Gå til innhold

hva mener dere ang dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg hentet 3,5 åringen i bhg idag satt hun i sandkassa alene, med armer, nakke og hals så rød å solbrent at jeg blei helt sjokkert. Har sendt med solkrem i bhg å gitt beskjed om at snøres det må hun når de kler av henne. Spurte om de hadde smørt henne å jada det hadde de, men de sku vel kanskje smørt henne en gang til?! Fikk jeg til svar..

Ja kanskje det!

Kjenner jeg blir så trist, dette er første gang hun er brent å hun lå på fanget mitt å gråt til hun sovnet..:(

Smørt på alovera, men hva skal jeg gjøre med detteda? Må jeg bare regne med at sånt kan skje?

Uff...:( så jo hun var brent når jeg kom.. ble så trist :(

Anonymous poster hash: 75964...556

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er så ille som du sier så hadde jeg fått det dokumentert av legen og spurt hvilken behandling som passer til solbrent hud.

Så hadde jeg tatt det opp med barnehagen.

Anonymous poster hash: ce11a...f26

Skrevet

Kontakter legevakt imorgen tidlig.

For ja det er ille syns jeg:(

Skrevet

Har du en god nok solkrem med høy faktor? Ville gitt streng beskjed i barnehagen om at dette helst ikke bør gjenta seg. Håper de skjerper seg. Vondt og farlig å bli solbrent.

Du kan gjerne utstyre henne med en kul caps eller solhatt.

:sol:

Skrevet

Ja hun har sunblock 50 i hylla si!:(

Mistenker at de har tatt en felles krem ...

Er det noe jeg må passe på inatt, hun koker jo men sier hun fryser..

Skrevet

Smør med fuktighetskrem. Gjerne en som kjøler. Cliniderm sin er magisk.

Si i fra til barnehagen at dette ikke er akseptabelt, gå gjerne direkte til styrer.

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Ja hun har sunblock 50 i hylla si!:(

Mistenker at de har tatt en felles krem ...

Er det noe jeg må passe på inatt, hun koker jo men sier hun fryser..Anonymous poster hash: 75964...556

Oj, hun er så brent at hun har feber... Stakkars liten! Det er IKKE greit!

(Gi stikkpille og smøre med noe kjølende, f eks aloe vera?)

Endret av Pashla&pashlingene
Skrevet

Gi paracet eller ibux mot smerten og evt. feber.Det kan hjelpe å kjøe ned huden. Har du noen krem med kortison? Da kan du smøre det med et tynt lag med jevne mellomrom der hun er brent. Har hørt at man kan bruke allergimedisin også, for å dempe reaksjonen. Pass på at hun ikke blir utsatt for solen i noen dager fremover. Det er verst det første døgnet etter man har blitt brent, så vil det gradvis gå over av seg selv. 

Anonymous poster hash: cf5b5...ce2
Skrevet

Pass på at hun får i seg nok væske. Har hun tunge bleier? Alstå tisser hun som hun pleier?

Nøl ikke med å ringe legevakta, hun behøver kanskje krem som inneholder kortison så kanskje best at noen som kan dette kan se på henne.

Huff stakkar

Anonymous poster hash: f5315...72b

Skrevet

Oi, dette burde de virkelig ha gode nok rutiner på i en barnehage uten at du skulle trenge å si det til dem. Det er jo elementært. Min gutt har arvet min kritthvite hud som blir lett brent om jeg glemmer å smøre, men han har aldri blitt brent i barnehagen selv om de gjerne er ute i sola mesteparten av dagen. Ikke engang den perioden da jeg glemte å ta med solkrem til ham.

Anonymous poster hash: b9a7f...985
Skrevet

Grad 2 hun da. La en lege få se på henne i dag. Og send inn klage på bhg til kommunen. Dette går ikke ann.

Anonymous poster hash: 64cb2...756

Skrevet

En ting som er lurt og også anbefalt av bhg der min går er å smøre ungen hjemme før levering. Sier ikke at bhg ikke skal smøre, men da er man litt helgardert. Jeg smører tykt om morran, og de sprayer på ekstra utover dagen. 

Anonymous poster hash: d1575...30e
Skrevet

Om hun har sunblock 50 så burde hun på ingen måte bli brent, uansett om de bare har smurt en gang den dagen..

I Norge så holder det leeeeeeeeenge.

Jeg tror ikke de har smurt, og OM de har smurt, så er det i alle fall ikke med den kremen dere har i hyllen.

Her i huset smører vi hver morgen før levering, også smører de ansatte en gang til midt på dagen. Aldri blitt brent, og vi bruker kun faktor 15..

Faktisk, så holder det en hel dag i solen med faktor 15 også, uten å bli brent. Og jenta mi er så lys hun er gjennsomsiktig. ;)

Anonymous poster hash: d5ca3...bad
Skrevet

Vi smører før levering og barnehagen smører etter lunsj. De smører så mye at han kommer hvit hjem, altså masse krem i ansiktet og nakken :P Bedre det enn solbrent. Syns at barnehagen din burde beklaget og innrømmet tabben, dårlige greier :(

Anonymous poster hash: 3f925...edc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...