Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #1 Skrevet 25. juni 2015 Jeg er gravid med mitt 3.barn og søkte fødeplass på Riksen, noe jeg nå også har fått. Mine andre barn har jeg fått på Ullevål. Den første vaginal og den andre ks pga seteleie. Jeg søkte meg til Riksen fordi vi har flyttet og det nå er litt nærmere, men også fordi jeg synes barsel etter snittet var en slitsom opplevelse. Men nå angrer jeg egentlig litt for tenkte ikke på at Riksen ikke har hotell. Denne gangen skal jeg jo sannsynligvis føde vaginalt og da hadde jeg vel kommet på hotellet om jeg fødte på Ullevål. Lurer litt på om jeg skal bytte fødeplass, men så var det også en del med Ullevål jeg synes var ganske kjipt. Noen som har født på Riksen og kan fortelle litt om hvordan de opplevde det? Anonymous poster hash: 9a368...bd1
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #2 Skrevet 25. juni 2015 Ingen? Anonymous poster hash: 9a368...bd1
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #3 Skrevet 25. juni 2015 Jeg har født to ganger på Ullevål, en ks pga seteleie og en vanlig fødsel. Jeg har vært kjempefornøyd begge gangene. Men Ullevål er kjempepopulær, og har du fått fødeplass et annet sted, tror jeg du er for sent ute.. Anonymous poster hash: 024c2...69a
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #4 Skrevet 25. juni 2015 Jeg fødte mitt første og eneste barn på Rikshospitalet og følte meg veldig godt ivaretatt. Det var spesielt viktig for meg da jeg hadde et risikosvangerskap og hadde kontinuerlige kontroller gjennom hele svangerskapet. Alle som jobbet der var oppmerksomme, hyggelige, omsorgsfulle og det var generelt en hyggelig atmosfære. Også jordmoren og barnepleieren som tok seg av meg og barnet mitt under og etter fødselen var kjempebra. Har generelt ikke noe å utsette på noe av det jeg opplevde der. Kommer til å søke meg dit igjen om jeg skulle bli gravid på nytt. Anonymous poster hash: 2fb45...4fb
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #5 Skrevet 25. juni 2015 Jeg er gravid med mitt 3.barn og søkte fødeplass på Riksen, noe jeg nå også har fått. Mine andre barn har jeg fått på Ullevål. Den første vaginal og den andre ks pga seteleie. Jeg søkte meg til Riksen fordi vi har flyttet og det nå er litt nærmere, men også fordi jeg synes barsel etter snittet var en slitsom opplevelse. Men nå angrer jeg egentlig litt for tenkte ikke på at Riksen ikke har hotell. Denne gangen skal jeg jo sannsynligvis føde vaginalt og da hadde jeg vel kommet på hotellet om jeg fødte på Ullevål. Lurer litt på om jeg skal bytte fødeplass, men så var det også en del med Ullevål jeg synes var ganske kjipt. Noen som har født på Riksen og kan fortelle litt om hvordan de opplevde det? Anonymous poster hash: 9a368...bd1 Jeg har født på riksen, hadde alvorlig sykt barn og var avhengig av ekspertene der. Men jeg hadde en normal vaginal fødsel, og hadde verdens vakreste jordmor. Det at de ikke har hotell er litt dumt, men om dere ikke bor så langt unna så hadde jeg valgt riksen:) Anonymous poster hash: eb466...d01
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #6 Skrevet 25. juni 2015 Jeg fikk mitt andre barn på Riksen (med KS, ikke at det er relevant). Jeg var veldig fornøyd med RIksen. Siden det var mitt andre barn, syntes jeg også det var helt greit å ikke være på hotell. Barnefar var jo uansett hjemme med eldstemann og kom på besøk når han kunne. Å dele rom var egentlig hyggelig, syntes jeg. Anonymous poster hash: 139c1...6ba
Krumelur Skrevet 25. juni 2015 #7 Skrevet 25. juni 2015 Skal snart ha fødsel nr to på Riksen. Forrige gang var det et lite savn at pappaen ikke kunne bli der, denne gangen er det uansett ikke aktuelt siden vi har en hjemme. Følte meg godt ivaretatt og ville derfor tilbake denne gangen. Barselavdelingen er liten, det er deilig. Har også hatt mye ekstra oppfølging i dette svangerskapet, og følt meg i trygge hender.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #8 Skrevet 25. juni 2015 Jeg fikk mitt andre barn på Riksen, et akutt KS. Siden det var akutt KS med etterfølgende sykdom fikk jeg familierom, men de fleste deler rom. Jeg er strålende fornøyd med Rikshospitalet, både oppholdet på Intensiven, og etterhvert barsel, var positive opplevelser. Til tross for at jeg var meget syk husker jeg alt det som var bra. Supre leger, pleiere og jordmødre! Anonymous poster hash: 82080...6cb
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #9 Skrevet 25. juni 2015 Førstemann ble født på Ullevål, andre på Riksen og skal også føde nr 3 der nå innen et par uker Er en grunn til at jeg velger Riksen igjen. Var kjempefornøyd! Dårige vibber etter traumatisk fødsel på Ullevål så ville ikke tilbake dit. Jeg skal uansett bare være max 2 dager på Barsel og så hjem. Spiller ingen rolle med hotell eller ei, mannen må uansett hjem og ta seg av de andre to barna Anonymous poster hash: 45f39...db5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå