Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Hvordan gjorde dere det praktisk med jobb? Fikk dere valpen i ferien, hadde dere den med på jobb eller hvordan gjorde dere det? Og når begynte hunden å være alene hjemme? Anonymous poster hash: 8566b...8c9
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #2 Skrevet 27. juni 2015 Vi får kanskje en valp (litt på sparket, for vi skulle ikke ha valp nå pga jobb osv.. ) men da skal den være hjemme, og den skal være med samboer på jobb. Har en hjemmeværende nabo som gjerne ville ta den med på tur og kos de dagene vi ikke er hjemme, og jeg jobber turnus, så er av og til hjemme på dagtid. Hør rundt i nabolaget om det er noen som er hjemme som har lyst å leke litt med den og hilse på den. Her tilbydde de seg selv. men han er en gammel pensjonist som kjeder seg, og liker hunder. Helt tilfeldig at han fikk høre dette, for det var ikke i tankene våre at han kunne ta den litt, men ungene fortalte det. Anonymous poster hash: d9c9a...76d
Gjest Kira Skrevet 27. juni 2015 #3 Skrevet 27. juni 2015 Det har enten vært i ferien eller mens jeg har studert. De første ukene har vi vært sammen med valpen for at den skal bli helt trygg i sitt nye hjem. Deretter har vi brukt noen uker på å øve på det å være alene hjemme. Tatt det veldig langsomt, og det føler jeg gir resultater. Har aldri fått noe ødelagt mens vi har vært ute, hvis man ser bort fra en sko Med den siste hunden kunne vi fint legge en brødskive på gulvet eller det lave stuebordet, og den lå fortsatt der da vi kom hjem (dette var ikke med vilje, men noe ungene til tider glemte). Invester i mye kjærlighet, oppmerksomhet og lydighet den første tiden. Det får man virkelig igjen for senere
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #4 Skrevet 27. juni 2015 Var student og fikk min mor til å passe på (hun er pensjonist) i tillegg til ferie. Nå hadde jeg en hund som var født ganske nervøs, så vi hadde ikke noe valg. Kunne ikke ta sjangsen på at alt ordnet seg av seg selv, slik mange nordmenn gjør med hundene sine. Anbefaler å legge ned arbeid. Har også fått mange tips inne på canis.no, men vær litt obs på at de kan være litt krasse til tider om du formulerer deg feil (slik som visse andre nettforum). Anonymous poster hash: ef508...25b
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #5 Skrevet 27. juni 2015 Tusen takk for svar! Anonymous poster hash: 8566b...8c9
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #6 Skrevet 27. juni 2015 Husk at valpen skal ut og tisse. Masse. Anonymous poster hash: 5e9c6...2d6
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #7 Skrevet 27. juni 2015 Husk at valpen skal ut og tisse. Masse. Anonymous poster hash: 5e9c6...2d6 Det vet jeg, og det er derfor jeg lurer på hvordan folk gjør det... Anonymous poster hash: 8566b...8c9
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #8 Skrevet 28. juni 2015 Samboeren er snekker, hadde med valpen på jobb, lå litt i buret i bilen med opne dører og sto litt i bånd /gikk løs. Anonymous poster hash: f7bf6...f8a
oslofrk Skrevet 28. juni 2015 #9 Skrevet 28. juni 2015 (endret) Jeg tok 5ukers ubetalt ferie det året jeg fikk valp! 😝fulltidsjobb, men utrolig koselig! Øvde på å gå fra fra (ut av rommet) dag 1 og fikk en veldig god og trygg hund ❤️ Anbefaler faste rutiner rundt tur! Livet ble veldig mye lettere da jeg ganske raskt lærte min å sitte og vente mens jeg tok på sko (slapp en uberivrig krabat som hoppet og danset på meg mens jeg knyttet lisser) og en hvil i buret etter tur (slapp sølete labber overalt). Om flere lufter er det bra om alle gjør det samme. Lykke til din heldiggris! Endret 28. juni 2015 av oslofrk
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #10 Skrevet 28. juni 2015 Vi fikk den helgen etter sommerferien startet i fjor sommer. Perfekt tid på året å få valp, med tanke på at vi er hjemme med den og kan lufte etter hver gang den har lekt, sovet, spist osv. Greit å bare kunne gå ut med en gang uten å kle på seg så mye noe vi måtte gjort om vinteren. Vi hadde også flaks med at skolen streiket i august, så eldste datteren som skulle begynne i 10. Klasse fikk vært hjemme med henne litt lenger. Husk å øve masse på å tisse ute, vår var stueren etter 2 uker Anonymous poster hash: d33ec...693
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #11 Skrevet 28. juni 2015 Vi planla slik at jeg hadde hjemmekontor når vi fikk valpen. Hadde også en del avspas til overs. Deretter ferie. Anonymous poster hash: d5434...74e
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #12 Skrevet 28. juni 2015 Hadde satt av minst 4-5 uker til innkjøring, vi var heldig og fikk til 8 (veldig heldige med år og timing). Min valp var enkel, men det er viktig å roe ned og bli kjent med den, før dere skal inn i en hektisk hverdag igjen. Første uka var det mye tørking av tiss, selv om jeg synes han egentlig var flink. Første nettene ble det også noen turer ut, men vi var heldige med at han ofte sov 8 timer allerede første uka vi hadde han. Det er også lurt å kunne sette av et par uker til kun kos, før du begynner å oppdra han. Og også gradvis venne han til med å være alene. Lykke til! Ta deg god tid, det har du mye igjen for senere. Anonymous poster hash: 1a817...2ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå