Gå til innhold

Feriepenger - stebarn og mitt barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten og jeg hadde en liten snakk angående feriepenger til barna. Vi har ett barn hver fra tidligere forhold.

Han ønsket å gi barnet sitt 1000 kr i feriepenger, men det har ikke jeg råd til. :/ Jeg har råd til max 500 kr.

Kjæresten og jeg har vært sammen i mange år, men har ikke felles økonomi da jeg er student. Jeg har svært dårlig råd, men kjæresten er så snill at han står for huset (hans hus) osv.

Hva mener dere? Veldig feil å gi dobbelt så mye til den ene? :(

Anonymous poster hash: 333f2...1ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han har så mye mer penger enn deg kan vel han betale mellomlegget? Det ville min mann gjort. 

Anonymous poster hash: a8683...d44
Skrevet

Ville gitt 750 til begge (ev. 1000 om han er villig til å dekke de 500 ekstra). Greit at det ikke

alltid kan være likt, men dette er en så konkret ting, veldig lett å få med seg for begge ungene at den ene får mye mer. Hvor gamle er de, litt forskjell på en 7-åring og en 15-åring også?

Skrevet

Jeg synes det kommer litt an på om barna skal være sammen hele sommeren, og hvor gamle de er. Er de tett i alder og de skal være sammen hele sommeren, så burde dere dele pengene og gi 750 til hver

Anonymous poster hash: 4b44d...7f3
Skrevet

Dere bor sammen? Begge ungene er så store at de skjønner verdien av penger? Isåfall ville jeg syntes det ble ganske dumt for de at den ene får mer enn den andre! 

Er det slik i det daglige også? At du betaler alt for barnet ditt og han alt for sitt barn slik at barnet hans får mye mer enn ditt?

Anonymous poster hash: 458ce...31e
Skrevet

Hvor gammel er de? Her har vi felles barn på 4 år og mannen har tenåringer, naturlig nok får tenåringene mer i feriepenger enn felles barnet. Vi gir penger ved behov, får først 500kr så får de mer når de trenger mer. Ser ingen grunn til å gi mye med engang hvis de nesten ikke bruker penger.

Anonymous poster hash: 239ed...7bc

Skrevet

Jeg er så glad at jeg ikke er sammen med en egoist. Samme sum på begge burde de få

Skrevet

Han har ikke noe plikt til å betale ditt barn. Da får dere enten betale 500 til hvert barn, eller så kan vel du sikkert klare å skaffe frem 500 kr ekstra? Såååå mye er det jo faktisk ikke.... Du får gi 500 nå og 500 neste mnd da vettu.

Anonymous poster hash: 3cf9c...b85
Skrevet

Feriepenger? Hva er det? Er det lommepenger til ferie som de skal ha sammen med dere? Eller til ferie sammen med andre?

Om dere(du) har dårlig råd så trenger de vel ikke å få en sum som feriepenger? Aldri hørt om barn som får det før.

Anonymous poster hash: 01034...cb8

Skrevet (endret)

Når begynte unger å få feriepenger? Her får de søren imeg jobbe for det, som å være seg plenklipping, husvask o.l

Endret av Gjest
Skrevet

Her ville det vært helt naturlig at de fikk likt og at mannen hadde betalt mellomlegget. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...