Gå til innhold

hjemmelaget mat og krydder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken krydder kan jeg bruke til baby på 5 mnd og opp over i mat og går det egentlig? I dag når jeg skulle ta litt krydder i maten fikk jeg kjeft av svigermor hvor hun sa at vis jeg ville at barnet skulle fylles opp med kolikk og gass så skulle jeg bare ta så mye krydder jeg ville.... Fikk ikke ta i en liten klype en gang. Jeg vet at de ikke skal ha salt eller sterke krydder så det holder jeg meg unna før jeg valgte, men serriøst.... er LITT krydder så farlig.... aldri hørt at folk har dødd av litt krydder med mindre de er allergiske.

Anonymous poster hash: 141ec...a73
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krydder er ikke farlig,bare styr unna salt og krydderblandinger som gjerne inneholder mye salt☺

Skrevet

Krydder er ikke farlig,bare styr unna salt og krydderblandinger som gjerne inneholder mye salt☺

oki , tusen takk :)

Skrevet

Hvilken krydder kan jeg bruke til baby på 5 mnd og opp over i mat og går det egentlig? I dag når jeg skulle ta litt krydder i maten fikk jeg kjeft av svigermor hvor hun sa at vis jeg ville at barnet skulle fylles opp med kolikk og gass så skulle jeg bare ta så mye krydder jeg ville.... Fikk ikke ta i en liten klype en gang. Jeg vet at de ikke skal ha salt eller sterke krydder så det holder jeg meg unna før jeg valgte, men serriøst.... er LITT krydder så farlig.... aldri hørt at folk har dødd av litt krydder med mindre de er allergiske.

Men hvorfor trenger en 5 måneder gammel baby krydder?

Anonymous poster hash: de749...46f

Skrevet

Men hvorfor trenger en 5 måneder gammel baby krydder?

Anonymous poster hash: de749...46f

får i gi mer smak til maten så klar, hva eller? foreksempel , potet har ikke mye smak i seg generelt (den vanlig) så med å bruke litt får man litt mer smak og gjør det mer spiselig. prøvde det her om dagen siden min ikke liker potet uten litt forskjellig på

Skrevet

Her krydrer vi med alt som er "rene" krydder.

Skrevet

Som regel er det veldig dumt å venne små barn til at maten er krydret. Det kan lett skape kresne barn. De trenger å venne seg til de ulike smakene av alle de forskjellige matvarene. Det oppnår du ikke om alt blir krydret. Da er det bare kryddersmakene de lærer.

Husk også at smaksansen er sterk hos de små. Delv om du synes noe smaker lite og kjedelig synes ikke en babby det. For ham eller henne kan smaken av kokt potet være en nesten overveldende ny og spennende smak som det tar litt tid å venne seg til.

Anonymous poster hash: 6d8fd...d66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...