Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Jeg er så heldig at jeg har en 8-åring og en 10-åring som leker utrolig fint med hverandre. Nå passer det supert, for nesten alle venner er borte. De har lekt og lekt i dag, og hatt det veldig gøy. På et tidspunkt kom en jente fra borti veien her tuslende. Hun er fire år, hadde med seg badedrakt og håndkle og sa at det passet at hun var her. Jeg syntes det var litt rart, men tenkte at så lenge mine egne ikke protesterte var det greit. 8-åringen er jente, så gjesten var særlig opptatt av henne. Etter en liten stund meldte 10-åringen seg ut, litt grinete. Etter en liten stund kom 8-åringen og sa at hun ikke ville være sammen med gjesten, hun ville heller leke med broren. Jeg mannet meg opp og sa til dette søte lille vesenet at nå ville barna her leke med hverandre og at hun måtte gå hjem. "Jeg liker veldig godt leker for store barn", var svaret. Jeg prøvde å forklare at de kanskje ikke syntes det var like gøy, men jenta insisterte på at det passet. Jeg sa at hun måtte gå, hun nektet. Vi endte med å overse henne en liten stund, da gikk hun. Hun glemte tingene sine først og ville ikke ta dem med seg selv om jeg hadde gitt flere påminnelser. Ti minutter etterpå hva hun tilbake og hadde overtatt vannlekene til mine barn, de stod og så på. Jeg gikk bort og sa at mine måtte spise, så hun måtte gå hjem. "Jeg vil spise hos dere, mamma sier det passer", var svaret igjen. Til slutt måtte jeg bli temmelig tydelig med henne, før hun gikk. Så nå stønner jeg litt. Vi har fin lekehage, den virker som en magnet på andres barn. Veldig hyggelig stort sett, men når aldersforskjellen blir så stor er det ikke helt greit for husets unger. Dessuten har vi en bøllenabo som veldig ofte kommer og ødelegger ting og dominerer leken. Da jeg møtte på 4-åringens pappa i sted sa jeg at jeg hadde sendt jenta hans hjem, og at det ble vanskelig for mine to å inkludere henne. "Hun liker godt å bare se på hun, så neste gang kan du sikkert bare la henne være der, hun ødelegger jo ingenting. Jeg satt og slappet av skjønner du, så det var deilig for meg at hun hadde noe annet å gjøre enn å mase på meg". Jada, det endte med at mine to maste her i stedet og det som var en rolig formiddag for meg ble en formiddag hvor jeg endte opp med å sette grenser for hans barn. Hvor inkluderende må man være? Er det greit å si at andres barn ikke kan være her hvis det ødelegger allerede etablert lek? Er det en selvfølge at man kan sende ungene sine av gårde uten å sjekke om det er greit? Er det ikke lurt å sjekke med foreldrene før man sender et barn av gårde når det er såpass mye yngre enn dem som bor der? Anonymous poster hash: be5f3...928
Gjest deterbaremeg:):) Skrevet 27. juni 2015 #2 Skrevet 27. juni 2015 Hjelpes, så frekt! Synes det var greit å sende jenta avgårde!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #3 Skrevet 27. juni 2015 Det der er toppen på frekkhet. Jeg hadde satt den pappaen grundig på plass! Send henne hjem igjen. Det er helt ok å gjøre det. Anonymous poster hash: fbff6...a75
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #4 Skrevet 27. juni 2015 Neste gang ville jeg bare tatt henne med hjem igjen og sagt :"Det passer ikke at hun er hos oss nå"..uten noe mere forklaring. Makan til frekk pappa!. Jentungen skulle være hos deg fordi det passet HAN??. Hadde jeg hatt et barn som var såpass forskjellig og liten i alder i forhold til dine, ville det uansett for meg vært naturlig å spørre om det passet om ikke annet..Er jo ikke alltid at det faller seg naturlig for eldre barn å leke med de yngre. Rettferdig er det heller ikke, verken for dine barn ,eller deg, når alt sammen bare ble negativt. Anonymous poster hash: e7b83...e03
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #5 Skrevet 27. juni 2015 Slutter aldri å forundre meg over hvor mange frekke folk det finnes.. Denne tar virkelig kaka... Anonymous poster hash: dee1e...764
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #6 Skrevet 27. juni 2015 Haha, er det mulig! Faren må jo være helt korka. Anonymous poster hash: 69b3f...ff3
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #7 Skrevet 27. juni 2015 Å herregud... Bare fortsett å sende henne hjem, men gjør det med en gang, ikke vent til hun har blitt varm i trøya hos dere. 8 og 10 åringer må få slippe å drasse på småunger som er halvparten så gamle... Anonymous poster hash: 48508...b9d
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #8 Skrevet 27. juni 2015 Hadde sendt 8-åringen og 10-åringen over til naboen og sagt at du trengte litt avlastning. Anonymous poster hash: 63fd1...472
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #9 Skrevet 27. juni 2015 Stakkars, stakkars jente! Hun får sikkert ikke særlig oppfølging og oppmerksomhet hjemme, så søker hun den hos andre. Hun er ikke inkludert hjemme, og nøyer seg med å se andre barn leke for å føle seg en del av noe. Noen folk burde ikke hatt barn! Anonymous poster hash: 4d772...974
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #10 Skrevet 27. juni 2015 Stakkars, stakkars jente! Hun får sikkert ikke særlig oppfølging og oppmerksomhet hjemme, så søker hun den hos andre. Hun er ikke inkludert hjemme, og nøyer seg med å se andre barn leke for å føle seg en del av noe. Noen folk burde ikke hatt barn! Anonymous poster hash: 4d772...974 Å hjelpes! Faren var iallefall ærlig. Haha. Anonymous poster hash: d0a54...6f3
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #11 Skrevet 27. juni 2015 Dette er jo bare trist. Får helt vondt av jenta, hun kan umulig ha foreldre som bryr seg. FIRE ÅR?? Kanskje du burde holde et lite øye med henne, se om hun er mye ute alene/søker noen å være hos? De foreldrene der burde virkelig ta seg sammen! Anonymous poster hash: 2b068...f39
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #12 Skrevet 27. juni 2015 Dette er jo bare trist. Får helt vondt av jenta, hun kan umulig ha foreldre som bryr seg. FIRE ÅR?? Kanskje du burde holde et lite øye med henne, se om hun er mye ute alene/søker noen å være hos? De foreldrene der burde virkelig ta seg sammen!Anonymous poster hash: 2b068...f39 Hun helt normale foreldre. Begge har utdanninger som burde borge for at de skjønner hva barn trenger. De er imidlertid bedre på tillatelse enn begrensninger. Både jenta og storesøsteren (som var borte på noe med moren) er temmelig bortskjemte og lager et himla styr hvis verden ikke dreier seg om deres akse. Vi bor i et trygt område, så det at hun kom alene var helt greit. HI Anonymous poster hash: be5f3...928 Anonymous poster hash: be5f3...928 Hadde sendt henne hjem hver gang. Med en gang- før hun ble varm i trøya. Anonymous poster hash: b050c...32e
Bumblebeee Skrevet 27. juni 2015 #13 Skrevet 27. juni 2015 (endret) Høres trist ut. Jeg hadde nok ikke våget å sende min 4-åring ut alene slik, men nå vet jeg jo ikke hvordan nabolaget er. Jeg liker å vite hvor mine barn er, og hvem som har ansvaret for dem. Iallefall når de er under skolealder. Faren sa vel det vi alle har tenkt en gang eller ti, men det er langt fra tanke til handling. Ville nok fulgt litt med, uten å bli DIB-hysterisk, det kan jo tenkes at foreldrene sliter med å gi henne det hun trenger av omsorg og oppmerksomhet. Er dette barnet enebarn? Jeg stusser på at de synes det er trygt å bare sende barnet avgårde på den måten. Tenk om dere ikke var hjemme? Ok, ser nå at jeg ikke har lest alle svarene. Uansett, trygt eller ei, det er passe frekt å forvente at andre er barnevakt. Endret 27. juni 2015 av Bumblebeee
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #14 Skrevet 28. juni 2015 De foreldrene forsømmer henne jo! Anonymous poster hash: c1c16...b48
Mamsemums Skrevet 28. juni 2015 #15 Skrevet 28. juni 2015 Jeg hadde aldri sendt en 4-åring til å leke med nabounger på 8 og 10 år. Du kunne krevd foreldrene for penger siden de bruker deg og ungene dine som barnevakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå