Gå til innhold

Når barnets far bare drar på ferie alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og aldri tar med seg barnet. Reiser minst en gang i året. Storbyer, USA, you name it. Det er jeg som må sørge for ferier, og får da aldri noen støtte økonomisk fra han. Hadde du sagt noe? Det har vært sånn i seks år.

Anonymous poster hash: 7a7bc...be5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme opplegg her, men så er det heller ikke rom for at barnet kan være med faren. Dette grunnet samvær med tilsyn.

Uansett; føler meg heldig jeg og aldri tenkt at faren burde sponset barnet f.eks. Kanskje fordi jeg har annet utgangspunkt enn deg, men tenk heller hvor heldig du er som skaper så mange minner sammen med barnet ditt.

Anonymous poster hash: 8702a...953

Skrevet

Samme opplegg her, men så er det heller ikke rom for at barnet kan være med faren. Dette grunnet samvær med tilsyn.

Uansett; føler meg heldig jeg og aldri tenkt at faren burde sponset barnet f.eks. Kanskje fordi jeg har annet utgangspunkt enn deg, men tenk heller hvor heldig du er som skaper så mange minner sammen med barnet ditt.

Anonymous poster hash: 8702a...953

Ja, jeg er veldig glad for minnene. Synes bare det er dårlig gjort at han bruker så mye penger på reise til seg selv, og aldri vil ta med barnet.

Hi

Skrevet

Men far har vel feriesamvær? Hjemmeferie med pappa, hvor både barnet og far har fri fra jobb og barnehage/skole kan da være veldig fint det. Pappa må vel ikke ta med barnet til utlandet o.l. for at de skal ha fine sommerdager sammen?

Mitt eldste barn er 14 år og har aldri vært f.eks i syden, han har ikke pass og har aldri vært oppe i et fly (det har ingen av barna mine), men vi har jo ferie sammen likevel. Vi har fri samtidig, vi reiser på stranden og bader i vannsprederen i hagen, vi har lange late kvelder, koselige morgener og nyter at vi har fri.

Nå pleier vi å ta 5-7 dager hvor vi reiser på ferie for å komme vekk litt også da, men vi reiser aldri langt. I fjor lånte vi en hytte ved sjøen en time hjemmefra. Hytta hadde egen strandlinje og en liten båt, vi fikk låne den gratis mot at vi klippet gresset, vasket litt der o.l.

Anonymous poster hash: d8122...d79
Skrevet

Men far har vel feriesamvær? Hjemmeferie med pappa, hvor både barnet og far har fri fra jobb og barnehage/skole kan da være veldig fint det. Pappa må vel ikke ta med barnet til utlandet o.l. for at de skal ha fine sommerdager sammen?

Mitt eldste barn er 14 år og har aldri vært f.eks i syden, han har ikke pass og har aldri vært oppe i et fly (det har ingen av barna mine), men vi har jo ferie sammen likevel. Vi har fri samtidig, vi reiser på stranden og bader i vannsprederen i hagen, vi har lange late kvelder, koselige morgener og nyter at vi har fri.

Nå pleier vi å ta 5-7 dager hvor vi reiser på ferie for å komme vekk litt også da, men vi reiser aldri langt. I fjor lånte vi en hytte ved sjøen en time hjemmefra. Hytta hadde egen strandlinje og en liten båt, vi fikk låne den gratis mot at vi klippet gresset, vasket litt der o.l.

Anonymous poster hash: d8122...d79

Klart det, men forskjellen er jo da at HAN reiser på utenlandsturer minst en gang i året, og aldri tar med barnet. Sender jo signaler til barnet, tenker jeg. Har ikke noe imot hjemmeferier.

Hi

Skrevet

Samme er det her, men her vil far stort sett ikke ha barna sine på ferie heller. Og ha de en hel uke, blir jo alt for slitsomt.

Det er far som taper på dette, når barna blir store så vil de jo huske at de aldri var på ferie med far, men at du tok de med på mange ferier.

Anonymous poster hash: e8ced...ce1
Skrevet

Skjønner hva du mener, men det er dessverre opp til far. Likedan som at dere prioriterer ferier og reise med barnet, har han rett til å prioritere hjemmeferie med barnet. Du kan ikke kreve støtte for det utenom det du får.

Anonymous poster hash: 90bfb...3b3

Skrevet

Samme her også. Bf er fem uker på ferie I utlandet hvert år. Også blir han like overrasket når han ikke har krav på den 6. Uka når ferie med guttungen nærmer seg. Ergo lir det dårlig med ferie for guttungen sammen med pappa.

Det verste er vel at bf her har kone og et barn til, som også er med på feriene.. men jeg får ikke gjort noe. Kan ikke tvinge de til å ha med guttungen. Skaper våre egne minner og har herlige ferier for det ☺

Anonymous poster hash: 91c49...dfe

Skrevet

Penger penger penger.

Far skal virkelig ikke betalt.

Anonymous poster hash: b6ba0...ee6

Skrevet

Penger penger penger.

Hvem sitt ansvar er det da? Kun mor? Eller begge foreldrene til barnet?

Anonymous poster hash: 8e6c5...27f

Skrevet

Penger penger penger.

Synes du far skal betale så mor kan ta med barnet på ferie?

Hva om mor sparer litt av bidraget (slik normale folk gjør)

Er så lei de grådige enslige her inne.

Alt bunner i penger. Om du har så dårlig råd skal du ikke ha unger.

Skrevet

Penger penger penger.

Far kan ta med barnet på ferie. Akkurat som mor gjør.

Det er ikke grådighet. Det er tid og ferie for barnet med begge foreldrene.

Skrevet

det er far som bestemmer og det bør ikke du bry deg om

Anonymous poster hash: bd2a8...2eb
Skrevet

Penger penger penger.

Far kan ta med barnet på ferie. Akkurat som mor gjør.

Det er ikke grådighet. Det er tid og ferie for barnet med begge foreldrene.

Selvsagt burde far ta med barnet. Er ikke det jeg diskuterer.

At faren er en døgenikt er vel alle enige om, at han skal gi penger til mor for å reise på ferie? Nei!

Skrevet

Selvfølgelig skal ikke far betale mor, for at hun tar med barnet på ferie. Men far burde og ta med barnet på ferie.

Her så tjener far tre ganger så mye som meg. På 7 år, har han aldri tatt de med på ferie. Dette er noe barna både ber om, og savner. Jeg har tatt de med på mange ferier. Men økonomien min er så stram, at det hadde vært veldig fint om han iblant hadde kunne ta de med på sommerferie. Så hadde jeg kunne sluppet en gang iblant, og spart de pengene.

Og han kunne skapt flotte minner med barna sine.

Anonymous poster hash: e8ced...ce1
Skrevet

Her tar heller aldri far med barna på ferie. Han har ikke råd skjønner dere... Men selv drar han på festivaler og sydentur hvert år. Han skal faktisk ha ungene to uker i år, dvs lempe de på foreldrene sine. Han har hatt samboer i flere år, hun bryr seg ikke. Kjempgrei dame, men jeg fatter ikke hvordan hun kan være sammen med en som bryr seg så lite. Jeg gidder ikke å hisse meg opp og tar ungene med på ferie selv :)

Anonymous poster hash: 18634...d8c

Skrevet

Sånn har det vært hos oss også. Farens prioriteringer ga ikke plass til datteren. Med konas to særkullsbarn og deres fellesbarn ble det dyrt og vanskelig å inkludere datteren. "Det er jo dessuten dumt hvis hun blir en sånn bortskjemt drittunge som får to kule ferier hvert år. Dere drar jo alltid på en bra ferie".

For min egen del er ferie å være sammen med barna mine, kunne ikke tenkt meg å reise uten. Nå er hun 16 og ser veldig klart at faren og jeg har prioritert forskjellig. Jeg prøvde i noen år å problematisere valgene, men nådde ikke frem hos faren. Kunne ikke falt meg inn å be ham om å betale for våre ferier, dem er det vi som har valgt.

Nå er faren alene, og nå vil han gjerne ha med datteren på ferie, men nå er hun lunken. What comes around...

Skrevet

Slik er faren til mine unger også. Jeg syns det er toppen av kaka når han sender skryte bilder til ungene og spør om det ikke ser fint ut der. Jeg tror de har vært på badland i samme by en gang, og stranden kan det hende fyller opp en hånd på ti år.

Her har det gått så langt at ungene nekter å være hos han. Når han får ungene til å vaske huset for seg de få gangene samvaret ble overholdt når han hadde så skjønner jeg at ungene sa nok var nok.

Ungene har byttet tlfnr og fått hemmelig nr for de ønsker ikke å få bilder fra faren om alt han gjør, bilder over alle feriene sine, alle gøy steder han er osv. Så ting kan slå tilbake på disse fedrene også, selv om han ikke kan skjønne hvorfor ungene nekter å være med han.

Anonymous poster hash: 07e50...350

Skrevet

Jeg mente selvfølgelig ikke at faren skulle betale mine ferier. Hadde jeg hatt bidrag ville jeg såklart spart, men han betaler ikke noe bidrag. Ei heller andre ting uten at jeg maser veldig, så jeg tenkte mer på at han kanskje kunne sendt med lommepenger eller vært med på billetten når han åpenbart har råd til å reise mye selv.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...