Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #1 Skrevet 24. juni 2015 Er det noen som har vært i fårup med barn av ulik alder? Vi skal med våre barn på 4,5 og 9 måneder og et vennepar med en datter på 13 og et vennepar uten barn. Hva tenker dere? Barnevakt til minsten hjemme? Skal Være borte fire dager.. Leier hytte og har med bil. Er så usikker på hvordan fårup er lagt opp i forhold til alder.. Anonymous poster hash: 02570...721
*Miss Marple* Skrevet 24. juni 2015 #2 Skrevet 24. juni 2015 Vi hadde ikke reist fra et 9 mnd gammelt barn innfødte dager uansett. Hn sitter da i vognen sin og lager ikke noe krøll?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #3 Skrevet 24. juni 2015 Fårup er en ganske vanlig fornøyelsespark, og har ikke noe særlig å tilby en unge på 9 mnd nei Det er en badedel, med barnebasseng, og en tivolidel. Det er grøntområder, trampoliner, lekeplasser o.l For meg hadde det vært en selvfølge å ta med begge barna, jeg ønsker ikke å reise fra en baby i 4 dager. Vil tro dere tre familiene splitter lag en del av tiden uansett. Er helt naturlig at de med 13-åringen tar en runde med berg og dalebaner og radiobiler mens dere er med 4-åringen på barnekarusellene. Det barnløse paret og paret med tenåringsbarn blir lei av lekeplasser, mens deres barn blir lei av å gå rundt og å vente mens de voksne står i kø til loop'en. Dere møtes jo til måltidene og får kveldene sammen. Inne i parkene er det sjelden noen god idé å gå flere familier sammen, det er for mange forskjellige behov og ønsker å ta hensyn til. Avtal et møtested til lunsj. Anonymous poster hash: 8bb7c...b13
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #4 Skrevet 24. juni 2015 La den minste bli hjemme. Anonymous poster hash: 0b081...bee
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #5 Skrevet 25. juni 2015 Flere? Fortsatt usikker.. Anonymous poster hash: 02570...721
Superdolly Skrevet 25. juni 2015 #6 Skrevet 25. juni 2015 Hva er du usikker på? Jeg er enig med de andre. Ta med babyen i vogn, det går helt fint. Familiene som reiser sammen deler seg i parken, evt kan dere avtale å møtes til lunsj. Du og din familie legger opp dagen etter 4,5 åringens behov og ønsker og babyen henger med på lasset.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #7 Skrevet 25. juni 2015 Men det begrenser jo veldig? En av oss må jo alltid stå med vogna.. Anonymous poster hash: 02570...721
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #8 Skrevet 25. juni 2015 Men det begrenser jo veldig? En av oss må jo alltid stå med vogna.. Anonymous poster hash: 02570...721 Det blir normalen de neste årene. Har man flere barn må man dele seg veldig ofte. Anonymous poster hash: 42a52...9c2
soleia Skrevet 25. juni 2015 #9 Skrevet 25. juni 2015 Skjønar ikkje problemet? For oss hadde det vore uaktuellt å reise på familieferie og late minste vere att heime i 4 dagar. Når ein er i parkar, så må ein som regel dele seg opp. De er to foreldre og to barn, så det må då gå strålande? Minste kan sitte litt i vogna og kikke på det eldstemann held på med, og så finnes det sikkert eit lite leikeområde, sandkasse el som er for dei aller minste, der han/ho kan få utfolde seg. Det pleier det å vere på slike stader. Når babyen søv kan de jo vere i lag. Ta med mobilar og avtal å treffast innimellom, feks for lunsj og ein ispause. Det kan de jo ha felles med dei andre i reisefylgjet, for dei kjem heller ikkje til å gå i lag med dykk. Slik er det for alle familiar når ein er i familiepark, det er sjelden alle ungane har like interesser, og så er det høgde og aldersbegrensingar som gjer at ein må dele seg opp.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #10 Skrevet 25. juni 2015 Forstår ikke helt problemet jeg da.. Her er det 5,5 år mellom barna, men minste er med på det aller meste (utenom kino/forestillinger innendørs) Men å reise fra en på 9 mnd for å være på ferie aleine er helt feil så fremt begge foreldrene er med eldste. Har en små barn er det bare slik det er. Jeg var alene med begge mine i Dyreparken når mini var bare 5 mnd, og storesøster var nesten 6 år. Mannen var syk så han lå strak, men gikk så bra at det. Tilrettelegging heter det. Anonymous poster hash: 041b7...82d
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #12 Skrevet 25. juni 2015 Altså eldstemann er 4 år, han er for liten til å få tatt de svære karusellene. En må følge han i barnekarusellene, tenkte du begge to skulle ta disse karusellene for barn under skolealder? Dere kan evt følge han hver sin gang i samme karusell, eller be en av de dere reiser med passe babyen. Tviler på 13 åringen gidder ta samme karuseller som 4 åringen. Jeg skjønner rett og slett ikke problemet? Er ikke ferier å være sammen med barna? Fordel med vogn er at man kan lempe på ekstra klær og mat. Den minste synes sikkert det er spennende nok å se på alt som skjer rundt. Anonymous poster hash: a64a2...28f
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #13 Skrevet 25. juni 2015 Så tenker jeg, hva skal 2 voksne uten barn i en fullstappet park? Hadde jeg vært venneparet uten barn hadde jeg aldri gått i fårup midt i sommerferien. Anonymous poster hash: a64a2...28f
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #14 Skrevet 25. juni 2015 Men det begrenser jo veldig? En av oss må jo alltid stå med vogna.. Anonymous poster hash: 02570...721 Ja selvfølgelig. Uansett er det ikke plass til to voksne sammen med 4-åringen i barnekarusellene. Det er helt vanlig at en forelder kjører med barnet mens den andre står på siden og tar bilder og vinker Vi har 4 barn vi da, og er i Danmark og parker hvert år. Går helt fint det, man reiser ikke på familieferie til Danmark og lar den ene ungen bli hjemme... Anonymous poster hash: 8bb7c...b13
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #15 Skrevet 25. juni 2015 Ser fordelene med begge deler. Tror vi ville hatt med vår baby, men samtidig er det jo fantastisk for de større barna og ha dere helt for seg selv en gang 😊 jeg var veeeldig glad i mine småsøsken, Men det var deilig uten de minste noen ganger også 😊 Anonymous poster hash: 7caad...c0f
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #16 Skrevet 25. juni 2015 Det at en må stå med vognen, er nå sånn det er når man har unger da.. Jeg hadde ikke dratt fra den ene ungen når tanken er ¨reise på familieferie. Minsten kan ikke gjøre så mye, men babyer på den alderen er jo ofte fornøyd med det også. Det må vel være mye koseligere å være sammen hele familien, og tilpasse ferien etter det, enn å måtte tilpasse familien til ferien? Anonymous poster hash: b12f2...2e1
februarprins2013 Skrevet 25. juni 2015 #17 Skrevet 25. juni 2015 han eller hun har det fint hjemme med en barnvakt
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #18 Skrevet 25. juni 2015 Men det begrenser jo veldig? En av oss må jo alltid stå med vogna.. Anonymous poster hash: 02570...721 Eh? Ja? Sånn er det å ha barn! Egoistisk å la et barn være hjemme!!! Dette burde dere tenkt på før dere fikk barn, i det minste før dere la ferien opp slik! Anonymous poster hash: c6071...58a
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. juni 2015 #19 Skrevet 25. juni 2015 Vi var i legoland i fjor, da var ungene 11 mnd, 7 og 10 år. Er jo kjipt å ikke kunne kjøre noe sammen med de, begge oss voksne, men det er bare sånn det er :-) gikk helt strålende, det er bare å ta det i det tempoet som minste føler for. Og han kan jo være med å bade?
Sint naken biltyv Skrevet 25. juni 2015 #20 Skrevet 25. juni 2015 Lurer litt på hvorfor dere har fått barn i det hele tatt jeg😂
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #21 Skrevet 25. juni 2015 Takk for svar til dere som tar dere tid til å svare konstruktivt. Jeg har tatt det til meg og minste blir med, det er jo som dere sier en familieferie og parken er ikke bare for 4 åringen, vi gleder oss! Til dere andre, og spesielt sint naken biltyv, jeg foreslår å gå ut i sola og kose dere i stedet for å sitte her og skrive negative ting :-) så blir dagen så mye bedre for oss alle. Anonymous poster hash: 02570...721
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #22 Skrevet 25. juni 2015 Lurer litt på hvorfor dere har fått barn i det hele tatt jeg😂 De kan ihvertfall reise på ferie med barna sine. Anonymous poster hash: 129b2...b72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå