Gå til innhold

Skal barnet ha to bursdager fordi foreldrene er skilt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hovedomsorgen for barnet og jeg og barnet ordner bursdag, så sier faren at han skal ha egen barnebursdag for barnet. Jeg blir helt målløs. Dobbelt opp av alt? Bursdag? Seriøst. Flaut å invitere vennene to ganger fordi farene sta og ego. 

Anonymous poster hash: fb029...c00
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor var ikke pappan til barnet involvert fra begynnelsen? Skjønner pappan godt jeg...

Anonymous poster hash: 3df4e...45f

Skrevet

Det er vel vanlig i de tilfellene der foreldrene ikke samarbeider godt og kan feire sammen. Jeg synes også det er "overkill" med to bursdager, men om man ikke kan samarbeide om en så forstår jeg det jo. Men det er kanskje litt merkelig å invitere de samme folkene til begge bursdagene? Det første året her, før foreldrene klarte å samarbeide så hadde mor en bursdag med vennene fra barnehagen og sin familie, mens vi hadde en bursdag hos far med vennene barnet har her og våre familier. Siden da har vi heldigvis klart å få til å feire sammen, med alle venner og familier samlet i en smell, men skjønner de som ikke får det til. 

Anonymous poster hash: 0c298...f5a
Skrevet

Aldri opplevd at barna mine har blitt bedt i bursdag 2 ganger, og de har en del venner med skilte foreldre.

Det "normale" er barnebursdag, og 2 familiebursdager. Barna mine hadde ikke kjøpt 2 gaver til noen bare fordi de har skilte foreldre.

Anonymous poster hash: 01bcb...673

Skrevet

Jeg har 4 barn og de har mange venner med skilte foreldre. Det vanlige er to familieselskaper, men bare ett barneselskap. De aller fleste foreldre klarer samarbeide såpass at begge hjelper til og er tilstede i barneselskapet. Har du spurt pappaen om han vil være tilstede, være med og planlegge og kanskje til og med betale sin del av selskapet du arrangerer?

Har aldri opplevd at ungene har blitt bedt i to selskaper til samme person. Da får dere heller arrangere annenhvert år. Skjønner jo at far også vil ta del i dette, bli kjent med vennene osv.

Anonymous poster hash: 9aa3f...c8c

Skrevet

Jeg skjønner at det blir 2 familiebursdager da det fort kan bli pinlig stillhet om eks familieforholdet kanskje ikke er helt på topp etter bruddet,nye partnere osv.

Men å invitere klassen eller barnehsgen hele 2 ganger er vel ikke så veldig vanlig.

Skrevet

Jeg hadde en pappa som aldri gadd i innvolvere seg i planlegging eller å ordne til for så å surrmule etterpå og kreve 2 selskaper. Fra jeg var liten måtte jeg ha 2 bursdager, 2 juleaften (de årene jeg feiret jul hos mamma) etc. Utrolig krevende som barn å måtte forholde seg til det.

Å kun holde det ene bursdagsselskapet hos pappa ville han heller ikke. Mamma tilbude ham det, men det var ikke godt nok. Vi planla hos mamma og så begynte surmulingen igjen. Og jeg endte opp med 2 selskaper. Det var bare plaut og pinlig.

Da han kom og krevde 2 konfirmasjoner satte jeg ned foten og nektet å konfirmere seg om han ikke ga seg. Etter det har han ikke snakket med meg. Det er snart 10 år siden.

Anonymous poster hash: d4983...d58
Skrevet

Dummeste jeg har hørt! Hvem er det som skal feires og av hvem, egentlig?? Hvorfor i himmelens navn skal det skje to ganger?? Tror far det er hans bursdag??? Uhørt! Egoisme på høyt nivå! Ulike familieselskap med ulike foreldre, derimot, DEN ser jeg. Men da kommer det jo nye folk.

Jeg ble litt sjokkert nå. Må være det dummeste jeg har lest på lenge!

Anonymous poster hash: 10f43...072

Skrevet

La pappaen ordne bursdagen!

Slike ting bør dere bli enige om, det er vel ikke kun du som har rett på å lage selskap for ungen?

Anonymous poster hash: 88257...22e

Skrevet

Det kan aldri bli for mange bursdagsselskaper (eller julaftner, for den saks skyld), men det kan jo ikke være med de samme gjestene.

Skrevet

Aldri opplevd at et barn blir invitert til 2 barne bursdager for samme unge. Det er i mine øyne svært sært. Mine barn vokser opp med foreldre som ikke bor sammen men 2 barne bursdager hadde vært uaktuelt. Om far ønsket å ordne med dette hadde vi heller fått styre annet hvert år. Hadde vært helt fint å slippe unna litt av maset om jeg visste at far ordnet en bra dag.

Det er også slik at det blir mange bursdager å gå i hvert år til klassekamerater og venner så tror nok ikke jeg hadde vært særlig velvillig til å sende ungene mine til bursdag til samme ungen to ganger hvert år. Skal ungen liksom få dobbelt opp av gaver fra de samme ungene da eller?

Alternativet var jo om det er så¨mange barn rundt barnet i forhold til far og der far bor at det er helt andre barn som inviteres i bursdag nummer 2. Det hadde gjort saken noe bedre selv om jeg syntes det er litt vel i over kill allikevel.

At far har et lite selskap med sine familiemedlemmer er nå derimot helt naturlig.

Anonymous poster hash: c5823...b0c
Skrevet

To familieselskap - ja.

To barneselskap - nei.

Da får enten foreldre sammarbeide eller arrangere anben hvert år.

Anonymous poster hash: c797d...185

Skrevet

Hadde bare folk kunne holdt sammen i dagens samfunn, så hadde ikke dette vært et problem i det hele tatt..

Anonymous poster hash: d450e...fcc

Skrevet

Jeg har hovedomsorgen for barnet og jeg og barnet ordner bursdag, så sier faren at han skal ha egen barnebursdag for barnet. Jeg blir helt målløs. Dobbelt opp av alt? Bursdag? Seriøst. Flaut å invitere vennene to ganger fordi farene sta og ego. 

Anonymous poster hash: fb029...c00

Inkluderte dere pappaen i deres bursdagsplanlegging?

Anonymous poster hash: 77029...acf

Skrevet

Hadde bare folk kunne holdt sammen i dagens samfunn, så hadde ikke dette vært et problem i det hele tatt..

Anonymous poster hash: d450e...fcc

Ja, la oss holde sammen med utro, voldelige, psykisk ustabile partnere og, ikke minst, tvinge en partner som har lyst til å forlate deg, til å bli i forholdet. Hipp hurra.

Skrevet

2 familiebursdager - ja.

2 barnebursdager - nei. (Med mindre man har en med klassen og en med venner, selvsagt.)

Skal de samme barna inviteres i begge bursdagene? Isåfall kan du jo bare droppe hele "din" vel...siden pappaen helst vil? :-)

Anonymous poster hash: efb07...1d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...