Gå til innhold

Far som ikke er til stede... kan han bare komme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mor til ei jente på snart 9 år. La oss kalle henne Line.

Lines biologiske far bodde jeg knapt med. kun 4 mnd. Eg flytta ut da eg var ca 20 uker på veg, og vi så han kun en gang da Line var 1 måned, Familievernkontoret anbefalte meg å foreslå samvær under tilsyn på grunn av farens temperament.

Da jeg nevnte dette, ble han sint og valgte å gå. og siden har vi ikke hørt noe.. til tross for at eg har prøvd å opprette kontakt for Lines skyld. Jeg gav opp for endel år siden... men prøvde likevel for noen måneder siden å sende en mail med bilder og "strakk ut en hånd".

Dette var kun for hennes skyld. jeg selv bryr meg nøkken om den ******sekken som har sviktet barnet. For første gang fikk jeg svar og jeg var nervøs på hennes vegne.... der sto det sort på hvitt at han "ikke hadde tid akkurat nå, han hadde tre andre barn nå som krevde sitt.. kanskje seinere, om noen år..."

Virkelig... 

Jeg ble så satt ut. Det hadde vært bedre å slippe å få noe svar, egentlig. 

Vel... Line vet så lite som mulig, men har kommet nå i en alder hvor hun VIL vite. Hun er mye sint og lei seg og skylder mye på at hun ikke har en pappa. jeg gjør så godt jeg kan oppi alt dette. 

Jeg unner ikke den "avføringsposen" en eneste glede i livet sitt faktisk. Og minst av alt vil jeg ha han rekende på døren om 3 år hvor han plutselig skal ha samvær, etter å ha gitt F... i så mange år.

Kan han faktisk bare komme og kreve? 

Anonymous poster hash: f396a...5d0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan komme og forsøke å kreve, men neppe vinne frem i retten.

Vær en god mor, ikke snakk stygt om far og når hun er eldre kan du hjelpe henne å ta kontakt selv om hun ønsker det. Vær støttende, til stede og forståelsesfull. Gjør du dette, så har du henne ved din side. Velger du den andre veien risikerer du å vende henne fra deg i lang, lang tid.

Anonymous poster hash: 55d78...e90

Skrevet

Hvis hun er 9 nå, hvor gammel er hun "om noen år"? 13, 14, 15?

Jeg regner med at dette er en ganske hypotetisk problemstilling.

Det DU skal gjøre nå er å slutte å fokusere på ham. Hadde det ikke vært for det, ville hun ikke ha vært sint og bitter på at han svikter. Man skaper et kunstig savn hos barn ved å dyrke den faren de aldri fikk og ustanselig holde han orientert.

Anonymous poster hash: 5ef05...49e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...