Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #1 Skrevet 26. juni 2015 Vi har en datter på 6 uker. Helt siden fødselen har vi kranglet om navn. Som jenter flest har jeg i "alle år" planlagt hva barna mine skal hete. Dette betyr mye for meg. Men navnet jeg ønsker er helt uaktuelt for mannen min. Jeg fikk heller ikke bruke noen av mine foretrukne navn på sønnen vår. For meg er det bare ubeskrivelig sårt å skulle gi datteren min et navn jeg ikke ønsker/er stolt av. Samtidig tar denne kampen totalt gleden fra barseltida og ødelegger snart forholdet. Så hva gjør jeg? Gir etter og lar han bestemme enda en gang? Anonymous poster hash: a5e44...8bd
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #3 Skrevet 26. juni 2015 Dersom han bestemte sist er det vel din tur å bestemme nå? Gi han noen alternativ slik at han har litt å velge blant. Vi bestemte på hvert vårt barn, men hadde vetorett. Anonymous poster hash: d4fbd...f5f
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #4 Skrevet 26. juni 2015 Hmmm.... her lar jeg mannen velge navn på den lille. Et navn jeg synes er helt ok altså. Men smelter jo litt når jeg ser hvor mye det betyr for han og den kjærligheten han har til barnet. Anonymous poster hash: 646d2...3b4
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #5 Skrevet 26. juni 2015 Her var begges favorittnavn helt uaktuelle for den andre, så da kunne vi rett og slett ikke bruke noen av dem. Skjønner jo godt at han ikke vil at barnet hans skal ha et navn som han misliker så sterkt at han anser det som uaktuelt. Vi endte med å lage en liste over de navnene som begge likte, også fant vi ut hvilket vi sammen likte best av dem. Det forutsetter selvfølgelig at begge oppfører seg som voksne folk og ikke sier "liker ikke" til alt den andre foreslår kun for å få sitt ønske gjennom. Jeg hadde for øvrig også planlagt navn på barna mine i mange år, men ingen av de ble brukt. Jeg visste jo hele tiden at det sannsynligvis kom til å være en til som skulle ha et ord med i laget. Anonymous poster hash: eb72d...f65
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #6 Skrevet 26. juni 2015 Start på null! Om ingen av navnene på din liste er aktuelle for han, og ingen av navnene på hans liste er aktuelle for deg, ja da stryker dere alle de navnene. Lag nye lister. 5 navn hver. Så sammenligner dere nye lister og ser om dere kan like noen av hverandres denne gangen. Det er ikke en kamp om å få viljen sin, det er meningen man skal komme frem til et navn begge liker. Om det navnet står på din eller hans liste spiller ingen rolle, det viktigste er at dere finner et navn begge kan like. Ingen ønsker vel gi barnet sitt et navn man ikke liker eller har negative assosiasjoner til. Begynn på nytt! Anonymous poster hash: 54613...b67
☆☆☆ Skrevet 26. juni 2015 #7 Skrevet 26. juni 2015 Vi valgte namn begge kunne leve med, både mine og hans favorittar er ubrukte.
soleia Skrevet 26. juni 2015 #8 Skrevet 26. juni 2015 Einig med dei andre, finn eit namn som begge synes er greit. Mine fekk heller ikkje favorittnamna mine, men noko me begge syntes var greit. Det enda opp med at eine har namn med oppkalling frå hans familie, og neste har oppkalling frå min familie.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #9 Skrevet 26. juni 2015 Ingen av dere kan "stå fast" på et navn. Det går ikke... Anonymous poster hash: 992ec...36a
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #10 Skrevet 26. juni 2015 Enig med de andre som foreslår å skrive en liste hver. Begge MÅ plukke ut minst ett navn på den andres liste som dere "kan leve med", nettopp for å unngå at alle navn blir nedstemt. Kanskje dere kan ha et dobbeltnavn (kanskje velge et navn hver?). Anonymous poster hash: fa097...01c
stratosku Skrevet 26. juni 2015 #11 Skrevet 26. juni 2015 Her ble det dobbeltnavn, vi valgte ett navn hver. Kriseløsning, men har sett mange fordeler med det i ettertid.
februarprins2013 Skrevet 26. juni 2015 #12 Skrevet 26. juni 2015 ingen av dere bør bruke favorittnavnet,selvom du har bestemt deg så mener jeg at du kan ikke bestemme det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå