Gå til innhold

Kan barnet mitt bo hos en far som er alkoholiker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er ikke full når barnet er tilstede men han drikker hverdag, etterjobb i helgene osv. 

Han sliter med alkohol og jeg vil ikke at barnet vårt skal være der da fordi jeg er redd for at det skal skje ting. Han har nettopp kommet inn i livet vårt igjen nå. Han sliter fortsatt med alkohol.

Jeg har kjempe lyst at barnet skal være hos han også, overnatte og ha samvær uten meg men synes det er skummelt med tanke på alkoholen. Noen råd? 

Anonymous poster hash: 6f0c2...7c8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville unngått det om han ikkje lar vera å drikka.

Anonymous poster hash: d9f98...7c7

Skrevet

ikke uten tilsyn før han har sluttet å drikke

Skrevet

Herregud, det sier vel seg selv.

NEI!

Selv om han ikke drikker når hun er tilstede (noe du ikke vet, min far drakk når han hadde meg på samvær) så vil han være mentalt ustabil pga abstinens osv.

Anonymous poster hash: 8b10d...073

Skrevet

Seriøst, lurer du virkelig på dette?

Stakkars barn

Anonymous poster hash: 7b764...2e1

Skrevet

Jeg skjønner at du aldri har bodd med en alkoholiker som barn.. Har du i det hele tatt hørt noen historier om hvor vondt, skummelt og utrygt det er? Hvordan du lukter alkoholen på huden og ånden bare etter noen slurker?

BO MED?

Samvær med tilsyn, JA

Bo med og samvær uten tilsyn? Du gjør mannen din en tjeneste om du tvinger han ut av den møkka der.. Han kunne vært en bedre mann og det fortjener virkelig ungen din også.

Anonymous poster hash: 551c3...4a1
Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: de3ba...339
Skrevet

NEI!

Selv om han ikke drikker når hun er tilstede (noe du ikke vet, min far drakk når han hadde meg på samvær) så vil han være mentalt ustabil pga abstinens osv.

Takk! Men eksempel på abstinens? Har ingen erfaring rundt dette. 

Har hatt mange diskusjoner med han rundt dette men så fort jeg nevner alkohol blir han kjempe sur. 

Skrevet

Seriøst, lurer du virkelig på dette?

Stakkars barn

Anonymous poster hash: 7b764...2e1

Ja! 

Skrevet

ikke uten tilsyn før han har sluttet å drikke

Takk! Han har sagt siden 2008 at han skal slutte å drikke men han gjør det ennå og det har bare blitt mer av det etter vi mistet kontakten (pga hans drikking). Nå vil han han kontakt igjen.

Skrevet

Jeg skjønner at du aldri har bodd med en alkoholiker som barn.. Har du i det hele tatt hørt noen historier om hvor vondt, skummelt og utrygt det er? Hvordan du lukter alkoholen på huden og ånden bare etter noen slurker?

BO MED?

Samvær med tilsyn, JA

Bo med og samvær uten tilsyn? Du gjør mannen din en tjeneste om du tvinger han ut av den møkka der.. Han kunne vært en bedre mann og det fortjener virkelig ungen din også.

Du har helt rett, jeg har ingen erfaring rundt dette! 

Har nevnt det for han at han bør ta tak i det, men han sier at han ikke har et alkoholproblem. Blir sur når jeg nevner alkohol. Hver gang han skal ting MÅ det inneholde alkohol. 

Er han selv som har kommet til oss fordi han ønsker å være en familie men jeg stoler jo ikke på han. Slapper ikke av pga drikkingen hans. Han er også veldig varierende i humøret, vet ikke hvorfor??! Dette er bare trist. 

Skrevet

Nei.

Takk!

Skrevet

Nei

Takk! 

Skrevet

NEI!

Takk! Men eksempel på abstinens? Har ingen erfaring rundt dette. 

Har hatt mange diskusjoner med han rundt dette men så fort jeg nevner alkohol blir han kjempe sur. 

Hvor gammel er du egentlig? Jeg ville lest meg litt opp om alkoholisme. Mye er selvfølgelig individuelt men de fleste sier jo at de har sluttet med ting de ikke skal, være piller selvskading, drikking etc. Familievernkontoret er nok noe for dere iom at det er såpass alvorlig!

Skrevet

Herregud, det sier vel seg selv.NEI!Selv om han ikke drikker når hun er tilstede (noe du ikke vet, min far drakk når han hadde meg på samvær) så vil han være mentalt ustabil pga abstinens osv.Anonymous poster hash: 8b10d...073

Takk! Men eksempel på abstinens? Har ingen erfaring rundt dette. Har hatt mange diskusjoner med han rundt dette men så fort jeg nevner alkohol blir han kjempe sur.  Anonymous poster hash: 6f0c2...7c8

Den rent fysiske abstinensen går raskere over, tar vel ofte noen dager (gjerne uker hvis det er snakk om mye alkohol), og dermed vil mannen være fysisk påvirket av rusmisbruket de ukene han liksom ikke drikker...men de psykiske kan ta månedsvis! Irritabel, lettantennelig, deprimert, masse selvmedlidenhet osv...

Alkoholikere er som andre rusmisbrukere. Får han ikke alkohol skal du ikke se bort fra at han tar beroligende piller for å "overleve". Like ille for datteren din.

IKKE la ham ha samvær uten tilsyn!

At han blir sur når du tar det opp med ham er bare en bekreftelse på at han har et problem.

Hilsen datter av alkoholiker.

Skrevet

Ikke alle alkoholikere drikker seg merkbart fulle. Og en han en av de som ikke blir veldig merkbart full er det ikke noe verre enn alle disse foreldrene som mener det er greit å kose seg med alkohol både på ferier, helger og høytider.

Anonymous poster hash: 1d0d9...14d

Skrevet

Ikke alle alkoholikere drikker seg merkbart fulle. Og en han en av de som ikke blir veldig merkbart full er det ikke noe verre enn alle disse foreldrene som mener det er greit å kose seg med alkohol både på ferier, helger og høytider. Anonymous poster hash: 1d0d9...14d

Da kan du lite om rusmisbruk...

Skrevet

Kan nok. Jeg kjenner selv en alkoholiker som må drikker hver eneste dag, men som aldri blir full. Og det finnes mange alkoholikere som ikke drikker hver dag men som trenger alkohol for å kose seg. Like ille begge deler.

Skrevet

Kan nok. Jeg kjenner selv en alkoholiker som må drikker hver eneste dag, men som aldri blir full. Og det finnes mange alkoholikere som ikke drikker hver dag men som trenger alkohol for å kose seg. Like ille begge deler.

Forskjell på å "kjenne en" og å leve med en.

Skrevet

Hi, jeg anbefaler at du tar kontakt med en pårørendegruppe til personer med alkoholproblemer!

Du bør også snakke med familievernkontoret alene, de kan veilede deg videre.

Som flere andre sier, drikker han bør han ha samvær med tilsyn. Jeg ville nok også ha krevd at han tok tak i alkoholproblemet sitt.

Det første er at han må innrømme at han har et problem. Gjør han ikke det så vil han aldri komme seg ut av det!

Det neste er at han må skaffe seg hjelp, AA, psykolog, legen bør være informert om det.

Og så må han fortsette i behandling og følge et opplegg, for svært få greier å slutte på egen hånd!

Du trenger hjelp, Hi, for som du selv sier så har du lite erfaring med alkoholproblemer. Da må du skaffe deg kunnskap og du må skaffe hjelp til deg slik at du ikke går i mange av de klassiske "fellene" som mange pårørende til rusmisbrukere går i.

Anonymous poster hash: c8999...767
Skrevet

Hadde latt han ha samvær under tilsyn, men fått det klart for han, for mer kontakt med barnet, så må alkoholen bort, han må nesten velge her: alkohol eller ungen sin?

Anonymous poster hash: 4711c...b82
Skrevet

Så mannen min kan ikke uttale seg om hvordan livet med en far som er alkoholiker har Vært? Han hadde en fin oppvekst med sin far og har aldri sett han full selv ikke etter han selv ble voksen. Men likefullt må svigerfar ha dosa si hver eneste dag. Han har mer kontroll over sitt inntak enn de som koser seg I ferier, helger og høytider.

Skrevet

Så mannen min kan ikke uttale seg om hvordan livet med en far som er alkoholiker har Vært? Han hadde en fin oppvekst med sin far og har aldri sett han full selv ikke etter han selv ble voksen. Men likefullt må svigerfar ha dosa si hver eneste dag. Han har mer kontroll over sitt inntak enn de som koser seg I ferier, helger og høytider.

Halleluja den perfekte manipulernede alkoholiker. 

Barn skal slippe å måtte bo samme med alkoholikere så lenge de ikke har vært tørrlagt LENGE full stopp! 

Skrevet

Slike solskinns-alkoholikere er dessverre en ekstremt sjelden art.

De aller, aller fleste ødelegger ikke bare sine egne liv, men også livet til de rundt seg. Selv mange av de såkalt "velfungerende" viser seg som regel i ettertid å ha påvirket barna sine svært negativt.

Flott at mannen din har den erfaringen han har med sin alkoholiserte far, men siden et slikt tilfelle er sjelden, så er må man passe på slik at andre ikke bagatelliserer alkoholproblemer. Barn fortjener å vokse opp uten rusa foreldre - uansett hva de ruser seg på.

En som har så store problemer som faren til His barn og som ikke vil snakke om det eller innrømme noe problem, han er dessverre typen som trolig vil skade barna sine på sikt. Emosjonelt, trygghetsmessig, selvtillit osv. osv.

Anonymous poster hash: c8999...767

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...