Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Hei! Når man får feriepenger og lønn i juni, er det da slik at man ikke får noe utbetalt i juli? Anonymous poster hash: 157d1...c07
Gjest Me2u Skrevet 27. juni 2015 #2 Skrevet 27. juni 2015 Det kommer an på bedriften. De fleste bedrifter betaler ut en viss prosent feriepenger i juli, men "legger til side" slik at du får vanlig lønn hver måned om du er på ferie eller ei. Om du forsto det
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. juni 2015 #3 Skrevet 27. juni 2015 Dersom du har fått både feriepenger og lønn i juni, så vil du bli trukket når du har ferie senere. jeg har fastlønn og får bare feriepenger i juni, men jeg får til gjengjeld full lønn alle andre mnd uavhengig av om jeg har ferie eller ei
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #4 Skrevet 27. juni 2015 Tror du får juli og Anonymous poster hash: 577cd...7d9
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #5 Skrevet 27. juni 2015 Du vil ikke få noe i juli nei. Hilsen en som jobber med lønn. Anonymous poster hash: 93262...035
n74 Skrevet 27. juni 2015 #6 Skrevet 27. juni 2015 Hos oss får man feriepenger i juni og junilønna i juli. Dermed blir det utbetaling året rundt. Andre steder vet jeg at man får både junilønna og feriepengene i juni, og ingenting utbetalt i juli. Et annet sted jeg har jobbet får man både feriepenger + to måneders lønn i juni, og første lønning igjen i september. Funket ikke så godt for de som var dårlig på å disponere penger kan du si...
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #7 Skrevet 27. juni 2015 Selv får jeg feriepenger i juni (uten lønn), og lønn i juli. Men er mannen som nå fikk både lønn og feriepenger i juni, og han mener han og får lønn i juli. Er bare redd han tar feil og vi ender opp med å ikke ha noe i juli fra hans side HI Anonymous poster hash: 157d1...c07
Yellow Brick Road Skrevet 27. juni 2015 #8 Skrevet 27. juni 2015 Dersom han både får lønn og feriepenger uten at det er trukket for ferie, får han ikke betalt når han har ferie. Så sant ikke bedriften har en eller annen utrolig avtale om at de ikke trekkes i ferien og det er heller tvilsomt.
Øyne som ser!! Skrevet 27. juni 2015 #9 Skrevet 27. juni 2015 Dersom han både får lønn og feriepenger uten at det er trukket for ferie, får han ikke betalt når han har ferie. Så sant ikke bedriften har en eller annen utrolig avtale om at de ikke trekkes i ferien og det er heller tvilsomt.Sånn var det der mannen min jobbet før. Fikk feriepenger og lønn i juni og lønn når han hadde ferie og. Han trodde det var gjort en feil, men han spurte og det var visst sånn der.
Yellow Brick Road Skrevet 27. juni 2015 #10 Skrevet 27. juni 2015 Dersom han både får lønn og feriepenger uten at det er trukket for ferie, får han ikke betalt når han har ferie. Så sant ikke bedriften har en eller annen utrolig avtale om at de ikke trekkes i ferien og det er heller tvilsomt.Sånn var det der mannen min jobbet før. Fikk feriepenger og lønn i juni og lønn når han hadde ferie og. Han trodde det var gjort en feil, men han spurte og det var visst sånn der. Ja, en sånn plass skulle jeg gjerne ha jobbet.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #11 Skrevet 28. juni 2015 Selv får jeg feriepenger i juni (uten lønn), og lønn i juli. Men er mannen som nå fikk både lønn og feriepenger i juni, og han mener han og får lønn i juli. Er bare redd han tar feil og vi ender opp med å ikke ha noe i juli fra hans side HI Anonymous poster hash: 157d1...c07 Hva står i arbeidsavtalen hans da? Og hvordan gjorde de det i fjor! Anonymous poster hash: 93262...035
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #12 Skrevet 28. juni 2015 Det vanlige er at de som har fastlønn får bare feriepenger i juni og månedslønnen sin de 11 andre månedene uten å bli trukket når de tar ferie. Mens de som har timelønn får både lønn og feriepenger i juni og bare det de jobber de 11 andre månedene i året. De leverer timeliste hver måned og får utbetalt bare det de faktisk har jobbet og får ikke lønn de ukene de har ferie. Fastlønn 12 mnd i året og feriepengene på toppen av junilønnen har jeg aldri hørt om. Anonymous poster hash: e69f0...1f6
Sienna85 Skrevet 28. juni 2015 #13 Skrevet 28. juni 2015 Jg har fastlønn og vi får lønn 12 ganger i året istedenfor 11. I tillegg får jeg feriepenger i juni. Det betyr at jeg får full lønn alle måneder i året pluss feriepenger :-) veldig greit! Jobber på kontor.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #14 Skrevet 28. juni 2015 Kommer jo litt an på hva man jobber med også.. Mannen her fikk feriepenger og lønn i juni, og får lønn i juli, jobber turnus, så han jobber 14 dager og er hjemme 3 uker.. Anonymous poster hash: 372f3...8f9
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #15 Skrevet 28. juni 2015 Jg har fastlønn og vi får lønn 12 ganger i året istedenfor 11. I tillegg får jeg feriepenger i juni. Det betyr at jeg får full lønn alle måneder i året pluss feriepenger :-) veldig greit! Jobber på kontor. Hvordan kan du få lønn for timer du ikke har jobbet? Svært gavmild arbeidsgiver må jeg si! Anonymous poster hash: fb168...672
Sienna85 Skrevet 28. juni 2015 #16 Skrevet 28. juni 2015 Jeg har jobbet timene jo. Årslønnen min er spredd ut på 12 måneder istedenfor 11 :-)
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #17 Skrevet 28. juni 2015 Jeg har jobbet timene jo. Årslønnen min er spredd ut på 12 måneder istedenfor 11 :-) Årslønnen min er og spredt ut over 12 månder, men blir likevel trukket for junilønna Anonymous poster hash: f0dbb...2b2
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #18 Skrevet 28. juni 2015 Jeg jobber på timer. Fikk feriepenger pluss lønn utbetalt juni. Så får jeg ingenting den lønnsperioden jeg har vært i ferie. Lønnsperioden går 20-19 hver mnd med utbetaling den 30. Ferie fra 6 juli og 4 uker frem så da får jeg 2 mnd med ca halv lønn og må selv passe på å kompensere dette med feriepengene. Anonymous poster hash: d5c3f...3fe
Sienna85 Skrevet 28. juni 2015 #19 Skrevet 28. juni 2015 Jeg har jobbet timene jo. Årslønnen min er spredd ut på 12 måneder istedenfor 11 :-)Årslønnen min er og spredt ut over 12 månder, men blir likevel trukket for junilønna Anonymous poster hash: f0dbb...2b2 Formulerte meg litt dårlig der, det jeg mener er at årslønnen min (minus opptjente feriepenger) blir utbetalt over 12 mnd. Jeg får dermed litt mindre pr mnd enn hvis jeg kun hadde fått lønn 11 ganger i året
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå