Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #1 Skrevet 25. juni 2015 'Mamma likte å vaske og jeg likte å trene. Så ville ikke mamma vaske alene mer og jeg ville ikke trene alene'. Dette ble servert sammen med poteter og fiskeboller i dag. Jeg vet at han alltid trodde at jeg vasket fordi jeg likte det. Han skjønte ikke det at siden han aldri gjorde det, så måtte jeg. Nå er dette forklaringen på bruddet også:/ Huff Anonymous poster hash: e6e10...02b
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #2 Skrevet 25. juni 2015 Jaja, spiller det noen rolle? Det viktigste for barnet er å vite at dere begge to er like glad i barnet og at et ikke er barnets feil atdet ble brudd. Anonymous poster hash: 5de20...2d9
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #3 Skrevet 25. juni 2015 Men, samtidig er det en langt bedre forklaring enn mange andre gir! Her endte jeg opp med et barn som ble sint og voldelig mot meg, jeg forsto ingenting, før det kom frem hva faren til ungen hadde sakt ang bruddet vårt.. Jeg var vist slem som splittet familien, som ikke ville at barnet skulle få tid med faren sin osv.. Det var ufattelig sårt for meg, når ungen viste så mye uvilje mot meg, som jeg ikke fortjente. Hadde han sakt det samme som din eks, hadde det spart meg fra all den tiden jeg måtte benytte for å gjenopprette forholdet til barnet vårt. Far til barnet har 50% av tiden han som jeg, så etter en stund startet jo barnet å tenke over det selv, for h*n så ikke den ene av oss mer eller mindre enn den andre forelderen sin. Anonymous poster hash: e9a8b...127
Giss Skrevet 25. juni 2015 #4 Skrevet 25. juni 2015 Det kan være vanskelig å vite hva man skal si til barna når det er slutt. Enten viser dette at han virkelig ikke skjønner din side av saken - og i så fall er det bare å riste på hode og tenke at det er jo slutt så det er intet poeng i å forsøke å forklare ham det - eller også er det et desperat forsøk fra hans side på å finne en barnevennlig forklaring, og i så fall er det ikke det verste han kunne ha funnet på. Det ideelle hadde vært om dere hadde blitt enige om en forklaring på forhand men det er jo dessverre litt seint. Jeg skjønner at dette er vanskelig for deg men etter hvert kommer barna til å tenke/snakke mer rundt det og da går det an å nyansere bildet litt om man ønsker - men det er superviktig å huske på at ungene ikke har behov for eller glede av å vite om alle konfliktene mellom dere voksne. Den egentlige grunnen til bruddet er en voksen sak. Om du føler den forklaring han kom med var urettferdig så er det lett å komme i et modus hvor man vil forsvare seg - men det barna har bruk for er en enkel og lettfattelig grunn som ikke på noen måte kan vris til at det er deres feil eller som er så abstrakt at de ikke har mulighet for å henge med. Det er mye som blir tungt i tiden fremover og det er mye du kommer til å måtte sluke for barnas skyld. Han kommer til å si flere ting som du ikke er enig i og du kommer sikkert også til å si ting han ikke er enig i. Om dere klarer det så samkjør dere mest mulig og unngå for al del diskusjoner foran barna. Stor klem til deg! Det kommer til å bli enklere etter hvert.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #5 Skrevet 25. juni 2015 Min eks forklarte barnet at jeg ble så feit da jeg var gravid, for at jeg spiste så mye is (???). Han hadde panikk for at jeg la på meg fra jeg var 5 måneder på vei, selv om ingen så at jeg var gravid før etter 6 mnd. Og jeg var faktisk ganske fit da vi gikk fra hverandre, men fikk likevel mange spydige kommentarer som gikk på vekt. (Jeg trente fast, han ikke). Anonymous poster hash: ecac2...3a1
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #6 Skrevet 25. juni 2015 Hva var galt med det? Han kunne sagt du var en sur hurpe feks. Anonymous poster hash: 025ba...44d
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #7 Skrevet 25. juni 2015 Syns den var litt søt jeg Anonymous poster hash: ff0c9...826
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå