Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #1 Skrevet 26. juni 2015 Og to av de har jeg helt for meg selv, uten barn for de skal til faren sin. Har en uke med barna. Er det feil prioritering synes dere? Jeg er sliten og har barna veldig mye for meg selv resten av året. Anonymous poster hash: 82b92...3b8
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #2 Skrevet 26. juni 2015 Det kan vel ikke vi si så noe om. Du er nok bedre enn oss til å vite hva som er best for deg og dere:) kos deg Anonymous poster hash: f0a6f...a14
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #3 Skrevet 26. juni 2015 Jeg skjønner ikke hvordan du får kabalen til å gå opp, om barna skal to uker til far og ha en uke hos deg blir det bare 3 uker ferie på ungene også? Her er barnehagen stengt i 4 uker. Jeg er ikke enslig da, så vi har pleid å dele det litt, en uke alene med far mens jeg jobber, en uke alene med meg mens far jobber, og to uker med oss begge, 4 uker til sammen. Både jeg og far har hatt 3 uker ferie, en uke alene i hver ende og de midterste to sammen. Hva slags prioriteringer som er best for dere og seg akkurat i den situasjonen du er i akkurat nå er umulig for oss andre å svare på. Ta de valgene du mener er best for dere og stol på at du har den beste dømmekraften når det kommer til deres liv, blås i hva andre mener. Anonymous poster hash: 0f123...f8e
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #4 Skrevet 26. juni 2015 Det er jo helt vanlig at bhg er stengt 3 uker :-) Anonymous poster hash: b214b...7a8
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #5 Skrevet 26. juni 2015 Ungene er store nok til å være alene ellers i ferien. Hi Anonymous poster hash: 82b92...3b8
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #6 Skrevet 26. juni 2015 Siden du spør; Ja. Her er bhg stengt i 4 uker, og vi skal til syden i august. Dvs at vi må splitte oss i juli for å få kabalen til å gå opp, pluss at de to yngste skal en uke til svigers. Vi sitter igjen med 1 uke sammen alle 5, og jeg syns det er grusomt lite! Eldste skal og til pappaen sin, som gjør at jeg kun får et par dager til uka med henne, pluss 2 uker etter hun har vært der. Nå er jeg riktignok gift, men jeg er alene stort sett hver eneste uka da mannen jobber mye. Det jeg har gleda meg mest til er ferie med ungene! Selvom de tråkker oppå meg til vanlig i hverdagen. Anonymous poster hash: 7c96c...2df
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #7 Skrevet 26. juni 2015 Ungene er store nok til å være alene ellers i ferien. Hi Anonymous poster hash: 82b92...3b8 Utrolig dårlig prioritert av deg! Store nok til å være alene..... Det er jo en ting men da er spørsmålet hvorfor vil du ikke være sammen med barna dine? Hvis de er så store er det vel ikke så slitsomt heller. Skjerp deg! Anonymous poster hash: 4d922...597
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #8 Skrevet 26. juni 2015 Ungene er store nok til å være alene ellers i ferien. Hi Anonymous poster hash: 82b92...3b8 Hvordan kan du bli så fryktelig sliten av å ha unger som til og med er store nok til å være hjemme alene hele dager og til og med trenger to uker til å slappe av? Jeg syns det er feil prioritering og lurer på hvor gammle ungene som er alene er. Anonymous poster hash: 15ff4...61c
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #9 Skrevet 26. juni 2015 Ungene er 8, 12 og 14 år. Jeg er venninne av moren. Og midt sagt litt satt ut av prioriteringen hennes! Mens ungene skal reise bort i to uker med faren, skal mor kose seg på ferie alene. Bare en uke med barna sine når de er tilbake... Eller mindre, for hun skal bort første helgen også. Jeg skjønner at det kan være mye til henne med alt ansvar for 3 barn alene, men dette er bare dårlig gjort overfor ungene. Vi er ganske nære, men jeg aner ikke hvordan ️ jeg evt kan ta opp noe slikt. Deg er til slutt hennes valg uansett. Hi Anonymous poster hash: 82b92...3b8
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #12 Skrevet 26. juni 2015 Her er jo ungene skolebarn, men ser noen over her skriver at det er vanlig at bhg er stengt.. vår bhg er ikke stengt i det hele tatt, men ungene må taes ut av bhg tre uker sammenhengende innenfor 1 juni og 1 september Anonymous poster hash: 7114a...6c6
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #13 Skrevet 26. juni 2015 Her er jo ungene skolebarn, men ser noen over her skriver at det er vanlig at bhg er stengt.. vår bhg er ikke stengt i det hele tatt, men ungene må taes ut av bhg tre uker sammenhengende innenfor 1 juni og 1 september Anonymous poster hash: 7114a...6c6 Privat? Mi gikk i privat og de hadde åpent hele sommeren. Den kommunale hun går i nå derimot har stengt i 2 uker. Ser vi er heldige da flere har stengt både i 3 og 4 uker Anonymous poster hash: 7fda7...f52
Yellow Brick Road Skrevet 26. juni 2015 #14 Skrevet 26. juni 2015 Du som nå plutselig sier at du er en venninne av moren og ikke moren - hva blir det neste, at du ikke er en venninne av moren likevel, men du er faren og det er faren eller noe sånn? Vel, uansett hvem du er, så lenge du ikke er moren så har du ingenting med å blande deg oppi situasjonen. Fordi om du og en del andre, ALDRI ville ha gjort noe sånn, så er det ingen av dere som går i denne morens sko og kan bedømme hvor sliten hun er. Noen ganger må man ta nest-beste-løsninger av hensyn til seg selv, det er ikke opp til oss andre om det er riktig eller ikke. Kanskje er hun veldig sliten, kanskje ligger det andre ting bak som gjør at hun trenger denne tiden for seg selv denne ferien. Barna får tre uker ferie med foreldrene sine, og sånn er det mange barn som har det og det går helt fint.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #15 Skrevet 26. juni 2015 Enig med yellow over her, dette har du virkelig ingenting med. Hva så om hun koser seg alene i to uker da? Selv jeg ikke ville ønsket en slik ferie selv, er det da fullstendig lovlig. Anonymous poster hash: dd7db...8b8
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #16 Skrevet 26. juni 2015 Her er jo ungene skolebarn, men ser noen over her skriver at det er vanlig at bhg er stengt.. vår bhg er ikke stengt i det hele tatt, men ungene må taes ut av bhg tre uker sammenhengende innenfor 1 juni og 1 september Anonymous poster hash: 7114a...6c6 Her i Arendal er de kommunale barnehagene stengt i 4 uker, men noen av de private er bare stengt i 3. Så her er det helt vanlig at foreldre må ta ferie litt hver for seg for å dekke opp tiden ungene har fri. Har aldri skjedd at både jeg og mannen har fått fri de 4 ukene det er stengt. Er vi heldige har vi hatt 3 uker sammen, men som regel blir det 2 uker sammen og en uke hver for oss med barna. Anonymous poster hash: 0f123...f8e
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #17 Skrevet 26. juni 2015 Ungene er 8, 12 og 14 år. Jeg er venninne av moren. Og midt sagt litt satt ut av prioriteringen hennes! Mens ungene skal reise bort i to uker med faren, skal mor kose seg på ferie alene. Bare en uke med barna sine når de er tilbake... Eller mindre, for hun skal bort første helgen også. Jeg skjønner at det kan være mye til henne med alt ansvar for 3 barn alene, men dette er bare dårlig gjort overfor ungene. Vi er ganske nære, men jeg aner ikke hvordan ️ jeg evt kan ta opp noe slikt. Deg er til slutt hennes valg uansett. Hi Anonymous poster hash: 82b92...3b8 Selvfølgelig skal du ikke ta det opp med henne. Barna får en uke med henne og to uker med pappa, tre uker sommerferie er ikke uvanlig å ha. Hvorfor hun føler hun trenger to uker alene i år kan være så mangt. Kanskje er hun bare utslitt, i ferd med å bli helt utbrent? Kanskje har hun kjørt seg fast i et helt feil tankemønster og er i ferd med å bli deprimert? Kanske har hun helseproblemer? Uansett hva det er så kan det være faser i livet hvor det er lurt å investere i sin egen (mentale) helse nettopp for å kunne være en god mamma. Eneste jeg egentlig reagerer på er at en 8-åring er gammel nok til å være alene hjemme fulle arbeidsdager resten av skoleferien, jeg ville hatt han på sfo. Jeg har også barn på 8, 11 og 14 år og mener de eldste må få bruke sin skoleferie med venner og slippe være barnevakt hver dag. Anonymous poster hash: 0f123...f8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå