Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Jeg vet at etter anbefalingene er det ok med opp til fire kopper. Men hva gjorde dere? Jeg har nettopp testet positivt. Forrige gang holdt jeg meg unna kaffe de tre første månedene. Men jeg kjenner at det skal bli tøffere denne gangen 😜 Anonymous poster hash: b47f1...26a
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #2 Skrevet 27. juni 2015 Dette har jeg lært; Drikk kaffe! Det hemmer jernopptaket, men om man er nøye med å få i seg jern og c-vitamin så går det bra. Jeg prøver å begrense meg litt og drikker litt koffeinfri. Sykepleieren vår sa 8 kopper... Anonymous poster hash: 5f7cc...cb3
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #3 Skrevet 27. juni 2015 Har totalforbud mot koffein pga ekstraslag på hjertet hos baby. Men det jeg fant ut ganske tidlig, er at én kopp er verre enn ingen. Jeg trappa ned til en kopp om dagen i starten av svangerskapet (alt jeg har lest sier 1-2 kopper), gikk på ei lita uke med dundrende hodepine før lysten på kaffe rett og slett dabba av. Når jeg kutta den ene koppen også, forsvant lysten på både kaffe og cola helt 😊 eneste ulempen er at det omtrent ikke finnes varm drikke uten koffein (bortsett fra lugubre urtete-sorter 😛 ), så jeg sitter nå her med appelsinjuice og vann da 😛 Anonymous poster hash: 2513e...6f2
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #4 Skrevet 27. juni 2015 Dette har jeg lært; Drikk kaffe! Det hemmer jernopptaket, men om man er nøye med å få i seg jern og c-vitamin så går det bra. Jeg prøver å begrense meg litt og drikker litt koffeinfri. Sykepleieren vår sa 8 kopper... Anonymous poster hash: 5f7cc...cb3 8?? Det er mer enn hva som er anbefalt for ikke-gravide. 2 har jeg hørt. Jeg ville heller hørt på jordmor/lege enn en sykepleier (selv om jeg er sykepleier selv:p) vi lærer ikke så mye om svangerskap på sykepleien, så tror neppe det er faglig begrunnet fra sykepleierens side. Selv mistet jeg lysten helt etter 3 mnd. kaffe bød meg helt imot Anonymous poster hash: 034b2...7de
Gjest Me2u Skrevet 27. juni 2015 #5 Skrevet 27. juni 2015 Jeg har drukket 3-4 kopper om dagen i snitt utenom en lang periode fordi jeg ble kvalm av lukten(i starten).
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #6 Skrevet 27. juni 2015 Fikk også beskjed om maks 2 kopper kaffe. Er bare å lese litt om det så ser du hvilke mender koffein som er betegnet som ok. Jeg dropper kaffe helt, drakk en kopp når jeg var ca 20 uker på vei og ble skikkelig dårlig så det frister ikke. Men drikker litt pepsi max (men aldri over den mengden som er nevnt pr døgn). Kjenner også babyen reagerer på det når jeg får i meg mye koffein eller sukker, så da begrenser det seg naturlig. Anonymous poster hash: 20ba6...1d1
Villbringebringebær Skrevet 27. juni 2015 #7 Skrevet 27. juni 2015 Har totalforbud mot koffein pga ekstraslag på hjertet hos baby. Men det jeg fant ut ganske tidlig, er at én kopp er verre enn ingen. Jeg trappa ned til en kopp om dagen i starten av svangerskapet (alt jeg har lest sier 1-2 kopper), gikk på ei lita uke med dundrende hodepine før lysten på kaffe rett og slett dabba av. Når jeg kutta den ene koppen også, forsvant lysten på både kaffe og cola helt 😊 eneste ulempen er at det omtrent ikke finnes varm drikke uten koffein (bortsett fra lugubre urtete-sorter 😛 ), så jeg sitter nå her med appelsinjuice og vann da 😛 Anonymous poster hash: 2513e...6f2 Roibush te er veldig godt og helt uten koffein:) det har jeg forstått er ganske vanlig å hå på cafeer, men ikke alle tør gå god for at de er koffeinfrie kun fordi de ikke vet og ikke vil risikere å si feil, men de er altså laget av en busk og inneholder aldri koffein:)
TPK Skrevet 27. juni 2015 #8 Skrevet 27. juni 2015 2 kopper er vel maks, altså 4-5 dl vanlig kaffe. Men det er visst viktigst i 1. trimester. Bare husk på at både te og Cola teller med på totalen også.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #9 Skrevet 27. juni 2015 2 kopper er vel maks, altså 4-5 dl vanlig kaffe. Men det er visst viktigst i 1. trimester. Bare husk på at både te og Cola teller med på totalen også. og sjokolade! Trist, men sant. Er koffein i sjokolade fikk jeg beskjed om (heldigvis ikke så mye da ) Anonymous poster hash: 20ba6...1d1
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #10 Skrevet 27. juni 2015 Mer enn 1-2 kopper kan føre til at man mister. Ikke mer enn 200 mg pr. koffein pr. dag. http://www.m.webmd.com/baby/news/20100721/moderate-coffee-drinking-ok-in-pregnancy Anonymous poster hash: 0a401...21a
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #11 Skrevet 27. juni 2015 Hm, her var det like mange svar som folk prøver meg med en kopp jeg Anonymous poster hash: b47f1...26a
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #12 Skrevet 27. juni 2015 Hm, her var det like mange svar som folk prøver meg med en kopp jeg Anonymous poster hash: b47f1...26a Du burde naturligvis oppsøke bedre kilder enn ett forum. Les gravidbøker, anbefalinger for gravide osv. Anonymous poster hash: 20ba6...1d1
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #13 Skrevet 27. juni 2015 Matportalen sier max 100-200 mg pr. Dag, dvs. hvertfall ikke mer enn to kopper vanlig kaffe. I USA og mange andre land rådes man til totalavhold under graviditeten. Anonymous poster hash: 0a401...21a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå