Gå til innhold

Bomullsklær som ikke blir rene på 40 grader...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barneklærne brukt i barnehagen blir ikke rene på 40 grader. Det er brune flekker på knær nedover beina. Står at klærne skal vaskes på 40 grader. Tar de skade av å vaskes på 60? Tenker om de mister form, krymper etc?

Anonymous poster hash: 5dc4b...875

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis går det greit, men du kan ikke reklamere på dem om du ikke følger vaskeanvisningen. Om alternativet er å kaste dem likevel er det jo verdt et forsøk da 😊

Skrevet

Sannsynligvis går det greit, men du kan ikke reklamere på dem om du ikke følger vaskeanvisningen. Om alternativet er å kaste dem likevel er det jo verdt et forsøk da 😊

Klær som tåler 40 grader, tåler de normalt sett 60 grader og?

Hi

Skrevet

Prøv vanish :)

Anonymous poster hash: 2847e...1f9
Skrevet

Bomull blir bare rent på 60g!

Plagget tåler det nok, men farge og ev. trykk kan være uenig.. :P

Uansett så er vel plagget ubrukelig med flekker på, så du har ingenting å tape på å prøve ;)

Anonymous poster hash: d10e9...c3c

Skrevet

Det er bare ull som blir rent på 40℃. All bomull vaskes på 60℃ eller mer. Trykk tåler kanskje ikke sånn vask, men klærne blir rene, og for meg er det viktigst.

Anonymous poster hash: 11a0a...aa3

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor ungen er sååå skitten hveeer dag etter barnehagen! Vi er ute i mange timer på lekeplasser, i sand og gress. Men hun ser aldri sånn ut da.

Hi

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor ungen er sååå skitten hveeer dag etter barnehagen! Vi er ute i mange timer på lekeplasser, i sand og gress. Men hun ser aldri sånn ut da.

Hi

Skitne barn er glade barn! Unger skal være skitne i klærne til kvelds, synes jeg, det vitner om en god dag. Ikke gjør det noe om det er litt flekker på klærne heller.

Skrevet

Ville prøvd et annet vaskemiddel, eller ny vaskemaskin :) men jord setter seg godt her og.......

Men vi har flere forskjellige programmer, et på 1t og noen minutter, et annet på 3 timer. Vask på 3 timer blir mer rent føler jeg :)

For de skitneste klærne.....

Skrevet

Ville prøvd et annet vaskemiddel, eller ny vaskemaskin :) men jord setter seg godt her og.......

Men vi har flere forskjellige programmer, et på 1t og noen minutter, et annet på 3 timer. Vask på 3 timer blir mer rent føler jeg :)

For de skitneste klærne.....

40 graders programmet er 2t 45m.

Jeg skal prøve 60 grader i morgen.

Skrevet

Her sitter sanden de har i barnehagen som støpt fast i klærne. Har ikke sjangs til å få bort de sandflekkene. Sanden de får på klærne her hjemme og andre steder er null problem

Anonymous poster hash: 68770...72d

Skrevet

Her sitter sanden de har i barnehagen som støpt fast i klærne. Har ikke sjangs til å få bort de sandflekkene. Sanden de får på klærne her hjemme og andre steder er null problem

Nemlig! Jeg tenkte det samme at hva er det med sanden i barnehagen!!

Hi

Skrevet

Alt som er merket med 40 pleier jeg å vaske på 60. Med bomull går det iallefall stort sett bra :)

Anonymous poster hash: 281b2...982

Skrevet

Mine bruker for det meste h&m bomullsklær i barnehagen. Det står førti grader på lappen, men jeg bruker alltid seksti. Noem ganger nitti også.

Ungene ser av og til ut som jordrotter så det må til.

Klærne tåler det fint.

Anonymous poster hash: 77011...aa7

Skrevet

Bomull blir jo ikke rent på 40 grader!

Anonymous poster hash: 72667...1c3

Skrevet

Takk for tips damer.

Tar alle flekkete klær på 60 grader i dag.

Hi

Skrevet

Ikke alt syntetisk tåler 60g men bomull gjør det. En del klesprodusenter merker klærne med 40g i tilfelle klærne blir ødelagt på 60g, så folk ikke kan klage da. Var om det på tv i fjor en gang.

Anonymous poster hash: 0e121...f56

Skrevet

Jeg har alltid vasket alle klærne til barnet på 60, bortsett fra ullklær. Har alltid gått helt utmerket. 😊👍

Anonymous poster hash: 77007...eab

Skrevet

Bomull blir jo ikke rent på 40 grader! Anonymous poster hash: 72667...1c3

jo, det blir det. Ellers har du dårlig vaskemaskin ;) men alt som er 100% bomull kan vaskes høyere, men det vil krympe.
Skrevet

De leker helt andeledes i bhg enn de gjør hjemme i sandkassen eller i parken på tur.

De brune sorte flekkene kan godt være løvetann melk etter att de har plukket blomster.

Jeg vasker alt av barnetøy i bomull på 60° da blir det rent, men er tøyet veldig skittent så enten legg det i vann eller vask det med en gang du tar det av.

Skrevet

De leker helt andeledes i bhg enn de gjør hjemme i sandkassen eller i parken på tur.

De brune sorte flekkene kan godt være løvetann melk etter att de har plukket blomster.

Jeg vasker alt av barnetøy i bomull på 60° da blir det rent, men er tøyet veldig skittent så enten legg det i vann eller vask det med en gang du tar det av.

har du ikke noen å hakke på?

Anonymous poster hash: 68afc...c94

Skrevet

Jøss... Hva er det slags svar? Hva er problemet ditt egentlig?

Anonymous poster hash: 77007...eab

Skrevet

Nei ikke enda.

Skrevet

Nemlig! Jeg tenkte det samme at hva er det med sanden i barnehagen!!

For det første. ..i barnehagen er det lekesand av høy kvalitet. Den lager nok mer flekker - men desto mer moro å leke med slik sand.

Jeg er lykkelig når barna er møkkete, flekkete etc når de har vært I barnehagen. Det betyr at de har vært mye ute og lekt. Synes det er tragisk med foreldre som bekymrer seg over flekker eller møkkete barn. Kle på klær du ikke er redd for som du fint kan ha på 60 grader. Slutt å pynte ungene med klær før barnehagen.

Jeg har jobbet i bhg i flere år og det er bare trist når vi får kritikk for at barna har skitne klær

Anonymous poster hash: eb295...b7b

Skrevet

Bomull blir jo ikke rent på 40 grader! Anonymous poster hash: 72667...1c3

jo, det blir det. Ellers har du dårlig vaskemaskin ;) men alt som er 100% bomull kan vaskes høyere, men det vil krympe.

Feil. Knapt nok en halv bakterie dør på 40°, på 60° dør de fleste.

Anonymous poster hash: 11a0a...aa3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...