Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Når de går ut for å leke? Barn på 8 som gjerne er ute, men klassekompis vil gjerne ha med inn for å spille. Kan spilles på timesvis. Er de et helt gjeng ute å leker, ødelegges alt når denne gutten kommer. Da går flesteparten inn for å spille. Heldigvis har jeg en uteglad sønn, som helst er ute. Likevel går han inn der noen ganger og da er det timesvis med kun spilling. Han har egen kjellerstue med alt av konsoller. Ringte 8 åringen nå og da hadde de vært inne der i 2 timer og spilt. Sola skinner og været er flott. Hvilke regler har dere? Anonymous poster hash: dc635...4e0
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #2 Skrevet 27. juni 2015 Ungene må komme hjem før de går inn til noen. Jeg må vite hvem de er inne hos og jeg sier glatt nei til å gå inn om været er bra. Det er ikke aktuelt å sitte inne og spille i timesvis når sola skinner. Anonymous poster hash: 57e43...a23
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #3 Skrevet 27. juni 2015 Jeg legger meg virkelig ikke opp i hva mine barn gjør borte. Det finnes måte på. Selv om jeg ikke liker spilling så får de lov til dette hos venner selv om det er fint vær. Noen barn er ikke ute barn og trives best inne. Anonymous poster hash: c5472...8f5
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #4 Skrevet 27. juni 2015 Har heldigvis ikke problemstillingen. Vi foreldre i nabolaget er på linje når det gjelder ute/inne. Anonymous poster hash: cccab...6d8
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #5 Skrevet 27. juni 2015 De fleste her er strengere på spilling en jeg er så det er lite problem. Mine barn får heller ikke ta med andre inn å spille uten at jeg har hørt med foreldrene at det er greit. (om jeg i utgangspunktet syntes det er greit med spilling på det tidspunktet.) Nå bor jeg et sted med få barn her vi bor og langt til andre derfor har jeg god kontakt med foreldrene til de andre barna i gå avstand. Vi er også helt enige om hva som er lov å spille om de skal spille. Og når de har spilt hos andre har jeg stort sett fått spørmål av foreldrene om det er greit på forhånd. Anonymous poster hash: 94a00...7c9
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #6 Skrevet 27. juni 2015 De bor ikke i samme gate, så jeg ser ikke barna. Ja- klart noen er utebarn og noen innebarn, men tenker at mitt barn får ikke sitte inne masse bare fordi Per ikke liker være ute. Når barna er 8 år kunne det ikke falt meg inn og ikke bry seg med hva de gjør borte!<br />Med andre foreldre har vi samme regler, men disse er ganske fraværende. Barna som er inne der ser de aldri.<br />Jeg kommer til å bli enda strengere, for syns ikke dette er greit. Etter jeg ringte isted sa jeg at gutten min enten måtte gå ut eller komme hjem. Da kom han hjem for kompisen nektet være ute- han var midt i spilling. Nå er han heldigvis og hopper og koser seg med andre venner.<br />De gangene denne gutten er ute en stund har han med seg Ipad eller DS. Anonymous poster hash: dc635...4e0
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #7 Skrevet 27. juni 2015 Det varierer. Ingen faste regler. Om sommeren er de omtrent aldri inne, men det hender om vinteren. Anonymous poster hash: 4d04a...908
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #8 Skrevet 27. juni 2015 Jeg legger meg virkelig ikke opp i hva mine barn gjør borte. Det finnes måte på. Selv om jeg ikke liker spilling så får de lov til dette hos venner selv om det er fint vær. Noen barn er ikke ute barn og trives best inne. Anonymous poster hash: c5472...8f5 Har du denne likegyldige holdningen til hva barna dine bruker fritiden sin etterhvert som de blir tenåringer? Virkelig? Snakk om å interessere seg for barna sine kun Når de er innenfor husets 4 vegger. Likegyldige foreldre til hva barna driver med er ille. Anonymous poster hash: 590fe...66f
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #9 Skrevet 27. juni 2015 Det nekter jeg glatt! Er det endelig sol og fint vær, så får de være ute. Spilling kan de spare til styggeværsdager og vinteren. De pleier å få gå inn en stund i kveldingen etter mange timer med sykling, hopping og bading. De leker inneleker ute også, som brettspill og Lego for eksempel. Heldigvis er de fleste i vår krets av samme oppfatning. Glade barn, full i frisk luft og en kropp som er trett av å bli brukt. Er et barn så avhengig som gutten du beskriver, så er det på tide å kutte tvert. Tydelig mangel på foreldrekontroll! Stå på ditt, du gjør det riktige Anonymous poster hash: 5af44...8a4
Mrs. Kaizer Skrevet 27. juni 2015 #10 Skrevet 27. juni 2015 Her går guttene på besøk hos kompisen lenger bort i gata, når jeg sier de ikke får spille mer. Han er alene hjemme og kan lett sitte å spille hele dagen. Da lar jeg de være der en time eller to, så ringer jeg bort og sier de må gå ut og leke. Dersom de ikke tar tlf, går jeg bort og ringer på døren og jager de ut😊
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #11 Skrevet 27. juni 2015 De må alltid si fra før de går til noen. (Måtte bli veldig streng på det når en mor gikk ut i gata og fikk sønnen min inn på vafler.. Kult å lete etter han ute da) Men jeg ville sagt at hei, fint vær, vær ute. Anonymous poster hash: 2cc93...e1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå