Gå til innhold

Hva hjør vi med svigermor ??? ang ferie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger en tur til "syden" i høstferien sammen med mine søsken og deres barn som er på alder med våre. Vi lurte også på om mannens søsken ville være med, men de vil heller reise utenfor sesong da de ikke har skolebarn. Vi har skolebarn så derfor må vi reise i skolens ferier.

Vi inviterte også med svigermor siden hun alltid. klager om vi reiser noen steder uten henne. Men problemet her er at hun tydelig mener at turen skal legges opp etter henne.. hun ble sur og direkte vemmelig når vi påpekte at barna kommer først. Vår yngste er bare 2 år. De to eldste er 6 og 7 år. Hun mener at sene bar runder og resturant besøk er obligatorisk og at hun ikke gidder og gå ut for og spise i 18 tiden. Dessuten mener hun at vi skal være med henne på div show som er lagt opp til voksne og

som ikke begynner før i 22 tiden på kvelden.

Hun var også sur for hotellet vi vil bo på som et for barnefamilier. Altså ikke noe party hotell som ligger midt i sentrum , for hun vil nemlig ikke bruke penger på taxi eller buss og mener at dette må vi dekke for henne. Hun var heller ikke interessert i og ha basseng på hotellet da hun bare ville ligge på stranden og hun mente at hun ikke ville betale ekstra for det. Vi har ikke valgt et luksus hotell men et helt vanlig hotell med grei standar, som er barnevennlig og som ligger ca 600 m fra nærmeste by, og 200 meter fra stranden. Jeg foreslo at hun enten kunne ta med seg en venninne eller spør om hun kunne være med sin datters familie når de skulle reise. Men nei dette var ikke noe alternativ for henne. Jeg sa også til henne henne at vi kunne feks gå på et av de showene og så kan mine søsken passe barna. Men det var heller ikke greit for hun ville på flere show og så skjelte hun oss ut for og være egoistiske som ikke bryr oss om henne men kun tenker på barne..... dette er da en av grunnene til at vi helst ikke tar henne med oss på tur...

Anonymous poster hash: 22ac1...a1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg faktisk gitt blanke f... i svigermor og latt henne fått være hjemme. Om hun er samarbeidsvillig så er det jo greit, men med den oppførselen der så hadde ikke hun fått blitt med oss på tur iallefall. Det er jo bare slik at om man har barn så må de komme først uansett hvordan man vrir og vender på det. 

Anonymous poster hash: 3c763...557
Skrevet

Oj bare OJ.

Hadde ikke latt henne bli med på ferie om dette var oss.

Anonymous poster hash: 5947e...464
Skrevet

Fortell henne at hun ikke lengre er invitert med hvis hun bare skal være misfornøyd.

Anonymous poster hash: 13e91...dd8
Skrevet

Jeg hadde gitt klar beskjed om at det var vår ferie, og bare et tilbud for henne om å bli med for å være hyggelig. Hadde svigermor stilt slike krav, hadde jeg bedd henne reise alene eller funnet noen andre.

Det er tross alt deres ferie, og kun et generøst tilbud fra derrs side om å la henne bli med. Nå har hun selv ødelagt, så det finnes ikke synd i henne.

Bestill ferie og nyt den med god samvittighet uten svigermor :D tenk alt maset og stresset dere slipper unna (kan høres sånn ut i fra det du skriver).

Skrevet

Haha. Trolletråd?

Hvis ikke skjønner du sikkert hvor dumt dette er; når folk tror du finner det opp;-)

Hva dere gjør med svigermor? Jo, dere bestiller tur annet sted og lar henne reise alene. Ikke si noe før dere står på flyplassen, så kan hun reise dit hun tror dere alle skal, også reiser dere et annet sted!

Evt "eksplodere" å be henne holde fred om seg og sitt, eller bli hjemme.

Anonymous poster hash: e31b5...bf6

Skrevet

Jeg hadde sagt at dette er opplegget på denne ferien. Hun er hjertelig velkommen til å være med på ferie med dere. Da kan hun enten være med dere slik det passer med deres rytme, eller hun kan noen dager gjøre det hun har lyst til alene eller sammen med andre. Hun blir nok sikkert kjent med noen der nede som hun kanskje kan gå på show sammen med.

Er hun ikke interessert i noen av de alternativene kan dere si at det er helt i orden og at hun da selvsagt kan være med dere på ferie en annen gang når barna har blitt større slik at det passer mer med hennes rytme. Jeg synes dere har strukket dere langt. Har man barn blir feriene barnevennlig. Strengt tatt burde hun være taknemlig over å få lov til å være med i det hele tatt. Synes svigermoren din høres veldig merkelig ut. 

Her har vi hatt med min mor på ferie noen ganger, Da har hun vært med oss på en ferie tilpasset barn og i tillegg passet barna noen kvelder slik at mannen og jeg har kunne spise ute en kveld eller to. Hun har da vært til stor hjelp for oss og en ekstra ressurs hele veien (lekt med barna, hjulpet med oppgaver osv slik at vi har vært tre voksne i stedet for to om oppgavene rundt barna). Slike besteforeldre er det bare supert å ha med :)

Det å ha en sur svigermor med som gjør at dere må gå på akkord med det dere vil og kanskje får grinete barn når ting ikke passer med deres døgnrytme hadde jeg ikke giddet. 

Anonymous poster hash: 91a4b...0b9
Skrevet

Hvorfor skal jeg trolle egentlig ? Ja svigermor er en krevende dame og jeg spurte om hun ville være med siden jeg også invitere med familien min og mannens. Jeg vet at det hadde blitt et rent helvete om vi hadde spurt "alle" unntatt henne. Men vi kommer til og bestille det hotellet så får hun egentlig bare bli sur. Mannen skal ta en prat med henne i kveld hvor hun får valget om å bli med på tur og oppføre seg eller bli hjemme og være sur der 😑

Hi

Skrevet

Hva i all verden er det hun mener da? At dere skal sette igjen barna hjemme?

Jeg hadde sagt at dette er den ferien vi drar på, bli med eller la vær. Evt kan hun bestille selv og bo akkurat der hun vil.

Anonymous poster hash: 672ad...8e8
Skrevet

Da får svigermormonsteret bli hjemme. Om hun ikke skjønner at ungene kommer først så har hun ingenting på ferie med barnebarn å gjøre.

Vi skal på sommerferie med mine foreldre og de spurte guttungen hva han ville gjøre i Danmark. De reiser på hans premisser og vet at vi gjør barnevennlige ting.

Har også reist med svigers for 2 år siden. Alt var barnevennlig.

Selvfølgelig tar man hensyn til barn når man reiser med barnefamilier.

Skrevet

Hadde mamma eller svigermor gitt meg den responsen når de hadde blitt med på familieferie så hadde jeg gitt klar beskjed om at hun kan holde seg hjemme! Hadde ikke kastet bort tid på å be henne oppføre seg engang, det burde ikke vært nødvendig når det gjaldt en voksen dame.

Bestill tur uten henne og nyt ferien.

Anonymous poster hash: e233d...74e

Skrevet

Dere er nå alt for snille.

Jeg hadde gitt henne beskjed at ferien dere skal på er en familieferie med mange barn og at deres ansvar er for barna og ikke henne som er en voksen dame. Enten hadde hun fått innfunnet seg med hvordan dere legger opp dagene og eventuelt styre med sitt på egenhånd eller så fikk hun være hjemme og dra med noen andre en annen gang.

Om jeg var din søster og du tok med et slikt troll på en ferietur vi skulle ta sammen hadde jeg aldri reist på ferie med deg igjen ihvertfall.

Denne dama kommer jo til å ødelegge ferien for dere alle.

Anonymous poster hash: 424c1...cce
Skrevet

Høres mer ut som dere får ferie UTEN denne dama, enn med ;)

Anonymous poster hash: c858a...42e

Skrevet

Tviler på at dette er trolling, for min er 100% lik. Hun klager på at hun savner barna våre og at hun er ensom. Når vi inkluderer henne skal hun ha alt på sin måte, ellers blir hun sur. Hun sjopper gjerne til lenge etter at guttene har lagt seg, og deretter klager hun på at de ikke fikk nok tid sammen. Det viktigste er å legge ut bilde på facebook.

Jeg tåler ikke fisk eller skalldyr, men det MÅ hun ha til alle måltider, f.eks. Hun drikker konstant, for det er ferie for henne, men det er ikke noe koslig med små barn der, synes vi.

Det er en veldig vanskelig situasjon for hun er ekstremt manipulerende. Derfor må vi lyve for henne om vi har planer med andre, og hun gir oss konstant dårlig samvittighet uansett hva vi gjør. :-/

God klem til deg, HI!

Anonymous poster hash: ab297...b32

Skrevet

Hvorfor skal jeg trolle egentlig ? Ja svigermor er en krevende dame og jeg spurte om hun ville være med siden jeg også invitere med familien min og mannens. Jeg vet at det hadde blitt et rent helvete om vi hadde spurt "alle" unntatt henne. Men vi kommer til og bestille det hotellet så får hun egentlig bare bli sur. Mannen skal ta en prat med henne i kveld hvor hun får valget om å bli med på tur og oppføre seg eller bli hjemme og være sur der 😑

Hi

Høres ut som min far!!! Spar deg irritasjonen og dra UTEN svigermor!

Anonymous poster hash: 0be5b...517

Skrevet

Jeg anser meg selv som en tålmodig og snill person. Men, hvis min svigermor hadde oppført seg sånn hadde hun virkelig fått høre akkurat hva jeg mente!! Det går da ikke an å oppføre seg som en bortskjemt drittunge!!

Anonymous poster hash: b3e62...9c6

Skrevet

Jeg anser meg selv som en tålmodig og snill person. Men, hvis min svigermor hadde oppført seg sånn hadde hun virkelig fått høre akkurat hva jeg mente!! Det går da ikke an å oppføre seg som en bortskjemt drittunge!!

Og, uansett om hun hadde sagt unnskyld, hadde hun ikke fått være med på ferie. Ett sted går grensen, og din svigermor har tråkka laaaangt over den grensen for lenge siden!

Skrevet

Vet du hva? Du prøvde i hvertfall men vis svigermoren din ska vær en egoistisk heks så kan hu bare gi f... i å være med. Hadde aldri hatt med meg ert menneske som bare tenker på seg selv, barna er alltid først

Skrevet

Er svigermor 14 år eller?  Høres ut som fjortissen som vi har i hus av og til...  Men i motsetning til fjortissen som vi må ta med oss på tur og bare leve med, så hadde nok et fjortiss-svigertroll fått klar beskjed om at hun fikk oppføre seg som folk eller bli hjemme.  

Skrevet

Hvorfor skal jeg trolle egentlig ? Ja svigermor er en krevende dame og jeg spurte om hun ville være med siden jeg også invitere med familien min og mannens. Jeg vet at det hadde blitt et rent helvete om vi hadde spurt "alle" unntatt henne. Men vi kommer til og bestille det hotellet så får hun egentlig bare bli sur. Mannen skal ta en prat med henne i kveld hvor hun får valget om å bli med på tur og oppføre seg eller bli hjemme og være sur der

Hi

En blomst til dere to som i det hele tatt orker å tenke på å ta med den krevende damen på tur

Anonymous poster hash: 5d243...bea

Skrevet

Hun vil jo ikke bli med på ferie med dere og barna. Hadde hun villet det så ville hun aldri krevd at alt skal legges opp for henne, normale voksne som drar på sydentur med unger legger opp ferien etter barnas behov, ikke egnes. Hun der ville jeg latt sitte igjen hjemme.

Gjest Antarctica
Skrevet

Tåpelig kjerring.

Vedder på at barnebarna neppe kommer til å renne beina av seg for å besøke bestemor på pleiehjemmet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...