Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Og da mener jeg dere som bevisst snylter på staten, ikke gidder å jobbe fordi dere uansett får penger? Dere som er uføre/arbeidsudyktige eller får støtte av andre legitime grunner må ikke føle dere truffet!!! Vil bare vite litt mer om hvordan en som bygger livet sitt på å bruke penger ment for mennesker som av ulike gode grunner har havnet utenfor arbeislivet. Er det ren egoisme som driver dere? Anonymous poster hash: 10be7...a86
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #2 Skrevet 27. juni 2015 Jeg var naver et halvt år og da klarte jeg ikke mer. Jobben gikk konkurs og etter fire år med iherdig jobbing uten ett eneste takk og sjef som stakk av med pengene, så syns jeg at jeg "fortjente" det. Sov i en måned, var utslitt fysisk og psykisk. Tok meg en lengre sommerferie de månedene, men søkte noen få jobber halvhjertet. Etter fem måneder tok samvittighete over og fikk meg jobb på dagen. Akkurat der og da klarte jeg meg fint med dagpenger, men å leve på over tid ville ikke fungert. Egoisme var det ikke, men pga arbeidsforholdet så fikk jeg nok og ga litt f. Tilbake i jobb og angrer ikke. Jeg dømmer ikké en naver selv om det er ren egoisme, det tjener jeg ingen ting på! Anonymous poster hash: 1df00...bd3
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #3 Skrevet 27. juni 2015 Fordi det er penger jeg har rett på når jeg har barn å forsørge og ikke har inntekt. Søker på jobber innimellom da de krever det men er lite jobber her. Har så vi klarer oss godt så er ikke noe fare at jeg ikke får jobb. Søker kanskje på en stilling hver 14 dag for å ha noe å vise til på nav. Vil ikke si det er egoisme vi må jo ha penger for å overleve og nav har stønad som jeg har rett på, ergo jeg bruker min rettighet. Det er ikke verre enn det og du står fritt til å gjøre det samme hvis du vil så du har ikke noe å syte over. Anonymous poster hash: c7024...b1b
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #4 Skrevet 27. juni 2015 Fordi det er penger jeg har rett på når jeg har barn å forsørge og ikke har inntekt. Søker på jobber innimellom da de krever det men er lite jobber her. Har så vi klarer oss godt så er ikke noe fare at jeg ikke får jobb. Søker kanskje på en stilling hver 14 dag for å ha noe å vise til på nav. Vil ikke si det er egoisme vi må jo ha penger for å overleve og nav har stønad som jeg har rett på, ergo jeg bruker min rettighet. Det er ikke verre enn det og du står fritt til å gjøre det samme hvis du vil så du har ikke noe å syte over. Anonymous poster hash: c7024...b1b Hva gjør du viss du får tilbud om en jobb da? Det er klart du har rett på penger viss du ikke har jobb/får jobb, det er liksom litt av poenget med nav, men det er en stor forskjell om du virkelig prøver å få en jobb eller om du søker fordi nav krever det, ikke fordi du vil ha en jobb. Anonymous poster hash: 10be7...a86
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #5 Skrevet 27. juni 2015 Fordi det er penger jeg har rett på når jeg har barn å forsørge og ikke har inntekt. Søker på jobber innimellom da de krever det men er lite jobber her. Har så vi klarer oss godt så er ikke noe fare at jeg ikke får jobb. Søker kanskje på en stilling hver 14 dag for å ha noe å vise til på nav. Vil ikke si det er egoisme vi må jo ha penger for å overleve og nav har stønad som jeg har rett på, ergo jeg bruker min rettighet. Det er ikke verre enn det og du står fritt til å gjøre det samme hvis du vil så du har ikke noe å syte over. Anonymous poster hash: c7024...b1b Nå snakker HI om de som bevist strekker systemet.. Bytter lege 3 ganger, bare for å finne en lege som "godtar" merkelige sykdommer som begge parter vet ikke er der, kvinner som blir gravid igjen fordi pengene er nær ved å minske, kvinner som ikke har planer om å jobbe, men som har ungene 100% i bhg, så hun kan gjøre som hun vil 5 dager i uka. Mennesker som spiller sykere enn de er, bare for å utsette stopp av penger osv. Jeg kjenner noen av alle de forslagene jeg oppgir her. De legger ikke skjul på at det er dette de gjør, de nærmest skryter av hvor lett det er å "tøye systemet" til deres fordeler. Anonymous poster hash: 58eb3...79c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå