Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Trodde den skulle være vill, vågal og spenstig... Ble meget skuffet! Starten var bra, den begynnende tiltrekningen mellom dem, flørtingen osv var godt spilt. Men der stoppet det! Ble bare sur og oppgitt av resten. Syns det var skuffende at mr Grey hadde så mange issues og var så skadet. Lite sexy med en mann som utad skal være så trygg og kjent med deg selv, men som er en usikker dott som ikke vet opp og ned på sitt eget følelseliv.. Han kunne sikkert sjarmert meg i noen dager, men så hadde jeg ristet på hodet og gått med rak rygg. Skuespillerne i seg selv og filmingen osv var jo bra. Men hele storyen var så tam og helt feil. Skjønner godt at BDSM samfunnet tar avstand, man får ikke noe godt inntrykk av den typen livsstil/sexlek i 50 shades of fucked up akkurat! (allikevel må jeg vel se neste, så jeg får se slutten på elendigheten) Anonymous poster hash: 9d3bf...547
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #2 Skrevet 27. juni 2015 Trodde den skulle være vill, vågal og spenstig... Ble meget skuffet! Starten var bra, den begynnende tiltrekningen mellom dem, flørtingen osv var godt spilt. Men der stoppet det! Ble bare sur og oppgitt av resten. Syns det var skuffende at mr Grey hadde så mange issues og var så skadet. Lite sexy med en mann som utad skal være så trygg og kjent med deg selv, men som er en usikker dott som ikke vet opp og ned på sitt eget følelseliv.. Han kunne sikkert sjarmert meg i noen dager, men så hadde jeg ristet på hodet og gått med rak rygg. Skuespillerne i seg selv og filmingen osv var jo bra. Men hele storyen var så tam og helt feil. Skjønner godt at BDSM samfunnet tar avstand, man får ikke noe godt inntrykk av den typen livsstil/sexlek i 50 shades of fucked up akkurat! (allikevel må jeg vel se neste, så jeg får se slutten på elendigheten) Anonymous poster hash: 9d3bf...547 Filmen følger storryen i boka, er ikke de som produserte filmen sin feil at det er slik BDSM fremstilles.. På meg virker det som om forfatteren prøver å "bevise" at de som er dominant i BDSM forhold utfører det er følelsesmessig skadet, noe som ikke stemmer med realiteten. Kan hende noen få er det, men de fleste er jo av helt annet kaliber enn Mr. Grey. Anonymous poster hash: a8b7a...9ac
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #4 Skrevet 27. juni 2015 Dette er jo ikke en film som skal vise hvilke type folk som driver med BDSM eller som skal vise folk hva det går ut på. Det er en film om en jente som møter en kjekkas som har opplevd diverse, og som pga dette liker å ha sex på dette viset.. Jeg elsker filmen, og er hodestups betatt av Mr.gray. Har sett filmen mange ganger, og det jeg får frysninger hver gang jeg ser den og han henter henne i helikopteret!! Men jeg skjønner da at dette er film, og ikke slik det er i virkeligheten Anonymous poster hash: 52b52...938
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #5 Skrevet 27. juni 2015 Ræva skuespill, forferdelig manus, latterlig historie. Er en lang klein sorg å se på. Største dritten jeg har sett. Snakk om å melke en ku for langt mer enn den er verdt. Anonymous poster hash: 17f59...39f
Luksusdyret Skrevet 27. juni 2015 #6 Skrevet 27. juni 2015 Ræva skuespill, forferdelig manus, latterlig historie. Er en lang klein sorg å se på. Største dritten jeg har sett. Snakk om å melke en ku for langt mer enn den er verdt. Anonymous poster hash: 17f59...39f Signerer. Og de har virkelig kuttet ALT følelsesmessig som er i boka! Anastasia fremstår som ei som gjør dette for pengenes skyld - hun får helikoptertur, fin bil, fine klær ditt og datt, og lar ham piske henne og diverse. Fysj! BDSM-forhold dreier seg vanligvis om en som liker å dominere og en som liker å bli dominert, ikke en som blir dominert fordi den andre er rik og velstående... Idiotisk konsept, og seriøst, en undertøysmodell som skuespiller? Sier sitt...
Villbringebringebær Skrevet 27. juni 2015 #7 Skrevet 27. juni 2015 Ræva skuespill, forferdelig manus, latterlig historie. Er en lang klein sorg å se på. Største dritten jeg har sett. Snakk om å melke en ku for langt mer enn den er verdt. Anonymous poster hash: 17f59...39f Signerer. Og de har virkelig kuttet ALT følelsesmessig som er i boka! Anastasia fremstår som ei som gjør dette for pengenes skyld - hun får helikoptertur, fin bil, fine klær ditt og datt, og lar ham piske henne og diverse. Fysj! BDSM-forhold dreier seg vanligvis om en som liker å dominere og en som liker å bli dominert, ikke en som blir dominert fordi den andre er rik og velstående... Idiotisk konsept, og seriøst, en undertøysmodell som skuespiller? Sier sitt... Enig! Hadde dette vært en like sjarmerende mann om han bodde i en campingvogn og gikk på nav? Neppe! da hadde det vært en sak om domestic violence og alle hadde sagt for en fæl og manipulerende mann det var!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #8 Skrevet 27. juni 2015 Jeg er ingen fan av bøkene, nettopp lest Grey i tillegg (altfor nysgjerrig til å la vær) og det er så mye å sette fingern på når det kommer til språket, handlingen, oppførsel mm. Så jeg trodde bøkene var bunnen men filmen tok hele sulamitten til bunnivå altså! Anonymous poster hash: 187dc...1f7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #9 Skrevet 27. juni 2015 Vet godt at storyen er fra bøkene, og jeg synes i grunn selve filmatiseringen var grei. Ok skuespill, bra scenesetting og passende musikk osv.... Men hele mr Grey figuren, han var så feil! En dominant skal være trygg, en man kan stole på. Ikke en tosk som ikke har kontroll på seg selv og følelsene sine. Kjente jeg ble så oppgitt over hele opplegget. Et slikt forhold skal utvikle seg fordi begge parter ønsker det, ikke fordi en part er underlegen den andre. Hele fortellingen får mr Grey til å fremstå som en manipulerende,usikker tosk som prøver å kjempe til seg Ana med nebb og klør. Nei, jeg får ståpels av den negative typen av hele filmen. Skal man leke med bdsm skal man ikke bruke det som terapi for egne indre demoner. Og at den har 15 års aldersgrense syns jeg er søkt. Jeg er 30, vært med på en del dbsm selv og er trygg på min egen seksualitet, men hadde jeg sett den som 15 åring (og uten seksuell erfaring i det hele tatt) hadde jeg nok tenkt at dette virkelig var noe å prøve ut... For en katastrofe det hadde vært... Når jeg har hatt bdsm-lek har det vært nøye planlagt i forveien, og kun med partneren min som jeg har vært i forhold med i mange år. Grensene ens blir tøyd og man må ha full tillit og trygghet,ellers er det kun korte steg til frykt og usikkerhet. Kunne sikkert skrevet en hel bok om hva jeg sitter og tenker/mener om denne filmen, men det får vel holde nå :-P HI Anonymous poster hash: 9d3bf...547
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå