Gå til innhold

Hvorfor skilles alle nå til dags men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke før.. Har flere venner som popper ut unger og går fra hverandre.. Hva er galt med folk for tiden?tenker de ikke på barna?de fleste av besteforeldre generasjonen er fortsatt sammen. Hvorfor klarer ikke dagens folk å holde sammen?

Anonymous poster hash: 0f7c5...1fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sosialt akseptert å skille seg, så man trenger ikke tenke så nøye over hvem man gifter seg med lenger, for om det er feil, kan man alltids skille seg.

Anonymous poster hash: 8fabe...46c
Skrevet

Ja det er noe i det du sier der, bare veldig synd at det er slik det har blitt

Anonymous poster hash: 0f7c5...1fc

Skrevet

Jeg synes faktisk at det har snudd litt jeg.. Da jeg var barn hadde alle skilte foreldre. Nå kjenner jeg nesten ingen med barn som har gått fra hverandre.

Anonymous poster hash: 40205...368

Skrevet

Mange av besteforeldregenerasjonen hadde aldri holdt sammen om det var mulig å skille seg.

Min mormor og morfar sov på hvert sitt rom og spiste måltider hver for seg i alle fall så langt tilbake som jeg kan huske. Og mange har nok hatt det langt verre enn dem bak lukkede dører...

Skrevet

Om besteforeldregenerasjonen hadde kvinner som var i arbeid, som kunne forsørge seg selv og det var sosialt akseptabelt at en kvinne ble skilt så hadde nok ståa vært annerledes for dem også. Før hadde kvinner ikke noe særlig valg. Nå lever vi heldigvis i 2015 hvor kvinner selv kan bestemme og de (fleste) kan forsørge seg selv. Kvinner trenger ikke bli i ekteskap der de blir behandlet respektløst, er de blir utsatt for vold og misbruk, kvinner trenger ikke være økonomisk avhengig av en forsørger og kvinner trenger ikke finne seg i utroskap. Kvinner trenger heller ikke være hushjelp og hore for en slask av en mann. Hun kan bestemme selv. Hurra!!

Anonymous poster hash: dee8c...d40
Skrevet

Det bør jo ikke være noen bombe at folk inngår billigforhold over en lav sko, det er bare å lese her. Dessuten er det ikke lenger - eller bør det ikke være, unntak finnes dessverre fortsatt - nødvendig å holde på en mann man misliker og evt behandles dårlig av for at kvinner skal overleve økonomisk.

Skrevet

Jeg synes faktisk at det har snudd litt jeg.. Da jeg var barn hadde alle skilte foreldre. Nå kjenner jeg nesten ingen med barn som har gått fra hverandre.

Anonymous poster hash: 40205...368

Enig i det. Når jeg var barn var det helt vanlig med skilte foreldre. I klassen til datteren min er det nærmest en kuriositet - jeg tror kanskje de er fire-fem med skilte foreldre (av 25 unger).
Skrevet

Hadde jeg hatt noe jeg skulle ha sagt i forhold til om det ble et brudd eller ikke så hadde vi gjort det vi kunne for å få er bra forhold igjen og familie.

Jeg beundrer de som er og klarer å holde seg i et bra langtidsforhold. Jeg var stolt over at vi var sammen i 10 år. Men visste ikke at han i flere år ville ut av forholdet. Synes det er utrolig trist for barna at det ble sånn

Anonymous poster hash: 6d8cf...cea

Skrevet

Folk gidder ikke jobbe for noe lenger. Vi er storforlangende grinunger. Jaha, mannen din dro den litt for langt på fest,- spark ham ut! Mannen har ikke kjøpt blomster på 6 mnd,- spark ham ut!

Jeg mener folk gir opp for lett og synes det er skikkelig nederlag og skamfullt å skille seg. Irriterende hvordan mange gifter seg for gaver og en fest, og faktisk ikke innser hva i ode og vonde dager betyr!

Skrevet

Om besteforeldregenerasjonen hadde kvinner som var i arbeid, som kunne forsørge seg selv og det var sosialt akseptabelt at en kvinne ble skilt så hadde nok ståa vært annerledes for dem også. Før hadde kvinner ikke noe særlig valg. Nå lever vi heldigvis i 2015 hvor kvinner selv kan bestemme og de (fleste) kan forsørge seg selv. Kvinner trenger ikke bli i ekteskap der de blir behandlet respektløst, er de blir utsatt for vold og misbruk, kvinner trenger ikke være økonomisk avhengig av en forsørger og kvinner trenger ikke finne seg i utroskap. Kvinner trenger heller ikke være hushjelp og hore for en slask av en mann. Hun kan bestemme selv. Hurra!!

For det er ingen menn som tar ut skilsmisse, ingen menn som blir psykisk eller fysisk mishandlet og ingen kvinner der ute som er utro.. yes da, trangsynt?

Skrevet

Det bør jo ikke være noen bombe at folk inngår billigforhold over en lav sko, det er bare å lese her. Dessuten er det ikke lenger - eller bør det ikke være, unntak finnes dessverre fortsatt - nødvendig å holde på en mann man misliker og evt behandles dårlig av for at kvinner skal overleve økonomisk.

Har mange bekjente, som plutselig var gravide med både tilfeldige og med gutter de hadde vært sammen med en-to måneder. Tor det nå er kanskje to av femten som fortsatt er sammen med barnefaren, resten begynner på nytt med nytt barn og ny mann osv. Hva med å tenke litt lenger enn nesa, og innse at barn ikke er et tilbehør!

Anonymous poster hash: 4bd36...e77

Skrevet

Jeg synes det virker som mange er så utålmodige I dag. Man forventer at forholdene skal gå på skinner uten å måtte jobbe med dem. Synes også det virker som mange par står og ser på sitt eget forhold havarere uten å ta tak i det, før det er for sent. Jeg og samboer var igjennom en kjempevanskelig periode for et par år siden hvor vi knapt "overlevde". Eneste grunnen til at vi er sammen I dag er at vi jobba hardt for det og gikk til litt familieterapi. Vi var ikke enige om mye akkurat da men en ting kunne vi enes om, og det var at vi skulle ha prøvd alt for å ikke bryte opp. Og om det så allikevel ikke skulle gå så kunne vi i det minste fortelle barna våre at vi virkelig hadde prøvd. Flere par vi kjenner har møtt en skikkelig motbakke og bare gitt opp. Synes det er trist når det er barn inne I bildet. Refererer nå selvfølgelig til forhold der man feks har "mistet følelser" eller det er andre uenigheter. Snakker man vold ol blir det noe litt annet.

Anonymous poster hash: dcd0e...8b5

Skrevet

For det er ingen menn som tar ut skilsmisse, ingen menn som blir psykisk eller fysisk mishandlet og ingen kvinner der ute som er utro.. yes da, trangsynt?

Menn kunne gjøre hva de ville før for kvinnen kunne så og si ikke forlate mannen. Selvfølgelig tar mannen og ut skilsmisse men at det skjer oftere nå en før er for at kvinner kan forsørge seg selv. Mannen kunne det like mye før som nå.

Skrevet

Ikke trangsynt og jeg tror du skjønte hva jeg mente. Før kunne feks. en mann bare stikke av fra kone og barn. En mann ville alltid kunne klare seg uten kona. Kona klarte seg sjelden uten mannen og måtte derfor finne seg i mye.

Nå trenger ikke kvinner å finne seg i så mye og da øker skillsmissestatistikken. Menn gjør som de alltid har gjort. Nå kan kvinner gjøre det samme og hun kan klare seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...