Gå til innhold

Problemer med ny svigerinne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broren min fant seg en ny kjæreste relativt kort tid etter skilsmissen. De har vært gift i 11år og hun har blitt som en søster for meg. Jeg syns det er kjempetrist at hun plutselig er ute av livet vårt.

Jeg prøver selvfølgelig å være imøtekommende og høflig mot hun nye. Men hun har sagt til min bror at hun føler hun ikke er helt inne i varmen hos familien hans. Og det kan jeg godt skjønne, for jeg klarer liksom ikke helt å være venninne med henne enda. Jeg føler jeg har mistet et familiemedlem, og jeg trenger litt tid. Så jeg trekker meg nok litt unna. Men bror kjører på, å tar henne med på alle sammenkomster og vil ha oss på middag osv.

Vet ikke helt hva jeg vil med det her jeg. Men kanskje noen har vært igjennom noe lignende?

Anonymous poster hash: a598b...a8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig!

Trikset er kanskje å tenke at du skal bli kjent med henne uavhengig av din bror. Altså ikke som en erstatning av noe slag, men et nytt, (antagelig trivelig ) menneske i livet ditt?

Om du er venn med din brors eks, så må vel ikke det vennskapet ta slutt? Med mindre det var et voldsomt til brudd eller noe..? :)

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 53073...917

Skrevet

Broren min fant seg en ny kjæreste relativt kort tid etter skilsmissen. De har vært gift i 11år og hun har blitt som en søster for meg. Jeg syns det er kjempetrist at hun plutselig er ute av livet vårt.

Jeg prøver selvfølgelig å være imøtekommende og høflig mot hun nye. Men hun har sagt til min bror at hun føler hun ikke er helt inne i varmen hos familien hans. Og det kan jeg godt skjønne, for jeg klarer liksom ikke helt å være venninne med henne enda. Jeg føler jeg har mistet et familiemedlem, og jeg trenger litt tid. Så jeg trekker meg nok litt unna. Men bror kjører på, å tar henne med på alle sammenkomster og vil ha oss på middag osv.

Vet ikke helt hva jeg vil med det her jeg. Men kanskje noen har vært igjennom noe lignende?

"Kjører på og tar henne med på alle sammenkomster"? Mener du at hun skal utestenges fordi DU mener at han har funnet ny kjæreste for tidlig da? Jeg er en som ikke er godtatt hos mannens søster og ei av svigerinnene (brorens kone), og vet hvor tungt det er å være utenfor. Prøv å forstå at det ER kjipt å føle seg utestengt av svigerfamilien.

Anonymous poster hash: b70d0...cee

Skrevet

"Kjører på og tar henne med på alle sammenkomster"? Mener du at hun skal utestenges fordi DU mener at han har funnet ny kjæreste for tidlig da? Jeg er en som ikke er godtatt hos mannens søster og ei av svigerinnene (brorens kone), og vet hvor tungt det er å være utenfor. Prøv å forstå at det ER kjipt å føle seg utestengt av svigerfamilien.

Anonymous poster hash: b70d0...cee

Vel, de er ikke samboere enda. Hun har ikke truffet hans barn og de har ikke vært sammen så veldig lenge. De er typisk ny-forelsket og det er veldig hyggelig for han. Han skal selvfølgelig få bruke tiden sin på hvem han vil, og jeg skal ikke diktere når det er riktig å gå videre. Jeg vil ikke at hun skal utestenges, jeg skriver at jeg prøver å være imøtekommende. Men det blir litt mye, når han akkurat har blitt skilt.

Hi

Skrevet

Vanskelig!

Trikset er kanskje å tenke at du skal bli kjent med henne uavhengig av din bror. Altså ikke som en erstatning av noe slag, men et nytt, (antagelig trivelig ) menneske i livet ditt?

Om du er venn med din brors eks, så må vel ikke det vennskapet ta slutt? Med mindre det var et voldsomt til brudd eller noe..? :)

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 53073...917

Det kommer nok ikke til å bli veldig godt mottatt om jeg fortsetter kontakten med eksen hans. De hadde et relativt turbulent forhold. Men jeg har nesten følt meg nærmere henne enn han de siste årene.

Jeg må jo bare bli kjent med hun nye, men det er sårt og det blir nok ikke det samme som med eksen. det handler jo ikke om meg, men hun merker jo at det blir litt falskt.

Hi

Skrevet

Du kan vel holde på et venninneforhold med din brors ekskone uten at dere involverer resten av familien i det venneforholdet.

Og det å være venn med henne utelukker ikke at du inkluderer din brors nye dame i familien og ev. blir venn med henne.

Det ene utelukker ikke det andre.

Anonymous poster hash: 212f1...e49
Skrevet

Jeg synes ikke noe om å hoppe i et nytt forhold rett etter en skilsmisse, heller ikke å introdusere for familien i startfasen. Så jeg forstår frustrasjonen din, HI

Anonymous poster hash: 07c4e...282

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...