Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #1 Skrevet 25. juni 2015 Har en på 6 år. Mye magevondt. Det er sånne små øyeblikk med dette, før hun hopper og spretter igjen. I det siste så har hun hatt det mest på morningen og også vært kvalm. Var og tok masse blodprøver. Negativ på alt men har et gen som med tiden kan utløse laktoseintoleranse, så vi er forsiktig med melk. Er så lei av dette. Nå f.eks. Klaget hun når hun stod opp, nå leker hun og virker ok. Anonymous poster hash: e968e...237
soleia Skrevet 25. juni 2015 #2 Skrevet 25. juni 2015 Det kan vere mange årsaker til magevondt. Når 4 åringen her klagar, så er det pga luftsmerter, og han meiner sjølv han får vondt i magen når han drikk/et ein del mjølk, så han brukar laktoseredusert mjølk. Når 6 åringen her har klaga over vondt i magen, så har det høgst sansynleg vore pga nervøsitet for å begynne på skulen. Dette er ganske klassisk, men har omtrent teke slutt etter skulebesøk, leiking i skulegarden,lesing av bøker som handlar om skulestart, og å snakke med han om det.
Førstemann Skrevet 25. juni 2015 #3 Skrevet 25. juni 2015 Min 6-åring har også hatt mye vondt i magen. Vi har kutta ut melk, og det er nå ganske sjelden hun har vondt. Vi kutta helt ut all melk, og har nå begynt å innføre litt melk i mat. Ingen rene melkeprodukter enda.
Førstemann Skrevet 25. juni 2015 #4 Skrevet 25. juni 2015 Vi prøvde forøvrig laktosefritt en stund, men det hjalp ikke. Måtte kutte all melk for at det skulle bli bedre. Hun har heller ikke fått utslag på noe på blodprøver.
Mandala Skrevet 25. juni 2015 #5 Skrevet 25. juni 2015 Min 11-åring sliter periodevis med magevondt. Jeg har lenge regnet med at det var psykiske årsaker - han er en nervøs gutt som bekymrer seg mye. Så viste det seg jammen meg at han reagerer på melk. Vi har i stor grad kuttet ut melk for ham, og nå er magen bra. Han var nylig på ferie med faren og da lot han melkeproduktene flyte. Da fikk sønnen vondt i magen igjen med en gang. Tester gir ikke noe utslag.
Violeta Skrevet 25. juni 2015 #6 Skrevet 25. juni 2015 Vi var gjennom akkurat dette! Tok prøver og alt var greit, ingen allergier eller noe, så jeg trodde kanskje det var psykisk. Så ble vi henvist til spesialist og hun spurte om dovaner og mistenkte avføring i tarmen som ikke kom ut. Vi sa at det kom bæsj flere ganger i uka/nesten hver dag, i varierende konsistens, så jeg tenkte at det var usannsynlig. Hun hadde jo ikke forstoppelse! Men vi ville sjekke alt og hun ble sendt på røntgen. Det viste seg at spesialisten hadde rett og hun ble satt på medisin. Når har hun vondt/er kvalm kanskje bare en gang i uka eller mindre, ikke flere ganger om dagen som før. Verd et forsøk!
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #7 Skrevet 25. juni 2015 Masse drikke, fiberrikt mat og aktivitet er det som gjelder her i huset for 7-åringen. Hun får av og til kjempevondt i hodet og kaster av og til opp. Deretter sover hun og går på do etter det. Da er alt i orden igjen. Vi følger med på avføringen og disse tingene kommer som regel når det har vært et par dager uten å gå på do. Barnet kan ikke ha "slumredag" inne uten aktivitet. Da går magen i uorden. Anonymous poster hash: 1018d...a01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå