Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Jeg får ikke barnebidrag og mener derfor far kan hjelpe til med : inn kjøp av nye høst/vinterklær bursdag og kaker felles julegave fra oss er det for mye? han har sosialstønad. Anonymous poster hash: 44df4...d61
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #2 Skrevet 27. juni 2015 Og hva slags inntekt har du selv? Med sosialstødnad har han neppe råd til å bidra med ønskelisten din. Anonymous poster hash: 43d54...6b1
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #3 Skrevet 27. juni 2015 Du kan ikke kreve nei. Om du tjener lite, og han ikke er betalingsdyktig kan du få bidragsforskudd.<br />Bursdag og julegaver fra deg selv til barnet står du for selv- uansett. Anonymous poster hash: 896aa...9e4
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #4 Skrevet 27. juni 2015 Da burde du heller kreve bidrag gjennom nav. Sosial stønad er vel 4500 i måneden og du har da ikke rett til å kreve noe. Anonymous poster hash: 95296...f4e
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #5 Skrevet 27. juni 2015 Får du ikke bidragsforskudd ? Anonymous poster hash: c0e54...019
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #6 Skrevet 27. juni 2015 Selvsagt kan man kreve at begge foreldrene bidrar økonomisk til barnet. Reineste tøv at kun mor skal bidra. Anonymous poster hash: 16e38...782
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #7 Skrevet 27. juni 2015 Selvsagt kan man kreve at begge foreldrene bidrar økonomisk til barnet. Reineste tøv at kun mor skal bidra. Anonymous poster hash: 16e38...782 Det hjelper jo ingenting hvis ikke pappa er betalingsdyktig Anonymous poster hash: ef3ff...f7b
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #8 Skrevet 27. juni 2015 Selvsagt kan man kreve at begge foreldrene bidrar økonomisk til barnet. Reineste tøv at kun mor skal bidra. Anonymous poster hash: 16e38...782 Det hjelper jo ingenting hvis ikke pappa er betalingsdyktig Anonymous poster hash: ef3ff...f7b Klart at han klarer å avse noen hundrelapper til barnet. Mødre med lite penger klarer det. Har man barn så bidrar man. Anonymous poster hash: 16e38...782
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #9 Skrevet 27. juni 2015 Felles julegave? Dere er skilt, du ordner selvsagt egen gave fra deg. Anonymous poster hash: 80f63...265
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #10 Skrevet 27. juni 2015 Nei, det kan du ikke. Men du krever selvfølgelig bidragsfoskudd fra nav. Anonymous poster hash: d2a86...cad
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #11 Skrevet 27. juni 2015 Min samboer har sosialstønad, og han får naturlig nok kun akkurat nok til å klare seg så han har ikke engang ett par hundrelapper å avse til sin datter. Siden vi er samboere så betaler jeg naturligvis alt hun trenger hos oss og bidrar med hjelp dersom det skulle være behov for noe ekstra. Han betaler heller ikke bidrag, men har datteren mye (nesten 50%) og hun har alt av klær, utstyr o.l lignende her hos oss så mor får ikke noe økonomisk hjelp fra oss utover det (men hun har romslig økonomi også, så nav har uansett beregnet bidraget til 0). Hvis bf er alene og får sosialstønad så tviler jeg sterkt på at han har råd til å bidra med noe som helst, iallefall ikke nye høst\vinterklær med mindre du kjøper billig brukt. Han kan sikkert få til å bake noen kaker og hjelpe til å lage bursdagspynt, men å få kroner og ører ut av han når han er på den type stønad tror jeg blir vanskelig. Anonymous poster hash: 9f38b...127
3 i april Skrevet 27. juni 2015 #12 Skrevet 27. juni 2015 Selvsagt kan man kreve at begge foreldrene bidrar økonomisk til barnet. Reineste tøv at kun mor skal bidra. Anonymous poster hash: 16e38...782 Det hjelper jo ingenting hvis ikke pappa er betalingsdyktig Anonymous poster hash: ef3ff...f7b Klart at han klarer å avse noen hundrelapper til barnet. Mødre med lite penger klarer det. Har man barn så bidrar man. Anonymous poster hash: 16e38...782 Det nytter fremdeles ikke og kreve med mindre far selv legger seg litt i selen for å kunne bidra med noen hundrelapper. Så lenge far går på sosialsdtønad så er han betalingsudyktig og han opparbeider seg ikke gjeld.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #13 Skrevet 27. juni 2015 Søk bidragsforskudd fra nav, da får du ihvertfall NOE. Noe mer kan du ikke kreve, men du kan spørre om han kan bidra med noen hundrelapper innimellom. Anonymous poster hash: 14dd4...d78
februarprins2013 Skrevet 27. juni 2015 #14 Skrevet 27. juni 2015 du kan ikke kreve noe som helst, min eks har sosialstønad og hjelper til når han kan, har ikke verdens beste råd,men klarer oss fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå