Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #1 Skrevet 25. juni 2015 Uansett hvordan vi snur og vender på det gir turisme masse ekstra forurensning. Det er store klimautslipp fra hver eneste flytur vi tar, biler som kjører langt forurenser mye, cruiceskip slipper ut store mengder klimagasser osv. Likevell er det veldig få som i det heletatt er villige til å gjøre noe med alle feriereisene nordmenn gjør hvert år. Hva kan vi faktisk gjøre for å få folk til å reise vesentlig mindre? Anonymous poster hash: bbcff...ecb
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. juni 2015 #2 Skrevet 25. juni 2015 Du måtte da overbevise charterselskapene og flyselskapene om at de måtte tjene mindre penger. Det er pengene som rår. Men jeg tror du har medvind. Europa står stille økonomisk og det medfører at færre har råd til å reise. Samtidig som det er helt krise for land som Hellas som er bygd opp av turistnæringen.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #3 Skrevet 25. juni 2015 Flyreiser er jo den store synderen. Og det tror jeg de fleste vet! Allikevel flyr de tur etter tur. Det burde jo være mye dyrere å fly, men det finnes ikke politisk vilje for slikt... Og våre barn må dessverre leve med konsekvensene. Anonymous poster hash: e7700...fbd
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #4 Skrevet 25. juni 2015 Flyreiser er jo den store synderen. Og det tror jeg de fleste vet! Allikevel flyr de tur etter tur. Det burde jo være mye dyrere å fly, men det finnes ikke politisk vilje for slikt... Og våre barn må dessverre leve med konsekvensene.Anonymous poster hash: e7700...fbd Det dreier seg jo ikke bare om politisk vilje. Hvert enkelt menneske kunne ta litt ansvar for egne handlinger. Vi må ikke velge å forurense unødvendig selv om det ikke finnes noen lov som forbyr det. Anonymous poster hash: bbcff...ecb
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #5 Skrevet 25. juni 2015 Lykke til med å få folk til å gå ned i levestandard frivillig! Her bør man heller sette inn tiltak innen industri og petroleum- da de står for en vesentlig høyere del av utslippene enn Kari og Ola. Dessuten hjelper det føkkall så lenge USA og kina ikke ratifiserer en eneste klimaavtale. Jeg flyr ihvertfall meg gullgod samvittighet. Anonymous poster hash: 27fb3...850
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå