Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet her om dem før. De bryr seg lite om vårt barn, og har vist null interesse for det kommende barnet. Men de er masse sammen med de andre barnebarna. De har også for vane at de få gangene vi ser dem stikker de bare innom selv om vi gang på gang har sagt at det er best om de ringer først, da vi har travle liv.Resultatet av "drop-in" er ofte at vi står midt i middag, lekser, legging eller er på vei ut til arbeidsaktiviteter osv, og så blir de blodig fornærmet for at vi ikke har "tid til dem" på sparket. 

Vel.... nå ringte svigermor til mannen og fortalte at de skulle på ferie med hans bror m/familie hvor de skulle betale turen for alle. Videre sa hun at dette villede gjøre for oss i sommer også..... 

Hyggelig nok, men de husker jo ikke når vi har termin engang, som er ganske midt i Juli. Forventer de da at vi skal dra på tur (overnatting) med de med en baby på 1-2 uker på slep?? Husker med første hvor vondt jeg hadde nedentil de første 2 ukene, hvor mye jeg blødde og hvor sliten jeg var.... aldri om jeg har lyst til å være med på overnatting noen dager med svigers i den formen. 

Hvorfor må de alltid legge opp til ting som ikke passer noe særlig, for å så klage etterpå??? VET vi kommer til å få høre det når vi sier nei. Dama spurte jo om jeg "hadde fått mage".....selv om vi flere ganger har sagt at termin er i midten av Juli! Sist de ringte var for å spørre om mannen kunne hjelpe dem med flytting i uke 28, altså en knapp uke før termin..... Blir så lei!

Anonymous poster hash: 9680a...181
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan mannen og barnet reise med så får du litt fri med babyen for deg selv?

Anonymous poster hash: b2913...f64

Skrevet

HVa med å takke veldig for tilbudet og si at dere veldig gjerne vil på tur med dem, men helst ser at dere legger det til høstferien? Si det på en måte som gir inntrykk at at du nærmest tar det for gitt at det er slik det blir. Si at dere rett og slet ikke kan reise på en sånn ferie så rett etter fødselen, og at dere selvsagt vet at de har full forståelse for dette.

Anonymous poster hash: db3df...a96
Skrevet

De har allerede planlagt en guttetur når babyen er en uke gammel (ca) så sant alt er fint med den lille. Den turen gleder de seg veldig til, så de skal allerede på tur alene....

I tillegg har mannen nesten mindre lyst enn meg til å dra på tur med dem... Tror han har fått litt nok, og er ganske skuffet og såret over at de viser så lite engasjement i våre barn og forskjellsbehandler så mye.... slik har det vært i alle år.

HI

Skrevet

HVa med å takke veldig for tilbudet og si at dere veldig gjerne vil på tur med dem, men helst ser at dere legger det til høstferien? Si det på en måte som gir inntrykk at at du nærmest tar det for gitt at det er slik det blir. Si at dere rett og slet ikke kan reise på en sånn ferie så rett etter fødselen, og at dere selvsagt vet at de har full forståelse for dette.

Anonymous poster hash: db3df...a96

Smart.... det kunne jeg jo gjort....:) De blir nok skuffa for det da, men er en fin måte å si det på ;)

HI

Skrevet

Det er ikke for sent!

Ring og si du har tenkt på det med ferie og det er SÅ mye bedre med høstferie - så avtaler dere noe DU har lyst til!

Lykke til! 😜

Skrevet

du er sjeften skjønner jeg

Anonymous poster hash: 2f790...ce8
Skrevet

Hvorfor kan ikke mannen din hjelpe til med flytting en uke før termin? Skal han sitte hjemme og holde deg i hånden?

Aner meg at det er en annen versjon av dette og du høres ikke ut som den enkleste og mest positive svigerdatter heller..

Skrevet

Skulle gjerne hørt svigers versjon. Du høres ikke enkel ut å forholde seg til..

Anonymous poster hash: 472a8...849

Skrevet

De har allerede planlagt en guttetur når babyen er en uke gammel (ca) så sant alt er fint med den lille. Den turen gleder de seg veldig til, så de skal allerede på tur alene....

I tillegg har mannen nesten mindre lyst enn meg til å dra på tur med dem... Tror han har fått litt nok, og er ganske skuffet og såret over at de viser så lite engasjement i våre barn og forskjellsbehandler så mye.... slik har det vært i alle år.

HI

Du har lite engasjerte svigerforeldre som forskjellsbehandler og derfor ringer for å fortelle at siden din svoger/svigerinne fikk betalt ferietur så skal dere også få det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...