Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #1 Skrevet 26. juni 2015 Svigermor avlyser så mange avtaler. Alt fra tur på tivoli med barna, cafe og lunsj både her og der. Etter jeg begynte å telle har hun brutt 6 av 9 avtaler. Hun skylder på sykdom. Sist skulle vi møtes på en cafe i byen. Hadde avtalt tid og sted. Så ringer hun 1,5 time før og er "syk" Mannen og jeg går likevel og tar en kaffe. Mens vi sitter der ringer svigermor og sier hun er i byen og om vi skal møtes på en annen cafe. Det passer da ikke. Det som er irriterende er at det tar litt tid å komme seg til byen for henne så hun må ha "blitt frisk" 45 minutter etter hun "ble syk" det viser seg at hun hadde møtt en venninne den dagen og jeg fisket litt hos denne venninnen og jeg fikk inntrykk at dette var avtalt lenge. Jeg har ofte tenkt at det dukker opp andre ting som er mer gøy å gjøre eller at hun bare ikke har så lyst å møte oss. Vi skulle også på tivoli en lørdag, da var hun også syk, når vi kommer hjem fra tivoli ser vi på Facebook at hennes søster er der på grilling. Er jeg litt hårsår eller liker hun bare ikke å være med oss? Anonymous poster hash: d2ff4...09e
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #2 Skrevet 26. juni 2015 Du kan jo prøve å heller be henne være ærlig med deg og si at hun har dobbeltbooket. Skjønner ikke hvorfor voksne mennesker skal lyve. Men hun skjønner sikkert at hun har drete på draget og prøver å ro det i land. Anonymous poster hash: d77ac...dc4
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #3 Skrevet 26. juni 2015 Du kan jo prøve å heller be henne være ærlig med deg og si at hun har dobbeltbooket. Skjønner ikke hvorfor voksne mennesker skal lyve. Men hun skjønner sikkert at hun har drete på draget og prøver å ro det i land. Anonymous poster hash: d77ac...dc4 Føler at det er mannen som burde ta dette. Han er skikkelig flau og gidder ikke invitere henne eller takke ja noe mer sier han. Det verste er at barna blir så lei seg. HI Anonymous poster hash: d2ff4...09e
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #4 Skrevet 26. juni 2015 Kan det hende at svigermor ikke liker å si nei? Det må jo ikke være noe personlig, annet enn at hun gjerne vil gjøre alle glad, og derfor dobbeltbooker seg, så ender det opp med at det blir galt for alle.. Anonymous poster hash: 86fdb...398
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #5 Skrevet 26. juni 2015 Kan det hende at svigermor ikke liker å si nei? Det må jo ikke være noe personlig, annet enn at hun gjerne vil gjøre alle glad, og derfor dobbeltbooker seg, så ender det opp med at det blir galt for alle.. Anonymous poster hash: 86fdb...398 Min tanke og. Men hun sårer jo andre da så greit at hun får vite at hun kan ikke dobbeltbook med vilje. Anonymous poster hash: 098d3...ed6
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #6 Skrevet 26. juni 2015 Kan det hende at svigermor ikke liker å si nei? Det må jo ikke være noe personlig, annet enn at hun gjerne vil gjøre alle glad, og derfor dobbeltbooker seg, så ender det opp med at det blir galt for alle.. Anonymous poster hash: 86fdb...398 Mange av gangene har svigermor selv invitert. Vet ikke hva det er jeg. Jeg begynner å bli lei og særlig mtp barna. Hun er en snill dame og jeg kommer godt overens med henne. Mannen sier det ikke er vits å si noe for da blir hun sur og furter. Innerst inne er jeg redd det er meg som er problemet, men hun viser ikke på noen måte at hun misliker meg. HI Anonymous poster hash: d2ff4...09e
Roheryn Skrevet 26. juni 2015 #7 Skrevet 26. juni 2015 Har litt samme problem med min mor - hun dobbeltbooker ikke, men hun kommer gjerne flere timer for sent til avtaler. Løsningen min er å aldri si noe til datteren min i forkant, så slipper hun skuffelsen. Selv har jeg lært meg at man aldri kan stole på at hun dukker opp, og planlegger deretter. Er hun invitert på middag så sier jeg hun kan komme en time før middag, og er hun da ikke der når maten er klar så spiser vi og setter av til henne som vi varmer når hun kommer. Det er noe med det å lære gamle hunder nye triks, enkelte har ikke evne til å endre seg og da må man bare finne en måte å takle det på.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #8 Skrevet 26. juni 2015 Jeg ville vært brutalt ærlig med henne, om mannen ikke gjør det selv (den pingla )Gitt henne beskjed: Om du har dobbeltbooket, eller om du oppdager at noen du ikke har sett på lenge har mulighet til å møte deg eksakt samtidig som vi har en avtale, eller du rett og slett ikke har lyst til å være med oss en aktuell dag, så hadde det vært supert om du bare sa ifra om det. For det er faktisk litt sårende når det kommer frem at ting du sier, ikke alltid stemmer. Vi er så glad i deg, og ungene elsker å være med bestemor, men den gleden avtar etter hvert som du avlyser. Så om vi kunne si oss enige om noen små rettningslinjer, hadde det vært supert, så både du og vi kan forholde oss til det, for av og til er det så vi må, eller gjerne vil avlyse også. Trengs ikke møte hele tiden, men noen avtaler er fint å kunne holde" Og si det med et smil, så hun forstår at det ikke er snakk om ren kritikk, men at dere gjerne vil kunne finne en løsning, og si gjenre ifra til henne, om det er at hun synes det er litt for ofte møter, så kan dere roe det ned, og dukker det opp noe hun gjerne vil den dagen dere har avtale, og hun sier det slik, så kan dere fint flytte avtalen til et senere tidspunkt eller en annen dag.. Virker på meg som ei som sliter med at hun fyller opp alt, hun prøver å rekke mest mulig, på minimalt tid, om det er fordi hun ikke er helt løsningsorientert, eller fordi hun ikke liker å si nei, er vanskelig å si, men det er nok en av de delene, eller begge. Anonymous poster hash: 83b82...e67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå