Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Dere som er overvektige, hvilke symptomer har dere mtp skjelett-og muskelplager. Har lagt på meg ti kg på kort tid og er nå alvorlig overvektig. Kroppen er blytung og synes det er vanskelig å gå. Har dere opplevd det samme? Har ikke vært sånn før disse ti kg kom på Ila kort tid, BMI 35. Anonymous poster hash: 3d14c...9c9
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #2 Skrevet 27. juni 2015 Er nå ca.15 kilo overvektig. Har ingen plager, bortsett fra at jeg misliker det jeg ser i speilet. Kroppen fungerer som den skal. Ingen vondter eller smerter. Nå er jeg på tur ned da. Har gått ned 5 kilo så langt, men hadde heller ingen plager da jeg var 20kilo overvektig. Anonymous poster hash: 81178...0eb
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #3 Skrevet 27. juni 2015 Det sier jo seg selv at dess tyngre man blir, dess verre blir det for ledd, muskler og skjelett! Smerter og slitasje er veldig vanlig! Og det vil mest sannsynlig bli verre.... Så er faren for diabetes kraftig forhøyet, og når du blir 50-60 så kommer gjerne hjertetrøbbel også.... Anonymous poster hash: 57038...a41
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #4 Skrevet 27. juni 2015 På det meste har jeg hatt bmi på 34 (i mange år), nå er jeg på 31. Men har heldigvis ikke hatt noen plager. Jeg er flink å gå tur og går 1-2 timer hver dag, tror det har en del å si at man er litt aktiv. Anonymous poster hash: c571b...3b8
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #5 Skrevet 27. juni 2015 25 kg overvektig, merker ikke noe til det i dagliglivet, men på full helsesjekk, så ser man jo at det sliter på kroppen, jeg har heldigvis en del muskler i tillegg til all dødvekten, så det er ikke fullt så ille sliksett, siden jeg klarer å bære vekta bra, legen sier at hadde jeg ikke hatt den muskelmassen jeg har, så hadde jeg merket det sterkt på leddene i kroppen og ryggen. Anonymous poster hash: d33e3...eb4
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #6 Skrevet 27. juni 2015 Var 15 kg overvektig før jeg ble gravid. Hadde da en del smerter i nakke\skuldre men ingenting vektrelatert ifølge legen. Men jeg er sikker på at kroppen hadde vært bedre om jeg var lettere. Nå som gravid så skulle det ikke mange kg til før jeg ble helt ubrukelig, etter å ha gått opp ca 5 kg så har jeg veldig mye smerter. Skal aldri la meg selv forfalle på denne måten igjen og skal være betraktelig lettere før jeg blir gravid igjen. I tillegg har det ført til mye mer problemer med selvbildet mitt å være så stor, så de ekstra "kosekiloene" som kom av dårlig kosthold og medisiner var virkelig ikke verdt det. Aldri mer! Anonymous poster hash: 4be1d...5aa
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #7 Skrevet 27. juni 2015 Det sier jo seg selv at dess tyngre man blir, dess verre blir det for ledd, muskler og skjelett! Smerter og slitasje er veldig vanlig! Og det vil mest sannsynlig bli verre.... Så er faren for diabetes kraftig forhøyet, og når du blir 50-60 så kommer gjerne hjertetrøbbel også....Anonymous poster hash: 57038...a41 Jeg synes bare det er skummelt at det kom så plutselig...har vært overvektig i mange år uten problemer mens det nå bare har eksplodert. Men jeg ser det jo selv når jeg skriver at årsaken er klar. Har kun meg selv å takke. Anonymous poster hash: 3d14c...9c9
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #8 Skrevet 27. juni 2015 Jeg veier ca 40 kilo for mye, men har ingen plager i muskler og ledd, annet enn et kranglete håndledd. Nå har jeg mye muskler og er sterk i både bein, rygg og armer, og jeg beveger meg mye og variert, og det har sikkert noe å si. Anonymous poster hash: 866b8...a75
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #9 Skrevet 27. juni 2015 Jeg har 25kg for mye og har nesten gått opp en skostørrelse. Hørt mange gravide gjør det. Ellers sliter jeg med pusten, men det er fordi jeg er lat og gidde rikke trene. Anonymous poster hash: b26e9...bdd
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #10 Skrevet 28. juni 2015 Jrg hadde bmi på rett over 40 men ingen egentlige helseplager i en alder av 35. Trente endel og kunne glatt gå tur på over 1mil. Syntesen er ikke det var lettere å bevege meg da jeg gikk ned til under 30 i bmi!!! Men under ssvangerskapet helt på slutten klarte jeg knapt å gå så er ikke bare vekta som avgjør ;-) Anonymous poster hash: 5a5df...574
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #11 Skrevet 28. juni 2015 Bmi 40. Ingen plager. Anonymous poster hash: 1ad80...8cc
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #12 Skrevet 28. juni 2015 Jeg er ti kilo overvektig, og har store plager med leddene. Jeg skal på utredning for plagene mine. Det er nok en form for revmatisme. Men jeg merker stor forskjell på kostholdet, blir mye verre om jeg spiser sukker og hvetemel. Har du spist mye sukker og hvetemel i det siste siden du har gått opp i vekt? Den beskrivelsen passer nemlig veldig godt til meg når jeg ikkje passer kostholdet og ikkje får trent nok (trene så jeg blir skikkelig varm og svett og anpusten slik at blodsirkulasjonen kommer godt i gang) For meg har nok ikke disse plagene mye å gjøre med vekta, men med kostholdet. Kanskje det er slik for deg også? Anonymous poster hash: aa981...edc
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #13 Skrevet 28. juni 2015 Bmi over 40. Ingen problem. Kan som hun over sier gå 1 mil uten problem. Anonymous poster hash: 9ed18...15f
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #14 Skrevet 28. juni 2015 Jeg veier ca 40 kilo for mye, men har ingen plager i muskler og ledd, annet enn et kranglete håndledd. Nå har jeg mye muskler og er sterk i både bein, rygg og armer, og jeg beveger meg mye og variert, og det har sikkert noe å si. Anonymous poster hash: 866b8...a75 Hvorfor er du overvektig om du beveger deg så mye? Anonymous poster hash: 69647...566
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #15 Skrevet 28. juni 2015 Jeg er 161 cm og 92 kg. Beveger meg lite, bare lek med ungene inne og ute. Samt går turer med de. Anonymous poster hash: 69647...566
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #16 Skrevet 28. juni 2015 Har bmi på 30, har ingen plager. Men jeg er fysisk aktiv og kan nok gå 3 mil uten noe problem. Eneste jeg ikke kan, er å jogge på tredemølle, da får jeg vondt i kneet. Men jeg kan fint jogge i skogen. For 3 år siden hadde jeg bmi på 25, og det eneste er jo at kroppen er litt lettere å dra med seg på tur. Så man kan kanskje gå litt ekstra. Men uansett er jeg i god nok fysisk form som overvektig og. Anonymous poster hash: 121ae...d76
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #17 Skrevet 28. juni 2015 men hjelpes, dere med BMI på over 40 - det er jo livsfarlig!! Anonymous poster hash: a9fd2...b74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå