form for takk eller at hun sa det var koselig. Samtidig inviterer hun meg tilbake, så hun vil jo tydeligvis være sammen med meg. Æsj og æsj, jeg blir så nedbrutt av denne negativiteten...!

 

Anonymous poster hash: 442ff...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har samme problem som deg. Kan ikke bare kvitte meg med hu heller siden vi er en vennegjeng ..

Men har begynt å takke nei da hun er med og ja da hun ikke kan 😳

 

Anonymous poster hash: 806c0...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det direkte til henne på en fin måte. Er hun slik mot de andre også?

Hun er sånn generelt, vil jeg si. Men mulig det går mer inn på meg enn på de andre..? Eller at de er raskere til å bare bytte tema når hun begynner? Jeg vet ærlig talt ikke. I går var jeg og hun hos en annen felles venninne, og da var hun sånn igjen. Hun er så slitsom å være med, hun er en skikkelig energityv...

 

Hi

 

 

 

Anonymous poster hash: 442ff...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang sier du: "er det ikke utrolig slitsomt å BARE ha dritt å si om ting?? Jeg er fryktelig glad i deg, men negativiteten din tar snart livet av meg! Gjør deg selv, og oss andre en tjeneste, lær deg å let etter det positive!! Finner du det ikke, så værsåsnill å bare ti still!"

 

Tror det må hard lut til ;)

 

Anonymous poster hash: d7f1a...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt direkte til henne at hun var fryktelig negativ hele tida, og spør om det er meninga hennes, eller om hun er det uten å tenke seg om. Jeg har nemlig en lignende venninne, og jeg spurte henne om hvorfor hun alltid var så negativ... Det var hun ikke klar over. Hun er nå er helt annet menneske, men er veldig skeptisk av natur, så av og til kommer negativiteten frem likevel, men det er jo greit, hun kan ikke noe for at hun ser ulemper hvor andre ser fordeler av og til. Poenget er at hun nå er mye mer positivt innstilt, mer støttende, enn det hun pleide. Hun har sagt selv at hun føler seg mye bedre nå. 

Vær ærlig med henne. Dere er da venninner?



Anonymous poster hash: 93268...bd9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei sånn venninne jeg også. Og må med skam melde at jeg nok også har vært sånn selv. Man er ikke alltid klar over at man er sånn. Jeg fikk meg en vekker, riktig nok ikke direkte, men via nettforum som dette. Og når man senere ser seg selv i andre negative personer får man straks lyst til å bli mer positiv.

 

Det er flere måter du kan håndtere venninna di. Du kan enten ta det direkte, si at når hun er så negativ til alt er det vanskelig for deg å være sammen med henne, for hun dreper all glede. Ingen av oss liker å høre noe sånt, så da må hun velge, vennskapet eller sutringa. Noen blir så fornærma at det skal holde hardt, mens andre tar det til seg og skjerper seg. Eller du kan overse negativiteten hennes, ved f.eks å fortsette med at du gleder deg sånn til å spise tapas, for alle du kjenner som har vært der skryter sånn av stedet. Og ikke minst gleder du deg til en kveld alene med mannen...blablabla...pøs på med positive ting. Og oppfordre henne gjerne til å dele fine ting. Har ikke du opplevd noe fint i det siste? Da tvinges hun til å snu fokus, eller holde kjeft. Forhåpentligvis vekker det henne litt. Muligheten er desverre stor for at hun ikke tar hintet. Eller blir fornærmet. Et annet alternativ er å unngå henne og/eller avslutte vennskapet.

 

Mange klagere er misunnelige på andre som har det de selv savner, og derfor prøver å dra ned andre sine positive ting. Noen er bare generelt negative og pessimistiske personer. De første er det mulig å vekke ved at man sier ifra. De siste kommer neppe til å endre seg, og de blir bare fornærma. Enda en grunn til å hate verden. Det er sjelden gøy å få høre at man er negativ, så vær forberedt på misnøye.

 

Anonymous poster hash: cb2c1...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei sånn venninne jeg også. Og må med skam melde at jeg nok også har vært sånn selv. Man er ikke alltid klar over at man er sånn. Jeg fikk meg en vekker, riktig nok ikke direkte, men via nettforum som dette. Og når man senere ser seg selv i andre negative personer får man straks lyst til å bli mer positiv.

 

Det er flere måter du kan håndtere venninna di. Du kan enten ta det direkte, si at når hun er så negativ til alt er det vanskelig for deg å være sammen med henne, for hun dreper all glede. Ingen av oss liker å høre noe sånt, så da må hun velge, vennskapet eller sutringa. Noen blir så fornærma at det skal holde hardt, mens andre tar det til seg og skjerper seg. Eller du kan overse negativiteten hennes, ved f.eks å fortsette med at du gleder deg sånn til å spise tapas, for alle du kjenner som har vært der skryter sånn av stedet. Og ikke minst gleder du deg til en kveld alene med mannen...blablabla...pøs på med positive ting. Og oppfordre henne gjerne til å dele fine ting. Har ikke du opplevd noe fint i det siste? Da tvinges hun til å snu fokus, eller holde kjeft. Forhåpentligvis vekker det henne litt. Muligheten er desverre stor for at hun ikke tar hintet. Eller blir fornærmet. Et annet alternativ er å unngå henne og/eller avslutte vennskapet.

 

Mange klagere er misunnelige på andre som har det de selv savner, og derfor prøver å dra ned andre sine positive ting. Noen er bare generelt negative og pessimistiske personer. De første er det mulig å vekke ved at man sier ifra. De siste kommer neppe til å endre seg, og de blir bare fornærma. Enda en grunn til å hate verden. Det er sjelden gøy å få høre at man er negativ, så vær forberedt på misnøye.

 

Anonymous poster hash: cb2c1...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...