Gå til innhold

Uflidde barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare meg som synes det er ekkelt når barn har gule tenner, og masse belegg på tennene i en alder av ti? Hjelper ikke med kule merkeklær når den personlige hygienen er lik null. Tenker mitt om foreldrene da.

Anonymous poster hash: 141a0...12a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt gule tenner siden jeg fikk de som kommer etter melketennene.

Det er ikke noe jeg, eller mamma, eller tannlegen kunne gjøre noe med.

Men angående det å ha belegg på tennene er ikke så morsomt. En bør lære barn å bruke tanntråd.

Når så du denne ungen da? Barn er ikke like opptatt som oss av å renske tennene etter måltid feks.

Anonymous poster hash: e83b5...efa

Gjest 5 andre
Skrevet

Mine barn har naturlig gule tenner, og de har hatt belegg på når de vokste ut. Dette har ikke tannpleier fjernet før de har vært rundt 9-10, så de er ikke hos alle det skyldes hygienen. De bruker elektrisk tannbørste, tanntråd og fluorskyll. Har null hull, men allikevel så tennene litt lodne ut til tannpleier pusset vekk dette belegget. Hvordan vet du hva som er tilfellet hos de du møter? 

Skrevet

Bare meg som synes det er ekkelt når barn har gule tenner, og masse belegg på tennene i en alder av ti? Hjelper ikke med kule merkeklær når den personlige hygienen er lik null. Tenker mitt om foreldrene da.

Sønnen min på 11 har gult belegg på tennene. Vi pusser de godt både morgen og kveld, bruker tanntråd og munnskyllevann, og det er ikke hygienen det står på, men noen har slik og andre ikke.

Anonymous poster hash: 17954...25e

Skrevet

Min får også lett belegg på tennene, og har fått veiledning av tannlege for å forhindre at det blir liggende. Vet jo at ikke alle har kritthvite tenner, men nå er det snakk om barn som alltid har tykt lag med belegg og masse matrester mellom tennene. Man ser faktisk godt om det er gammelt eller ferskt, og merker det på ånden.

Foreldre skal jo hjelpe til med stell, helt til barna klarer det skikkelig selv.

HI

Skrevet

Min får også lett belegg på tennene, og har fått veiledning av tannlege for å forhindre at det blir liggende. Vet jo at ikke alle har kritthvite tenner, men nå er det snakk om barn som alltid har tykt lag med belegg og masse matrester mellom tennene. Man ser faktisk godt om det er gammelt eller ferskt, og merker det på ånden.

Foreldre skal jo hjelpe til med stell, helt til barna klarer det skikkelig selv.

HI

Matrester?

Skal man pusse tennene etter hvert måltid? 😮

Skrevet

Jet synes ikke barna mine har rene pene tenner. Vi pusser for de. Har tannlege i familien som sjekker over ca en gang per halvår. De har rene tenner. Det ser bare ikke slik ut.

Det er ikke lett å se, om det er dårlig hygiene eller annet, slik som du sier.

Anonymous poster hash: 950f7...6a9

Skrevet

Foreldre skal jo hjelpe til med stell, helt til barna klarer det skikkelig selv.

HI

Merker det på ånden? Mitt barn har ofte skikkelig råtten ånde selv om vi pusser tenner godt morgen og kveld. Har tatt det opp med tannlege og lege, men de fant ikke noe galt, og vi fikk beskjed om at hos noen barn er det bare sånn, det er ikke noe å gjøre noe med.

Han har også barnebelegg (brune flekker som ikke går bort), så mange tror sikkert at vi ikke praktiserer tannstell i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 8f76c...a3a

Skrevet

Ok, da blir konklusjonen at det bare er meg som synes manglende munnhygiene er ekkelt. Håpløst å ta opp ting her, da det alltid er en unnskyldning pga sykdom eller diagnoser.

Nå var det her snakk om uflidde barn.

Skrevet

Ok, da blir konklusjonen at det bare er meg som synes manglende munnhygiene er ekkelt. Håpløst å ta opp ting her, da det alltid er en unnskyldning pga sykdom eller diagnoser.

Nå var det her snakk om uflidde barn.

Manglende munn hygiene er ekkelt, det er nok de fleste enig i. Er vel mer hvordan du liksom vet det er dårlig munnhygifne som er spørsmålet.

Jeg harforøvrig uflidde barn, men munnhygienen og tannpussen er det ikke noe galt med. De blir som sagt sjekket regelmessig av tannlege, og de hår på de årlige kontrollene de blir innkaller til, i tillegg til dette.

De har tenner som ser skitne ut, men er det ikke.

Men uflidde er de, barna våre, skit rundt munnen, flekker på klær, og grums under neglene. En halvtime etter badet og vasket ser de ut som takras.

Anonymous poster hash: 950f7...6a9

Skrevet

Ok, da blir konklusjonen at det bare er meg som synes manglende munnhygiene er ekkelt. Håpløst å ta opp ting her, da det alltid er en unnskyldning pga sykdom eller diagnoser. Nå var det her snakk om uflidde barn. Anonymous poster hash: 141a0...12a

Greit nok at det var snakk om uflidde barn. Men som noen sier, hvordan vet du om det barnet er uflidd eller om det har andre grunner? Ja det er generelt ekkelt med uflidde mennesker.

Anonymous poster hash: 961f2...2d7

Skrevet

Fordi man ser om det er gammelt belegg eller nytt. Veldig stor forskjell!

Skrevet

For det første. Uheldigvis kan noen få gule tenner, og det kan være flere grunner til det. Feks hvis barnet har fått / får medisiner, det kan misfarge tenner. Og Noen har bare det. 

Og dårlig ånde, det kan bety kan barnet er sykt, ikke alvorlig, men feks en forkjølelse eller halsbetennelse på vei.

Anonymous poster hash: 22c57...cdb
Skrevet

Det står ikke noe her om sykdommer eller diagnoser..

Men om det plager deg så fælt kan du vel sende en tannbørste, tanntråd og fluor i posten?

"Til mamman og pappan til Jarle".

Det er ikke koselig med dårlig munnhygiene, men hva skal vi hjelpe til med i denne tråden?😂😂

Anonymous poster hash: e83b5...efa

Skrevet

Foreldre skal jo hjelpe til med stell, helt til barna klarer det skikkelig selv.

HIAnonymous poster hash: 141a0...12a

Matrester?

Skal man pusse tennene etter hvert måltid?

Avsporing, men ja. Ideelt sett. Viktigst selvfølgelig kveld, eller kveld og morgen, men jeg pusser ofte tennen innimellom også, det føles deilig. Og minimerer lukt osv.

Anonymous poster hash: 39ed6...ca4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...