Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Jeg har bare prøvd elektrisk på sykehuset. Men trenger man det, går det like greit med manuell? Erfaringer? 😊 Anbefalinger om merke? Avent, manuela? Anonymous poster hash: 578af...fd7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #2 Skrevet 27. juni 2015 Ville gått for elektrisk. Kan såklart ha manuell og, men da bør melken flyte godt, ellers blir det slitsomt. Jeg tok ikke sjansen på det, og kjøpte medela elektrisk. veldig fornøyd med den. Anonymous poster hash: c6e7b...1d7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #3 Skrevet 27. juni 2015 Elektrisk. Manuell er som regel greit hvis du bare skal pumpe litt i ny og ne, men man blir fort veldig sliten i armene, og får begge hendene okkupert av pumpingen. Elektrisk blir mer avslappende, vil jeg tro. Noen mener det ene, noen det andre. Men jeg hadde ikke orket å kjøpe en manuell og så måtte bytte til elektrisk hvis det ble for tungt eller omfattende. Anonymous poster hash: 13b4c...7dc
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #4 Skrevet 27. juni 2015 Takk for svar. Babyen tømmer ikke brystet, så jeg må amme han for så og pumpe slik at han kan få resten på flaske. Jeg har nok melk, men han drikker seg ikke mett/ferdig ved brystet. Kanskje greit med en elektrisk da. Men han er bare en uke enda. Noen som har erfaring med at babyen vil orke og suge mer når den blir litt større? Han blir så slapp ved brystet etter 15- 20 minutter på hver side. Men han sluker resten av melken når han får resten på flaske. Så han drikker seg jo ikke ferdig. Eller burde jeg heller la han suge det han orker, for så å tilby puppen igjen etter kort tid? Anonymous poster hash: 578af...fd7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #5 Skrevet 27. juni 2015 Elektrisk helt klart. Hadde lagt han til igjen etter en stund. De blir ofte trøtte /søvnige så kan være det. Han er jo ikke mange dagene. Hadde droppet flaske hvis jeg ikke måtte. Lettere å få melk ut, så han kan bli "forvent" og dermed ikke orke å duge så mye og derfor foretrekke flaske. De har jo bitteliten mage i starten så ikke så mye melk de trenger per mating. Anonymous poster hash: 5af66...9a7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #6 Skrevet 27. juni 2015 Han har fått flaske ved siden av fordi han har vært syk. Han tar brystet godt, men orker ikke tømme det. Men det beste er kanskje ofte amming på dagen og evt. en flaske på kvelden ved siden av da, for da er han ikke fornøyd. Kanskje går det seg til når han blir litt større også. Takk for svar og råd ☺ Anonymous poster hash: 578af...fd7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #7 Skrevet 27. juni 2015 Takk for svar. Babyen tømmer ikke brystet, så jeg må amme han for så og pumpe slik at han kan få resten på flaske. Jeg har nok melk, men han drikker seg ikke mett/ferdig ved brystet. Kanskje greit med en elektrisk da. Men han er bare en uke enda. Noen som har erfaring med at babyen vil orke og suge mer når den blir litt større? Han blir så slapp ved brystet etter 15- 20 minutter på hver side. Men han sluker resten av melken når han får resten på flaske. Så han drikker seg jo ikke ferdig. Eller burde jeg heller la han suge det han orker, for så å tilby puppen igjen etter kort tid? Anonymous poster hash: 578af...fd7 Så små barn regulerer det fint selv. Gi ham mat til han selv er ferdig, tilby igjen når han leter og gaper, eller virker utilpass. Ville ikke begynt med pumping, det er mye jobb, og ikke nødvendig. Han blir sterkere og spiser mer om gangen etter hvert. Anonymous poster hash: c4323...6f5
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #8 Skrevet 27. juni 2015 Men om du vil ha ei pumpe likevel er det supert med elektrisk! Anonymous poster hash: c4323...6f5
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #9 Skrevet 27. juni 2015 Elektrisk er definitivt best etter min mening. Anonymous poster hash: ab514...a37
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #10 Skrevet 27. juni 2015 Takk for svar. Babyen tømmer ikke brystet, så jeg må amme han for så og pumpe slik at han kan få resten på flaske. Jeg har nok melk, men han drikker seg ikke mett/ferdig ved brystet. Kanskje greit med en elektrisk da. Men han er bare en uke enda. Noen som har erfaring med at babyen vil orke og suge mer når den blir litt større? Han blir så slapp ved brystet etter 15- 20 minutter på hver side. Men han sluker resten av melken når han får resten på flaske. Så han drikker seg jo ikke ferdig. Eller burde jeg heller la han suge det han orker, for så å tilby puppen igjen etter kort tid? Anonymous poster hash: 578af...fd7 Så små barn regulerer det fint selv. Gi ham mat til han selv er ferdig, tilby igjen når han leter og gaper, eller virker utilpass. Ville ikke begynt med pumping, det er mye jobb, og ikke nødvendig. Han blir sterkere og spiser mer om gangen etter hvert. Anonymous poster hash: c4323...6f5 Du har nok misforstått. Dette gjelder ikke alle barn. Anonymous poster hash: ab514...a37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå