Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #1 Skrevet 26. juni 2015 Hva gjør dere som er undervektige og som ikke har lyst på mat? Jeg er så lei av dette. Kan i perioder ha ok matlyst men blir mett og kvalm uansett hva jeg spiser etter en liten posjon. Har hatt det sånn i 6 år nå, etter at eldste ble født. I dårlige perioder klarer jeg ikke spise pga kvalme før klokken er kanskje 14 eller 15 og da er blodsukkeret helt nede så jeg blir enda kvalmere av å spise. Legen finner ikke noe galt, enda jeg har gått 15 kg ned fra min trivselsvekt. Andre som har det sånn som kan komme med tips? Har ingen energi og er veldig tynn og stygg.. Har prøvd alt av smoothies, proteindrikker, juice osv.. Alt frastøter meg.. Hjelp Anonymous poster hash: fc389...7d4
Sint naken biltyv Skrevet 26. juni 2015 #2 Skrevet 26. juni 2015 Det høres ut som det er psykisk. Det kan være det selv om du ikke tror/føler det selv...
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #3 Skrevet 26. juni 2015 Det høres ut som det er psykisk. Det kan være det selv om du ikke tror/føler det selv... Kanskje.. Men hvordan finner jeg ut av det? Psykolog? Psykiater ? Anonymous poster hash: fc389...7d4
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #4 Skrevet 26. juni 2015 Får du i deg maten eller spyr du om du presser deg? Anonymous poster hash: de056...069
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #5 Skrevet 26. juni 2015 Får du i deg maten eller spyr du om du presser deg? Anonymous poster hash: de056...069 Jeg får i meg litt, men stopper fordi jeg blir kvalm. Kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har spydd av mat, så jeg anser der ikke som et slikt problem. Jeg vet rett og slett ikke hvorfor kroppen min ikke vil ha mat. Før kunne jeg glede meg over gode måltider og elsket å bake kaker osv, nå er alt bare æsj.. Anonymous poster hash: fc389...7d4
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #6 Skrevet 26. juni 2015 Jeg hadde det sånn da jeg var veldig nedfor en periode (tror jeg hadde en form for depresjon, selvom det aldri ble diagnostisert). Legen fant heller ikke noe galt med meg, og dette er veldig mange år siden nå. Så jeg er enig i at dette kanskje kan være psykisk. Jeg har forresten ingen matlyst på morningen og blir lett kvalm og jeg spiser da, men hvis jeg må spise tidlig på dagen så hjelper det å spise mens jeg holder på med noe annet, f.eks. jobber, rydder eller leser i god bok. Da tenker jeg ikke så mye på at jeg spiser og da går det lettere. Anonymous poster hash: 82261...631
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #7 Skrevet 26. juni 2015 Har du spurt om å bli henvist videre til endokrinolog eller indremedisinsk? Tror jeg ville bedt om det og tatt det derfra, da tar de en del blodprøver blant annet for å sjekke om de kan finne noe der (gjerne grundigere enn fastlege). Anonymous poster hash: f0e7b...2ce
Gjest Me2u Skrevet 26. juni 2015 #8 Skrevet 26. juni 2015 (endret) Når det er såpass ille så er det psykisk og dårlige vaner(se på Supersize VS Supeskinny). Det du må gjøre er å sette opp en ukesplan for matplan. Du setter opp hva du skal spise til frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds. Handle inn for en uke av gangen. Tenk kaloririk mat slik at du i starten ikke trenger å spise enorme mengder, men mat som gir deg nok energi og kalorier. Feks lure inn nøtter, oljer, avokado, bacon etc inn i det forskjellige måltidene. Fokuset første uken er at du SKAL spise til de fastsatte tidene og måltidene. Om det bare blir én bit, så skal du gjøre det. Dagen etterpå er målet 2 biter osv. Etterhvert vil kroppen bli vant med mat til disse faste tidene og faktisk bli sulten. Og når appetitten kommer så vil du også merke at kroppen vil ha mer og mer uke etter uke. Eks: Frokost Havregrøt med peanøttsmør, rosiner og kanel Lunsj Laks med pinjekjerner, rømmedressing og salat Mellom En stor neve tørket frukt og nøtter Middag Svinekjøttdeig/laks etc stekt i godt med olje, en knytteneve ferdigkokt ris/pasta/søtpotet/potet etc og en god saus laget på fløte. Kvelds Skinkeomelett med avokado laget på fløte Finn inspirasjon til gode oppskrifter på diverse matblogger. Endret 26. juni 2015 av Me2u
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #9 Skrevet 26. juni 2015 Ok, takk for innspill. Må bestille ny time hos lege da, dette går jo ikke lenger.. Anonymous poster hash: fc389...7d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå