Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Vi flyttet i nybygd hus for et år siden. Før vi bygde stod det en hytte som ikke hadde vært brukt på flere år på tomten. Jeg la raskt merke til stadig nye "gaver" i plenen. Nå har jeg gått ut i permisjon, og ser daglig den samme hunden som går gjennom hagen vår og prøver å sette seg til. Jeg åpner hver gang døren og jager den vekk. Ingen eier er å se. Aner ikke hvem som eier den, men de lar den tydeligvis lufte seg selv til samme tid hver dag (når de fleste er på jobb). Nå lurer jeg på om jeg skal fange den inn og ringe falken. Er det slemt? Har lyst til å få slutt på dette. Utrivelig med løshunder i hagen når små barn leker der også. Anonymous poster hash: b0a7d...645
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #2 Skrevet 27. juni 2015 Du har loven på din side. Er en forbanna uting at folk slipper ut hundene som om de er katter. Ikke rart at hundeeiere er hata hos folk. Mvh hundeeier som aldri lar hunden lufte seg alene. Anonymous poster hash: 6c67a...0fa
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #3 Skrevet 27. juni 2015 Kjør på. Er selv hundeeier, og hadde jeg vært så uansvarlig, ville jeg noen skulle gitt meg ris, så jeg kunne tatt meg sammen. Anonymous poster hash: 7f3a9...ebe
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #4 Skrevet 27. juni 2015 Ikke slemt og selvfølgelig kan du gjøre det. Det som er slemt er å slippe hunder løse ut eller ha de løse i det store og hele utenfor privat inngjerdet eiendom. Anonymous poster hash: 06b7b...605
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #5 Skrevet 27. juni 2015 Jeg er hundeeier selv - og mener at du er i din fulle rett å gjøre det. Jeg irriterer meg grønn over eiere som ikke tar ansvar, det skaper trøbbel for oss andre som faktisk gjør det!... Anonymous poster hash: a319f...f00
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #6 Skrevet 27. juni 2015 Bare gjør det. For en uansvarlig eier. Anonymous poster hash: 831df...3d9
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #7 Skrevet 27. juni 2015 Fanget den inn! Det er uansett båndtvang i bebygde strøk. Det er en uskikk å la hunden springe løs. Hilsen hundeeier. Anonymous poster hash: 55ff2...8a2
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #8 Skrevet 27. juni 2015 Enig, bare gjør det. Men vær snill og god mot hunden mens du venter på Falken, husk at det er ikke dens feil at eieren er uansvarlig Anonymous poster hash: f4c9d...728
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #9 Skrevet 27. juni 2015 Akkurat nå er vel båndtvangen veldig streng, er det ikke mange tusen kroner i bot for å la hunden gå uten bånd nå som det er fugleunger, rådyrunger osv "overalt"? Synes helt klart du kan fange den inn og ringe falken. Du kan ringe politiet også... http://www.varden.no/nyheter/dette-kan-koste-deg-3-000-kroner-1.817050 Anonymous poster hash: 97a88...d12
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #10 Skrevet 27. juni 2015 Tusen takk for svar. Da gjør jeg det neste gang den kommer hit hvis jeg tørs. Den hadde markert sterkt mot min mann for et par dager siden, så det er tydelig at den anser hagen vår som sitt territorium. Det er en mellomstor puddel eller noe liknende. Litt spesielt at hunden aldri slippes i helgene, kun på formiddagene på ukedager, så det er tydelig at eier gambler på at h*n ikke blir oppdaget Vil presisere at jeg er glad i hunder, og absolutt ikke har noe i mot hundeeiere generelt. Alle jeg kjenner som har hund er veldig ansvarlige. Vil selvfølgelig behandle den veldig pent hvis jeg fanger den. HI Anonymous poster hash: b0a7d...645
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #11 Skrevet 28. juni 2015 Kjør på! Er lærer på en skole i nabobygda og det er noen som gjør det samme her. De slipper den bare løs når de går på skole/jobb og så kommer den hjem i 4 tiden. Den er stadig inne på skolen. Veldig irriterende med båtfolket som tror de bare kan drite i båndtvang. Hunden er snill og jeg er glad i hunder (har to selv) men veldig spesielt å bare la den gå. For noen frekke folk som lar den gå på do i hagen deres. Prøv å ta den inn, så kanskje eieren kommer etter om h*n står og følger med Anonymous poster hash: 2fdc0...e7d
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #12 Skrevet 28. juni 2015 Kjør på! Er lærer på en skole i nabobygda og det er noen som gjør det samme her. De slipper den bare løs når de går på skole/jobb og så kommer den hjem i 4 tiden. Den er stadig inne på skolen. Veldig irriterende med båtfolket som tror de bare kan drite i båndtvang. Hunden er snill og jeg er glad i hunder (har to selv) men veldig spesielt å bare la den gå. For noen frekke folk som lar den gå på do i hagen deres. Prøv å ta den inn, så kanskje eieren kommer etter om h*n står og følger med Anonymous poster hash: 2fdc0...e7d Den autokorrekten altså Båtfolket skulle være hundeeiere Anonymous poster hash: 2fdc0...e7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå