Gå til innhold

Utebarnehage og flått

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilke forebyggende tiltak gjør dere før bhg-dagen og når dere kommer hjem ? Fant flått på gutten og han skal være ute hele året fra høsten :/ en sjekk er jo selvfølgelig, tenker mer på alt av utstyr hvor flåtten kan følge med. Tror kanskje jeg er litt hysterisk akkurat nå :/

Anonymous poster hash: 3c53d...a83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke problemer med flått i barnehagen, selv om det teortisk er mulig siden flåtten nå finnes i Oslo også. Men i ferien pleier vi å være i områder med masse flått.

Våre tiltak er å prøve å begrense litt å gå i områder med mye høyt gress osv., og alltid sjekke barna for flått på kvelden. Det viktigste med flått er jo å få fjernet dem inne 24 timer, så en kontroll på kvelden er alltid lurt hvis man er i flåttområder. :) Sjekk områder som bena, lysken, bak øret osv.

Anonymous poster hash: ec5ab...87f
Skrevet

Har hatt 2 barn i utebarnehage og opplevde aldri at de fikk flått.

Anonymous poster hash: da156...540
Skrevet

Innfør grundig sjekkerutine av hele kroppen hver kveld. Vi bor i flåttområde, og sjekker hver dag. Da har de ikke fått festa seg ordentlig.

Anonymous poster hash: b61c5...73b

Skrevet

Har mitt tredje barn i naturbhg nå! Du er hysterisk... :P

Bare å sjekke ungen hver kveld, knehaser, bak ørene, under armene.

Har plukket et par flåtter av døtrene mine, av sønnen min derimot har jeg sikkert plukket et 50talls...

Bare å følge med bitt-området, ser det bra ut etter et par dager så er det null problem! Og slik er det stort sett alltid! :)

Blir det ring rundt, eller kraftig hevelse så får du antibiotika hos legen. Det har vi aldri opplevd!

Pass på å fjerne HELE flåtten!! Kjøp en flåtthake på apoteket, det er superenkelt ;)

Anonymous poster hash: b76d8...b89

Skrevet

snakk om og være hysterisk a, har hatt flere flåtter gjennom livet aldri blitt syk

Skrevet

snakk om og være hysterisk a, har hatt flere flåtter gjennom livet aldri blitt syk

Er du helt sikker?

Anonymous poster hash: 044ef...84f

Skrevet

Desverre litt hysterisk.

Vi voksne,barn og dyr har ofte flått på oss da vi er mye i skog og mark.

Ingen av oss er blitt syke ennå.

Flåtten blir det bare mer av og for 10 år tilbake ville ikke noen en gang tenkt tanken at flått kan være farlig.

Ute barnehage er bra for barn og flått må vi leve med.

Anonymous poster hash: 1f5ee...4d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...