Gå til innhold

barn på over 2 år som drikker av tåteflaske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett noen barn drikke av tåteflasker selv om de er eldre enn 2 år. Dere som har barn som er over 2 år og drikker av tåteflaske og er normalt fungerende, kan jeg spørre hvorfor de drikker av tåteflaske? :) Er bare nysgjerrig.

Anonymous poster hash: 288b4...0d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir som at noen barn bruker smokk og andre barn tåteflaske.

Mine har brukt tåteflaske som kos når de slapper av. Tre barn og de har vokst det av seg etter hvert.

Kjenner flere "store" barn som gjør dette og ser ikke noe negativt med det.

Smokk,koseklut eller tåteflaske blir litt det samme for meg.

Anonymous poster hash: 0f942...7a8

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Han liker ikke å drikke av noe annet, så ser ikke helt poenget med å trumfe noe annet. Han slutter nok før skolen begynner

Skrevet

Nei, ingen av mine har gjort det. Dvs minstemann med melkeallergi får fremdeles sin "melk" på flaske i sengen, fordi han ikke får i seg nok melk ellers når han ikke kan spise ost, yoghurt, mat med melk i osv. Hadde aldri gjort det ellers

Anonymous poster hash: 98a5d...168

Skrevet

Eg ser vaksne damer som drikk av tåteflaske, (drikkeflaske) ser ikkje heilt forskjellen. Syns det er praktisk og mindre søl. (fordel å øve seg på kopp/glas i attmed matbordet. Men tåteflaske i bil, på kafé og elles ute er praktisk med tanke på søl og slabb.)

Skrevet

Mine fikk alle melk på flaske hver morgen til de hadde passert 2 år. Men det var bare den, og plutselig en morgen var de lei. De begynte alle å spise vanlig mat med oss fra de var ca 1 år og drakk fra vanlig kopp lenge før det selvfølgelig. Det finnes jo de som ammer til ungen er 5, så at noen drikker av flaske ser jeg virkelig ikke på som et problem.

Anonymous poster hash: 0c941...42e

Skrevet

Her har kun morsmelk eller mme vært servert i tåteflaske, og det var det slutt på ved ettårsalder. Anna drikke blir gitt i tutkopp eller glass. Men vann i senga har ungen fått i tutkopp til litt over 2 årsalder, dette pga praktiske grunner. Vanskelig å ligge i senga å drikke fra kopp. Men ellers drikket fra kopp/glass fra rundt 1 år.

Anonymous poster hash: feb45...cb0

Skrevet

Her ble jeg sett på med rart blikk når han skulle begynne i barnehag når sønnen min på 22 månender kun drakk av tutekopp.

Anonymous poster hash: 48fca...c66

Skrevet

Du lurer vel egentlig ikke på hvorfor de gjør det, gjør du vel? Grunnen er jo innlysende og innlegget ditt er bare (dårlig) skjult kritikk av de som velger å la kampen om tutteflasken ligge.

Skrevet

Her ble jeg sett på med rart blikk når han skulle begynne i barnehag når sønnen min på 22 månender kun drakk av tutekopp.

Ja men det ER jo rart at en nesten toåring ikke kan drikke av vanlig kopp/glass!

Anonymous poster hash: fba8b...493

Skrevet

Mener du vanlig tåteflaske som man gir f.eks nyfødte? Eller mener du også flasker som tutkopper og lignende typer? Vi bruker sistnevnte til vår 2,5 åring, rett og slett fordi det er sølefritt... Våre tåteflasker har forøvrig aldri vært tette i tuten, så den unnskyldningen kunne aldri vi brukt i hvert fall. 

Hun drikker helt fint av glass, og gjør det til alle måltider hvor det er aktuelt (hjemme, på besøk, restaurant osv), men er vi på tur, blir det tutkoppen! Rett og slett fordi vi ikke drar med oss glass, og fordi det er sølefritt. Litt kjipt om alt innholdet med uhell skulle havnet i gresset eller på klærne når vi er på tur... 

Ellers kjenner jeg ei som bruker tåteflaske til sin toåring. Barnet puppe-avvennes, og synes derfor det er trygt og godt med tåteflaska. Det synes jeg er ok.

Anonymous poster hash: 90877...927
Skrevet

Synes det er for babyer ,slutta rundt ett års alderen.

Anonymous poster hash: f2376...82e

Skrevet

Min gutt på akkurat 2 år får en flaske med melk hver morgen.men kun når jeg gir det til han. Hvis han blir passet av mormor eller bestemor skal han ikke ha, så han syns nok det er litt barnslig ;)

Anonymous poster hash: e37e0...007

Skrevet

Du lurer vel egentlig ikke på hvorfor de gjør det, gjør du vel? Grunnen er jo innlysende og innlegget ditt er bare (dårlig) skjult kritikk av de som velger å la kampen om tutteflasken ligge.

Hehe, du har lov å tro hva du vil :) Jeg dømmer ingen, bare lurer. Og svarene jeg har fått er ca de jeg forventet, som mindre gris og at det er det ungen vil ha. Jeg ser ingen problemer med det. Her er det motsatt "problem", sønnen vår ville ikke ha flaske så det ble tutkopp med hard tut, de med myk tut ville han heller ikke ha. Er sikkert derfor han ikke vil ha flaske. Og han bruker tutkopp ennå, han er snart 2 år. I barnehagen har de tilfeldigvis samme tutkopp som vi kjøpte før han begynte der. Glass blir bare gris så det blir sjeldent brukt, han lærer å drikke av glass senere. Jeg spurte fordi jeg trodde at tutkopp er mest vanlig etter fylte 1 år men er kanskje ikke det?

HI

Skrevet

Mener du vanlig tåteflaske som man gir f.eks nyfødte? Eller mener du også flasker som tutkopper og lignende typer? Vi bruker sistnevnte til vår 2,5 åring, rett og slett fordi det er sølefritt... Våre tåteflasker har forøvrig aldri vært tette i tuten, så den unnskyldningen kunne aldri vi brukt i hvert fall.

Hun drikker helt fint av glass, og gjør det til alle måltider hvor det er aktuelt (hjemme, på besøk, restaurant osv), men er vi på tur, blir det tutkoppen! Rett og slett fordi vi ikke drar med oss glass, og fordi det er sølefritt. Litt kjipt om alt innholdet med uhell skulle havnet i gresset eller på klærne når vi er på tur...

Ellers kjenner jeg ei som bruker tåteflaske til sin toåring. Barnet puppe-avvennes, og synes derfor det er trygt og godt med tåteflaska. Det synes jeg er ok.

Anonymous poster hash: 90877...927

Mente tåteflaske som i "babyflaske", ikke tutkopp :)

Skrevet

Har sett noen barn drikke av tåteflasker selv om de er eldre enn 2 år. Dere som har barn som er over 2 år og drikker av tåteflaske og er normalt fungerende, kan jeg spørre hvorfor de drikker av tåteflaske? :) Er bare nysgjerrig.

H'n fikk en lilebror som drikker av flaske. Midt oppi omstillingen det er å få et søsken gadd ikke vi å ta krangelen om at "babyen får flaske, men ikke du." Er ikke sikkert vi hadde giddet å ta kampen uansett. H'n får ikke flaske i bhg, så de to flaskene han får morgen og kveld her hjemme ser jeg ikke vitsen med å krangle over.

Anonymous poster hash: 315bb...778

Skrevet

min sluttet med tåteflaske når han var 10mnd,men flere av mine venninners barn er over 2 år og noen til og med 3 år og drikker fra tåteflasken fordi moren deres tåler ikke klin, har hatt besøk av flere av barna, og de klarer fint og drikke uten tåteflasken fra vanlig kopp

Skrevet

Ja men det ER jo rart at en nesten toåring ikke kan drikke av vanlig kopp/glass!

Anonymous poster hash: fba8b...493

Kvifor trur du at det eine utelukkar det andre? Min har drukke frå kopp og glas uten problemer sidan han var ganske liten. Men samtidig får han ei flaske med mme kvar morgon. Hadde det ikkje vore på grunn av at han må ha dette i tillegg til vanlig mat på grunn melkeallergi, hadde me nok slutta for ei stund sida. Men samtidig er det vårt val for vår unge. Ikkje rart mange er livredde for å innrømme slikt når ein får slike belærande menneske etter seg, nett slik som deg...

Anonymous poster hash: 7ab0a...c92

Skrevet

Min på 2,5 drikker melk fra tåteflaske 2 ganger om dagen, når hun skal ha dagduppen og når hun skal legge seg. Det er hennes kos. Hun har forøvrig aldri brukt tåteflaske til tørstedrikk, kun kopp og drikkeflaske ala Camelback :) De to andre har også brukt tåteflaske til kos før de skal sove fram til ca 2,5 års alder, likevel har det ikke vært en kamp å avvenne flaska :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...