Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #1 Skrevet 25. juni 2015 Snakket med eksen min i mai, og sa da at det kanskje passet bra om han tok tidlig ferie i år, da jeg er tvunget til å ta sen ferie. På fredag fikk jeg plutselig en melding om at han hadde bestilt fly til påfølgende søndag, uten å ha snakket med meg siden mai. Nå har de tydeligvis tenkt seg til Thailand, uten å si et ord til meg. Jeg har hele veien lagt opp til å være enkel å samarbeide med, men synes det blir veldig rart at han ikke kan snakke med meg. En annen ting er jo at han da med største selvfølge mener at vi skal utvide hans del av ferien, og igjen uten å snakke med meg. (Han har 4uker hver sommer, selv om avtalen sier 3 uker. Og selv om det medfører at jeg får mindre enn 3). Anonymous poster hash: 78b1a...a37
Gjest Antarctica Skrevet 25. juni 2015 #2 Skrevet 25. juni 2015 Hadde dere sagt noen datoer, eller bare "tidlig" og "sen"?
Gjest Antarctica Skrevet 25. juni 2015 #3 Skrevet 25. juni 2015 (Du kan jo alltids si at det er nå hans tid med ungene begynner, og når han ikke har dem i den tiden, må de gå på sfo, og så får han ta den siste uka når han kommer hjem, og ferdig med det...)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #4 Skrevet 25. juni 2015 Skjønner ikke helt. Da har vel han tidlig ferie? Eller skal ikke barnet være med? Anonymous poster hash: 7488a...3e0
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #5 Skrevet 25. juni 2015 Ja greit nok det, at vi hadde snakket om at han skulle ha tidlig ferie, men det er vel likevel normalt å ta en telefon for å sjekke om det passer at han har gutten fra 21. juni? I hvertfall sendt en melding litt før, for å avklare? Og når han nå skal til Thailand med gutten, så får de ikke reist før i slutten av neste uke, og han vil dermed ha gutten nesten en uke lenger enn den utvidede avtalen. Og igjen, er det ikke vanlig å fortelle dette til mor? Før bestilling? (Dette ender jo med at jeg får litt over 2 uker ferie med gutten). HI Anonymous poster hash: 78b1a...a37
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #6 Skrevet 25. juni 2015 Jeg hadde ikke gått med på kun 2 uker med ferie. Evner ikke far å følge avtalen så utgår samvær. Det gjorde jeg og han lærte til slutt. Anonymous poster hash: 83d78...10d
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #7 Skrevet 25. juni 2015 Virker ut til at dere har en dårlig ordning. Hos oss skal ferieukene være bestemt i februar. Hva med å få en mer fastsatt ordning til neste år? Men la nå ungen få kose seg i Thailand i år, ikke la dine negative følelser om dette smitte over. Det blir sikkert en super tur for barnet Anonymous poster hash: ac2b7...8e5
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #8 Skrevet 25. juni 2015 Jeg hadde ikke gått med på kun 2 uker med ferie. Evner ikke far å følge avtalen så utgår samvær. Det gjorde jeg og han lærte til slutt. Anonymous poster hash: 83d78...10d Du høres enkel ut. Barnets beste i sentrum? HI.. Ville du ringt eksen før du bestiller flybilletter? Hvor lenge skal han være borte i Thailand da siden du kun får 2 uker? Anonymous poster hash: 4ff5f...952
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #9 Skrevet 25. juni 2015 Jeg hadde ikke gått med på kun 2 uker med ferie. Evner ikke far å følge avtalen så utgår samvær. Det gjorde jeg og han lærte til slutt. Anonymous poster hash: 83d78...10d Du høres enkel ut. Barnets beste i sentrum? HI.. Ville du ringt eksen før du bestiller flybilletter? Hvor lenge skal han være borte i Thailand da siden du kun får 2 uker? Anonymous poster hash: 4ff5f...952 Barnets beste er stabilitet og forutsigbarhet. Barnets beste er ikke å ikke vite hvor og med hvem feks. helger og sommerferier skal tilbringes. Det er også å ha ferie, ikke bare hverdager, med mamma / pappa. Anonymous poster hash: 83d78...10d
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #10 Skrevet 25. juni 2015 Høres ut som dere må få til en bedre kommunikasjon... Når det er sagt; så gøy for gutten din! Thailand er jo fantastisk Heldige han som har en pappa som tar han med da. Min eks. tar kun med sine nye barn på tur.... Hadde glatt sendt han avgårde. Regner med gutten din har veldig lyst? Anonymous poster hash: 73931...837
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #11 Skrevet 25. juni 2015 Ja greit nok det, at vi hadde snakket om at han skulle ha tidlig ferie, men det er vel likevel normalt å ta en telefon for å sjekke om det passer at han har gutten fra 21. juni? I hvertfall sendt en melding litt før, for å avklare? Og når han nå skal til Thailand med gutten, så får de ikke reist før i slutten av neste uke, og han vil dermed ha gutten nesten en uke lenger enn den utvidede avtalen. Og igjen, er det ikke vanlig å fortelle dette til mor? Før bestilling? (Dette ender jo med at jeg får litt over 2 uker ferie med gutten). HI Anonymous poster hash: 78b1a...a37 Dette er jo tidlig ferie... Og han har ungen med? Hva er problemet? Anonymous poster hash: 04e60...94d
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #12 Skrevet 25. juni 2015 Men far og barn kommer til å kose seg sammen i Thailand! Skjønner at det er kjedelig for deg, men si heller at det er greit, men at neste år blir det omvendt. Anonymous poster hash: 8ed22...e3e
*Nøtta* Skrevet 25. juni 2015 #13 Skrevet 25. juni 2015 Jeg hadde sagt at "det er greit at det blir sånn i år, men at til neste år må vi avklare ukene mer presist, da jeg i praksis nå får veldig mye mindre tid sammen med barnet" Og samtidig ønsket de en riktig god tur- og ment det!
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #14 Skrevet 25. juni 2015 Her i gården er det motsatt, mor nekter far å ha barna mindre enn to uker i ferien. Selv tar hun en uke ferie med de🙈Og to helt for seg selv mens far har barna. Bytte? Anonymous poster hash: dae69...c6d
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #15 Skrevet 26. juni 2015 Jeg har absolutt ikke tenkt å nekte dem å dra på tur, men er bare litt oppgitt over at det ikke går an å snakke i lag Og ja, jeg hadde nok ringt far før jeg bestilte billett, om jeg skulle dra på tur utover min del av ferien. (Uansett faktisk, siden jeg synes han har rett til å vite hvor gutten er). Takk for svar! Litt overrasket over hvor fleksible de fleste her inne er, men det er jo et godt utgangspunkt. Selv har jeg hele veien prøvd å være raus og rund i kantene, men synes likevel det er litt merkelig at jeg skal bli glad for at far bestiller tur utover sin del av avtalen. Hadde min bror gjort det samme mot sin eks, hadde det blitt et skikkelig spetakkel HI Anonymous poster hash: 78b1a...a37
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. juni 2015 #16 Skrevet 26. juni 2015 Det er 10 år siden jeg flytta fra barnefar og vi har enda til gode å snakke om ferien på tlf. Han ønsker rett og slett ikke. Men vi har avtalt at vi skal være enige innen en viss dato hvert år, om ikke får vi bestemme annenhvert år.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #17 Skrevet 26. juni 2015 Jeg er enig i at dere bør ha mer faste avtaler, men det er ikke alltid så lett i praksis. På min arbeidsplass er ikke ferielistene spikret før 1.mai, da kan jo ikke ferien avtales med den andre forelderen i februar... Men om dere tar utgangspunkt i når ferieønskene skal leveres på arbeidsplassene deres bør dere ha en form for kommunikasjon da, så dere ønsker forskjellige uker. Anonymous poster hash: 3d1c1...d80
mamma_bergen Skrevet 26. juni 2015 #18 Skrevet 26. juni 2015 Jeg har absolutt ikke tenkt å nekte dem å dra på tur, men er bare litt oppgitt over at det ikke går an å snakke i lag Og ja, jeg hadde nok ringt far før jeg bestilte billett, om jeg skulle dra på tur utover min del av ferien. (Uansett faktisk, siden jeg synes han har rett til å vite hvor gutten er). Takk for svar! Litt overrasket over hvor fleksible de fleste her inne er, men det er jo et godt utgangspunkt. Selv har jeg hele veien prøvd å være raus og rund i kantene, men synes likevel det er litt merkelig at jeg skal bli glad for at far bestiller tur utover sin del av avtalen. Hadde min bror gjort det samme mot sin eks, hadde det blitt et skikkelig spetakkel HI Anonymous poster hash: 78b1a...a37 Jeg forstår deg, det handler om å kunne kommunisere med den man har barn med, det er vel det som er hele poenget her.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #19 Skrevet 26. juni 2015 Jeg hadde ikke gått med på kun 2 uker med ferie. Evner ikke far å følge avtalen så utgår samvær. Det gjorde jeg og han lærte til slutt. Anonymous poster hash: 83d78...10d Du høres enkel ut. Barnets beste i sentrum? HI.. Ville du ringt eksen før du bestiller flybilletter? Hvor lenge skal han være borte i Thailand da siden du kun får 2 uker? Anonymous poster hash: 4ff5f...952 Det er en selvfølge å ringe før man bestiller biletter når det ikke er noe fast bestemt rundt når far skal ha ferie med barnet! Mor har ingenting med å detaljstyre hva det skal gjøre og hvor de skal på ferie (bortsett fra at den andre forelder har rett til å vite når barnet blir tatt med ut av bostedlandet), men å avtale tidspunkt er et minimumskrav. Og til Hi, du må begynne å sette krav! Følg avtalen slavisk angående 3 uker, og få far til familievernkontoet slik at dere får satt en dato for når ferien skal være bestemt hvert år. Barnet trenger stabilitet, og å vite hvor det skal være. Her prøvde også far seg på dette over flere år, men jeg var knallhard hvert år i forhold til tidspunkt og lengden. Etter tre år hvor far meldt inn ferie for sendt til meg (vi har 1.mai som siste frist for far å gi beskjed, og vi styrer selv når vi skal ha ferie), og hvor resultatet ble at han måtte forandre sin egen ferie fordi jeg da bestemt hvilke uker barnet skulle ha ferie med far, skjerpet han seg og gav beskjed i tide. Nå har vi også at far velger ferie først annenhvert år, og jeg velger først annenhvert år, og så lenge vi har så klare regler og ikke minst at far har skjønt at det blir konskvenser hvis han ikke overholder avtalen han selv har signert foregår ferieavvikling smertefritt. Anonymous poster hash: c24c0...6cb
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #20 Skrevet 26. juni 2015 Her så får jeg aldri til avtaler med far om sommeren. Han har ennå ikke spurt om å få ha de noe i ferien. Jeg har spurt han, men ikke fått noe svar. Og jeg må jobbe masse i sommer da jeg er student. Men jeg har 2 uker ferie i sommer, fordelt på starten og slutten. Regner vel nesten med at han kommer til å kreve en av de ukene. Eneste planlagte ferie barna har, er til besteforeldrene ene uken jeg jobber hver dag. Anonymous poster hash: e86c2...447
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #21 Skrevet 26. juni 2015 Her i gården er det motsatt, mor nekter far å ha barna mindre enn to uker i ferien. Selv tar hun en uke ferie med deOg to helt for seg selv mens far har barna. Bytte? Anonymous poster hash: dae69...c6d Så du synes at 2 uker ferie sammen med barna er for mye for far? Anonymous poster hash: b5fe0...1f1
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #22 Skrevet 26. juni 2015 Thailand? Er barnet vaksinert mot hepatit A og B? Om ikke hadde jeg sagt at dessverre så kan han ikke være med pga. manglende vaksiner. For sent å begynne med vaksineringen nå. Anonymous poster hash: 8f2d3...0a0
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #23 Skrevet 26. juni 2015 Det er jo tidlig ferie MEN å ikle kommunisere i god tid når det er ferie er UAKTUELT. Anonymous poster hash: 6ab50...413
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #24 Skrevet 26. juni 2015 Har de fleste av dere krystallklare samværsavtaler for ferien? Anonymous poster hash: 78b1a...a37
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #25 Skrevet 26. juni 2015 Nå er jeg sammen med barnefar , men var selv skilsmissebarn . Det var ett styr uten like rundt ferier . Mamma kunne si ifra i lang tid i forveien at jeg måtte dra søndagen fremfor mandagen da vi skulle på ferie. Selvom vi ikke skulle noe spesielt skulle pappa alltid sette seg på bakbeina . Joda vi dro på ferie , men han kunne mase om dette i flere uker at jeg egentlig skulle være hos han . Det går utover barna dessverre . Selvsagt ikke riktig at man selv kutter i ferien sin , og far burde ha ringt . Noen ganger må man bare si god tur og heller tenke det nok går andre veien neste år. Anonymous poster hash: 50c95...820
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå