Gå til innhold

Feriepenger


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

 

Når man får feriepenger og lønn i juni, er det da slik at man ikke får noe utbetalt i juli?

 

 

 

Anonymous poster hash: 157d1...c07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på bedriften. De fleste bedrifter betaler ut en viss prosent feriepenger i juli, men "legger til side" slik at du får vanlig lønn hver måned om du er på ferie eller ei.

 

Om du forsto det :P

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Dersom du har fått både feriepenger og lønn i juni, så vil du bli trukket når du har ferie senere.

jeg har fastlønn og får bare feriepenger i juni, men jeg får til gjengjeld full lønn alle andre mnd uavhengig av om jeg har ferie eller ei

Skrevet

Tror du får juli og

 

Anonymous poster hash: 577cd...7d9

Skrevet

Du vil ikke få noe i juli nei.

 

Hilsen en som jobber med lønn.

 

Anonymous poster hash: 93262...035

Skrevet

Hos oss får man feriepenger i juni og junilønna i juli. Dermed blir det utbetaling året rundt.

 

Andre steder vet jeg at man får både junilønna og feriepengene i juni, og ingenting utbetalt i juli.

 

Et annet sted jeg har jobbet får man både feriepenger + to måneders lønn i juni, og første lønning igjen i september. Funket ikke så godt for de som var dårlig på å disponere penger kan du si...

Skrevet

Selv får jeg feriepenger i juni (uten lønn), og lønn i juli.

 

Men er mannen som nå fikk både lønn og feriepenger i juni, og han mener han og får lønn i juli. 

Er bare redd han tar feil og vi ender opp med å ikke ha noe i juli fra hans side :P

 

 

HI



Anonymous poster hash: 157d1...c07
Skrevet

Dersom han både får lønn og feriepenger uten at det er trukket for ferie, får han ikke betalt når han har ferie.  Så sant ikke bedriften har en eller annen utrolig avtale om at de ikke trekkes i ferien og det er heller tvilsomt.

Skrevet

Dersom han både får lønn og feriepenger uten at det er trukket for ferie, får han ikke betalt når han har ferie. Så sant ikke bedriften har en eller annen utrolig avtale om at de ikke trekkes i ferien og det er heller tvilsomt.

Sånn var det der mannen min jobbet før. Fikk feriepenger og lønn i juni og lønn når han hadde ferie og. Han trodde det var gjort en feil, men han spurte og det var visst sånn der.
Skrevet

 

Dersom han både får lønn og feriepenger uten at det er trukket for ferie, får han ikke betalt når han har ferie. Så sant ikke bedriften har en eller annen utrolig avtale om at de ikke trekkes i ferien og det er heller tvilsomt.

Sånn var det der mannen min jobbet før. Fikk feriepenger og lønn i juni og lønn når han hadde ferie og. Han trodde det var gjort en feil, men han spurte og det var visst sånn der.

 

 

Ja, en sånn plass skulle jeg gjerne ha jobbet.

Skrevet

 

Selv får jeg feriepenger i juni (uten lønn), og lønn i juli.

 

Men er mannen som nå fikk både lønn og feriepenger i juni, og han mener han og får lønn i juli.

Er bare redd han tar feil og vi ender opp med å ikke ha noe i juli fra hans side :P

 

 

HI

 

Anonymous poster hash: 157d1...c07

Hva står i arbeidsavtalen hans da?

Og hvordan gjorde de det i fjor!

 

Anonymous poster hash: 93262...035

Skrevet

Det vanlige er at de som har fastlønn får bare feriepenger i juni og månedslønnen sin de 11 andre månedene uten å bli trukket når de tar ferie.

 

Mens de som har timelønn får både lønn og feriepenger i juni og bare det de jobber de 11 andre månedene i året. De leverer timeliste hver måned og får utbetalt bare det de faktisk har jobbet og får ikke lønn de ukene de har ferie.

 

Fastlønn 12 mnd i året og feriepengene på toppen av junilønnen har jeg aldri hørt om.

 

Anonymous poster hash: e69f0...1f6

Skrevet

Jg har fastlønn og vi får lønn 12 ganger i året istedenfor 11. I tillegg får jeg feriepenger i juni. Det betyr at jeg får full lønn alle måneder i året pluss feriepenger :-) veldig greit! Jobber på kontor.

Skrevet

Kommer jo litt an på hva man jobber med også.. Mannen her fikk feriepenger og lønn i juni, og får lønn i juli, jobber turnus, så han jobber 14 dager og er hjemme 3 uker..



Anonymous poster hash: 372f3...8f9
Skrevet

Jg har fastlønn og vi får lønn 12 ganger i året istedenfor 11. I tillegg får jeg feriepenger i juni. Det betyr at jeg får full lønn alle måneder i året pluss feriepenger :-) veldig greit! Jobber på kontor.

Hvordan kan du få lønn for timer du ikke har jobbet? Svært gavmild arbeidsgiver må jeg si!

 

Anonymous poster hash: fb168...672

Skrevet

Jeg har jobbet timene jo. Årslønnen min er spredd ut på 12 måneder istedenfor 11 :-)

Skrevet

Jeg har jobbet timene jo. Årslønnen min er spredd ut på 12 måneder istedenfor 11 :-)

Årslønnen min er og spredt ut over 12 månder, men blir likevel trukket for junilønna

 

Anonymous poster hash: f0dbb...2b2

Skrevet

Jeg jobber på timer. Fikk feriepenger pluss lønn utbetalt juni. Så får jeg ingenting den lønnsperioden jeg har vært i ferie. Lønnsperioden går 20-19 hver mnd med utbetaling den 30. Ferie fra 6 juli og 4 uker frem så da får jeg 2 mnd med ca halv lønn og må selv passe på å kompensere dette med feriepengene.

 

Anonymous poster hash: d5c3f...3fe

Skrevet

 

Jeg har jobbet timene jo. Årslønnen min er spredd ut på 12 måneder istedenfor 11 :-)

Årslønnen min er og spredt ut over 12 månder, men blir likevel trukket for junilønna

 

Anonymous poster hash: f0dbb...2b2

Formulerte meg litt dårlig der, det jeg mener er at årslønnen min (minus opptjente feriepenger) blir utbetalt over 12 mnd. Jeg får dermed litt mindre pr mnd enn hvis jeg kun hadde fått lønn 11 ganger i året

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...