Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter med budsjett her, og har funnet ut at når ALT er betalt, bensin, lån, mat, mobil, Sfo osv...sparing er også trukket fra.... Da er det 5500 igjen til klær/kosmetikk/kino/gaver og annet småplukk. Vi kjøper jo ikke klær hver mnd, men er dette en sum å klare seg på? En voksen og to barn på 10 og 11 år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir nok veldig trangt.

Anonymous poster hash: da12b...11c

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi er 5 og klarer oss fint på det. I all hovedsak er det jo penger man kan sløse bort, hvertfall for vår del.

Skrevet

Klart dere klarer dere på det. 5500 som dere kan sløse bort på tull. Er mer enn mange har det når dere har betalt ALT pluss sparing.

Skrevet

Synes ikke det er så ille når alt er betalt.

Skrevet

Hvis alt er med, inkl.mat ser jeg ikke helt problemet. Er det klær og gaver det skal gå til? Hvor mange er dere i familien? Hvor mye pleier dere å bruke på gaver hver mnd?

Skrevet

Klær, sko, gaver til bursdagsselskap til klassevenninnene til barna, tur på kino,kafé, svømmehall osv... Kjøper jo ikke sko og klær hele tiden, men noen mnd er jo mer enn andre.

Skrevet

Kan være greit å sette av en fast sum til klær hver måned, så når det er tid for å kjøpe vintersko og alt det der så har du pengene.

Anonymous poster hash: 9a46a...1cb

Skrevet

Jeg alene må greie meg på 5.600 pr måned, og har gjort det lenge allerede pga. langvarig sykdom. Og da er kun husleie og strøm betalt. Etter det har jeg 5.600 til mat, mobil/internett, klær, sko osv. osv. osv.

Dere har det ganske så greit når dere har 5.500 igjen etter at ALT er betalt av faste utgifter OG dere i tillegg har spart.

Anonymous poster hash: adba8...544
Skrevet

Synes det var mye jeg!! Med mindre du har veldig dyre vaner og går masse på kafé, kino, på byen osv HVER ENESTE mnd...

Anonymous poster hash: 830af...74d

Skrevet

Det burde virkelig ikke være noe problem. Tvert imot synes jeg i grunn det var mye.

Skrevet

Sitter med budsjett her, og har funnet ut at når ALT er betalt, bensin, lån, mat, mobil, Sfo osv...sparing er også trukket fra.... Da er det 5500 igjen til klær/kosmetikk/kino/gaver og annet småplukk. Vi kjøper jo ikke klær hver mnd, men er dette en sum å klare seg på? En voksen og to barn på 10 og 11 år...

Hvorfor skulle ikke det være nok?

Sett av litt penger til klær og utstyr hver måned, så har du det klart til det trengs.

Ifølge budsjettet vårt så har vi igjen 300,- når alt er betalt, så du er heldig! 300,- på mat og klær er derimot lite.

Anonymous poster hash: 791c4...027

Skrevet

hadde jeg klart meg 2mnd på :) jeg og mini hadde levd godt da, har ca 3500 hver mnd og har det fantastisk bra og gjør det vi vil :). er jo perioder det kan være lite når han trenger klær og sko og slik,men ellers er det bra :) kjøpte masse sommerklær for denne sommeren i mai,da slet jeg litt,men alt går :) han får det han trenger :)

Skrevet

Vi er to voksene og to bhg barn, pr i dag har vi månedlig sum på 6500 for klær, sko, kosmetikk, restaurant, kino osv. Pr mnd sitter vi igjen med ca 1200 når neste lønn kommer inn, når lønna kommer, går resten av mnd beløp over til sparekonto

Anonymous poster hash: 4cbc4...08a
Skrevet

Det burde ikke være noe problem.. Det er 5500 dere kan rote bort på tull.. Hadde satt av 2-3000 til på sparing og heller brukt bare 2000 på kino og div..

Skrevet

Ikkenoe problem!

Vi tjener ikke så mye som Røkke, men så har vi ikke den livsstilen heller!

Går utmerket :)

Anonymous poster hash: 0367e...383

Skrevet

Du er heldig som sitter igjen med såpass mye. Hvis jeg hadde hatt såpass mye igjen i mnd etter at alt nødvendig var betalt, ville jeg ha jobbet med å betale ned på lånet mitt. Dumt å sløse bort så mye bare fordi man kan. 

Anonymous poster hash: 54370...32f
Skrevet

Det er jo kjempemye! Jeg satt igjen med 0 til overs etter regninger var betalt og da var matbudsjettet på 1500 for meg og et barn. Skjedde det noe uforutsigbart, legebesøk feks, da var det bare å bruke MasterCardet.

Men nå har jeg ca 2500 igjen til klær/annet. Klarer oss helt supert med det

Anonymous poster hash: 3c68f...31e

Skrevet

Det går helt fint, men du må være bevisst.

Det går mer penger enn man tror til tannlege, frisør, hudkremer, hårstyling, solkrem, gaver osv

Ungene dine begynner vokse til også og plutselig er de invitert på kino, bowling o.l med venner og det er ikke morro å si nei pga økonomi.

Derfor må du passe på å spre utgiftene utover så det ikke blir så mye de samme månedene. Planlegg det sånn at du ikke må til frisøren med begge ungene samme måned som du bruker 2000 kr på å rotfylle en tann.

Anonymous poster hash: 9a783...ef6

Skrevet

Syns det høres greit ut, men det kommer selvsagt litt an på hvilke fritidsaktivitetet barna er med på, og hvor mye disse koser.

Du sier de er 10 og 11 år, og du betaler SFO..

I den alderen kan du fint kutte ut SFO om det blir trangt

Anonymous poster hash: 3b5e2...caa
Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være nok?

Sett av litt penger til klær og utstyr hver måned, så har du det klart til det trengs.

Ifølge budsjettet vårt så har vi igjen 300,- når alt er betalt, så du er heldig! 300,- på mat og klær er derimot lite.

Anonymous poster hash: 791c4...027

300 på mat og klær er ikke bare lite, det er faktisk umulig.

Anonymous poster hash: a5ea0...cde

Skrevet

Det går helt fint, men du må være bevisst.

Det går mer penger enn man tror til tannlege, frisør, hudkremer, hårstyling, solkrem, gaver osv

Ungene dine begynner vokse til også og plutselig er de invitert på kino, bowling o.l med venner og det er ikke morro å si nei pga økonomi.

Derfor må du passe på å spre utgiftene utover så det ikke blir så mye de samme månedene. Planlegg det sånn at du ikke må til frisøren med begge ungene samme måned som du bruker 2000 kr på å rotfylle en tann.

Anonymous poster hash: 9a783...ef6

Godt poeng. Det skal holde, men det er ikke så mye som mange her inne later til å mene. De som mener det holder i massevis, har kanskje yngre barn.

Anonymous poster hash: a5ea0...cde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...