Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #1 Skrevet 26. juni 2015 Nå er jeg så lei, sliten, frustrert og nedstemt, at jeg ikke klarer å se lyspunkter lenger... Har slitt med dette lenge (men ikke forstått hva det var), men i jula fikk jeg en skikkelig trøkk og måtte dra meg til kiropraktor. Gikk til behandling lenge (og ofte, jeg er snart konkurs) før hun forsto hva det var.Konstante smerter i snart 7 mnd, natt og dag. Når vi fant ut av det, etter x-antall mr, så ble jeg sendt til spesialist som satte kortison ultralydveiledet. Hjalp i et par timer pga bedøvelsen, men så kom det tilbake. Nå har jeg hatt denne plagen så lenge at det har begynt å gå utover det andre benet. Det verker, akkurat som voksesmerter, i begge hoftene. Jeg får ikke sove, jeg orker ikke trene pga smertene, og jeg har virkelig ikke lyst å bruke det lille jeg har av overskudd på å få gjort de øvelsene jeg absolutt burde gjort. Det er smertefullt, det trigger betennelsen, og jeg er livredd for å gjøre vondt verre. Nå er jeg lei. Skikkelig lei. På grensa til deprimert (Jeg var innom den dalen for noen mnd siden)Så til deg som har hatt det, og blitt bra. HVA hjalp??? Jeg er desperat! Anonymous poster hash: f33ff...f03
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #2 Skrevet 26. juni 2015 Vet ikke om det er det samme, men min mor hadde bursitt i begge lårene. Hun gikk å fikk trykkbølgebehandlig hos kiropraktoren. Etter en del behandlinger så var det borte. Hun er helt frisk nå. Anonymous poster hash: 13fff...382
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #3 Skrevet 26. juni 2015 Vet ikke om det er det samme, men min mor hadde bursitt i begge lårene. Hun gikk å fikk trykkbølgebehandlig hos kiropraktoren. Etter en del behandlinger så var det borte. Hun er helt frisk nå. Anonymous poster hash: 13fff...382 det var foresten ikke lårene men hoftene her også. Anonymous poster hash: 13fff...382
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #4 Skrevet 26. juni 2015 Vet ikke om det er det samme, men min mor hadde bursitt i begge lårene. Hun gikk å fikk trykkbølgebehandlig hos kiropraktoren. Etter en del behandlinger så var det borte. Hun er helt frisk nå. Anonymous poster hash: 13fff...382 det var foresten ikke lårene men hoftene her også. Anonymous poster hash: 13fff...382
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #5 Skrevet 26. juni 2015 Vet ikke om det er det samme, men min mor hadde bursitt i begge lårene. Hun gikk å fikk trykkbølgebehandlig hos kiropraktoren. Etter en del behandlinger så var det borte. Hun er helt frisk nå. Anonymous poster hash: 13fff...382 det var foresten ikke lårene men hoftene her også. Anonymous poster hash: 13fff...382
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #6 Skrevet 26. juni 2015 Vet ikke om det er det samme, men min mor hadde bursitt i begge lårene. Hun gikk å fikk trykkbølgebehandlig hos kiropraktoren. Etter en del behandlinger så var det borte. Hun er helt frisk nå. Anonymous poster hash: 13fff...382 Dette er betennelse i slimposen som sitter på innsiden av låret. Ikke en veldig enkel sak å komme frem til, og antageligvis ikke det samme. Uten at jeg skal si det for sikkert Anonymous poster hash: f33ff...f03
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #7 Skrevet 26. juni 2015 Vet ikke om det er det samme, men min mor hadde bursitt i begge lårene. Hun gikk å fikk trykkbølgebehandlig hos kiropraktoren. Etter en del behandlinger så var det borte. Hun er helt frisk nå. Anonymous poster hash: 13fff...382 Dette er betennelse i slimposen som sitter på innsiden av låret. Ikke en veldig enkel sak å komme frem til, og antageligvis ikke det samme. Uten at jeg skal si det for sikkert Anonymous poster hash: f33ff...f03 Jo, det stemmer, det er slik du forklarer. Hun fikk ibux 600 av legen og satt akupunkturnåler og trykkbølgebehandlig hos kiropraktoren. Holdt på med dette i 3-4 mnd hvor det gradvis forsvant og nå er helt borte. Anonymous poster hash: 13fff...382
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #8 Skrevet 26. juni 2015 Vet ikke om det er det samme, men min mor hadde bursitt i begge lårene. Hun gikk å fikk trykkbølgebehandlig hos kiropraktoren. Etter en del behandlinger så var det borte. Hun er helt frisk nå. Anonymous poster hash: 13fff...382 Dette er betennelse i slimposen som sitter på innsiden av låret. Ikke en veldig enkel sak å komme frem til, og antageligvis ikke det samme. Uten at jeg skal si det for sikkert Anonymous poster hash: f33ff...f03 Jo, det stemmer, det er slik du forklarer. Hun fikk ibux 600 av legen og satt akupunkturnåler og trykkbølgebehandlig hos kiropraktoren. Holdt på med dette i 3-4 mnd hvor det gradvis forsvant og nå er helt borte. Anonymous poster hash: 13fff...382 Jøss! Rart ikke kiropraktoren min har nevnt dette. Skal ta det opp til uka. Dette er virkelig uutholdelig! Anonymous poster hash: f33ff...f03
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #9 Skrevet 26. juni 2015 Vet ikke om det er det samme, men min mor hadde bursitt i begge lårene. Hun gikk å fikk trykkbølgebehandlig hos kiropraktoren. Etter en del behandlinger så var det borte. Hun er helt frisk nå. Anonymous poster hash: 13fff...382 Dette er betennelse i slimposen som sitter på innsiden av låret. Ikke en veldig enkel sak å komme frem til, og antageligvis ikke det samme. Uten at jeg skal si det for sikkert Anonymous poster hash: f33ff...f03 Jo, det stemmer, det er slik du forklarer. Hun fikk ibux 600 av legen og satt akupunkturnåler og trykkbølgebehandlig hos kiropraktoren. Holdt på med dette i 3-4 mnd hvor det gradvis forsvant og nå er helt borte. Anonymous poster hash: 13fff...382 Jøss! Rart ikke kiropraktoren min har nevnt dette. Skal ta det opp til uka. Dette er virkelig uutholdelig! Anonymous poster hash: f33ff...f03 Ja, det ville jeg gjort. Dette var på et senter hvor kiropraktor, fysioterapaut og andre jobber tverrfaglig, så de hadde alle vært inne å sett å kjent og kom frem til at dette var den beste metoden. Hun ble også anbefalt av legen å ta kortisonsprøyte(?) men dette frarådet Kiro. Så hun satt det på vent og prøvde dette. Dette var i januar, i april/mai var hun veldig mye bedre. Nå kjenner hun ingenting til det lenger. Lykke til, hadde tatt kontakt med en annen Kiropraktor for en my vurdering om din ikke syns dette egen god ide. Anonymous poster hash: 13fff...382
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #10 Skrevet 26. juni 2015 Vet ikke om det er det samme, men min mor hadde bursitt i begge lårene. Hun gikk å fikk trykkbølgebehandlig hos kiropraktoren. Etter en del behandlinger så var det borte. Hun er helt frisk nå. Anonymous poster hash: 13fff...382 Dette er betennelse i slimposen som sitter på innsiden av låret. Ikke en veldig enkel sak å komme frem til, og antageligvis ikke det samme. Uten at jeg skal si det for sikkert Anonymous poster hash: f33ff...f03 Jo, det stemmer, det er slik du forklarer. Hun fikk ibux 600 av legen og satt akupunkturnåler og trykkbølgebehandlig hos kiropraktoren. Holdt på med dette i 3-4 mnd hvor det gradvis forsvant og nå er helt borte. Anonymous poster hash: 13fff...382 Jøss! Rart ikke kiropraktoren min har nevnt dette. Skal ta det opp til uka. Dette er virkelig uutholdelig! Anonymous poster hash: f33ff...f03 Ja, det ville jeg gjort. Dette var på et senter hvor kiropraktor, fysioterapaut og andre jobber tverrfaglig, så de hadde alle vært inne å sett å kjent og kom frem til at dette var den beste metoden. Hun ble også anbefalt av legen å ta kortisonsprøyte(?) men dette frarådet Kiro. Så hun satt det på vent og prøvde dette. Dette var i januar, i april/mai var hun veldig mye bedre. Nå kjenner hun ingenting til det lenger. Lykke til, hadde tatt kontakt med en annen Kiropraktor for en my vurdering om din ikke syns dette egen god ide. Anonymous poster hash: 13fff...382 Vet det frarådes, men nå er den satt uten at det hjalp. Skal ta det opp med kiro, Tusen takk!! :-) Anonymous poster hash: f33ff...f03
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #11 Skrevet 26. juni 2015 Det er svært få som tar triggerpunkt med nåler i iliopsoas, men det vil trolig være det absolutt mest virksomme for deg, Hi. Det vil trolig redusere smertene markant på en-to behandlinger. Problemet er å finne en terapeut som gjør dette. Fysioterapeut med god utdannelse i akupunktur og som interesserer seg ekstra for triggerpunktbehandling med nåler, ev. en idrettsfysioterapeut med god nåleterapi, ev. en naprapat som er god med nåler. Noen påstår at det er farlig å sette disse nålene, det er det IKKE, men man må vite hva man gjør, derfor viktig at det er en fysio eller naprapat med gode anatomikunnskaper. Hvor bor du, Hi? Anonymous poster hash: b4b7d...6ea
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #12 Skrevet 26. juni 2015 har du forsøkt å kutte sukker og gluten i kosten? Vet om fler som blir kvitt plagsomme betennelser i kroppen av det. Anonymous poster hash: 46e49...5cc
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #13 Skrevet 26. juni 2015 Det er svært få som tar triggerpunkt med nåler i iliopsoas, men det vil trolig være det absolutt mest virksomme for deg, Hi. Det vil trolig redusere smertene markant på en-to behandlinger. Problemet er å finne en terapeut som gjør dette. Fysioterapeut med god utdannelse i akupunktur og som interesserer seg ekstra for triggerpunktbehandling med nåler, ev. en idrettsfysioterapeut med god nåleterapi, ev. en naprapat som er god med nåler. Noen påstår at det er farlig å sette disse nålene, det er det IKKE, men man må vite hva man gjør, derfor viktig at det er en fysio eller naprapat med gode anatomikunnskaper. Hvor bor du, Hi? Anonymous poster hash: b4b7d...6ea Takk for gode tips! Skal se om det finnes :-) Anonymous poster hash: f33ff...f03
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #14 Skrevet 26. juni 2015 har du forsøkt å kutte sukker og gluten i kosten? Vet om fler som blir kvitt plagsomme betennelser i kroppen av det. Anonymous poster hash: 46e49...5cc Spiser lavkarbo / ketolyse og har gjort det lenge før dette ble uutholdelig :/ Anonymous poster hash: f33ff...f03
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #15 Skrevet 26. juni 2015 har du forsøkt å kutte sukker og gluten i kosten? Vet om fler som blir kvitt plagsomme betennelser i kroppen av det. Anonymous poster hash: 46e49...5cc Signerer denne. Karbohydrater i overskudd gir mikroinflammasjoner. Det kan kanskje hjelpe? Ellers ville jeg snakket mer med lege enn kiropraktor. Anonymous poster hash: 469e4...e1f
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #16 Skrevet 26. juni 2015 har du forsøkt å kutte sukker og gluten i kosten? Vet om fler som blir kvitt plagsomme betennelser i kroppen av det. Anonymous poster hash: 46e49...5cc Signerer denne. Karbohydrater i overskudd gir mikroinflammasjoner. Det kan kanskje hjelpe?Ellers ville jeg snakket mer med lege enn kiropraktor. Anonymous poster hash: 469e4...e1f Se svar over :-) Legen sier ikke stort han heller :/ Anonymous poster hash: f33ff...f03
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #17 Skrevet 26. juni 2015 Jeg er enig i de som ber deg kutte sukker og karbohydrater. Glemte å skrive det først. Ser du spiser lavkarbo, det er bra Ellers kan du ta tilskudd med omega3 - gjerne flere gram daglig (så sant du ikke går på blodfortynnende). Ta f.eks. to gram tre ganger daglig sammen med en teskje gurkemeiepulver med litt kvernet pepper i. (Smaker høgg, men verdt det ) Du får også gurkemeie i tablettform, men det koster mye på helsekosten. Det finnes også et annet produkt som jeg tror heter Inflammin (BioLife?) som har både gurkemeie og ingefær og noen andre betennelsesreduserende stoffer i. Men billigste er å ta det i pulverform. Dette bør gjøres selv om du finner en som kan ta triggerpunkt i iliopsoas med nåler, for det tar tid for dette å hele. Dvs. smertene kan reduseres raskt, men du må regne med en god tid før du tåler full belastning igjen, og i opptreningen igjen må du passe kosten og tilskudd samt være påpasselig med øvelsene. # 11 Anonymous poster hash: b4b7d...6ea
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #18 Skrevet 26. juni 2015 Jeg er enig i de som ber deg kutte sukker og karbohydrater. Glemte å skrive det først. Ser du spiser lavkarbo, det er bra Ellers kan du ta tilskudd med omega3 - gjerne flere gram daglig (så sant du ikke går på blodfortynnende). Ta f.eks. to gram tre ganger daglig sammen med en teskje gurkemeiepulver med litt kvernet pepper i. (Smaker høgg, men verdt det ) Du får også gurkemeie i tablettform, men det koster mye på helsekosten. Det finnes også et annet produkt som jeg tror heter Inflammin (BioLife?) som har både gurkemeie og ingefær og noen andre betennelsesreduserende stoffer i. Men billigste er å ta det i pulverform. Dette bør gjøres selv om du finner en som kan ta triggerpunkt i iliopsoas med nåler, for det tar tid for dette å hele. Dvs. smertene kan reduseres raskt, men du må regne med en god tid før du tåler full belastning igjen, og i opptreningen igjen må du passe kosten og tilskudd samt være påpasselig med øvelsene. # 11 Anonymous poster hash: b4b7d...6ea Tusen hjertelig takk for gode kloke ord! Visste jeg kunne stole på dere :-) Anonymous poster hash: f33ff...f03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå