Gå til innhold

Endring av arbeidstid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer på om noen vet hva jeg har "krav" på når det gjelder arbeidstid og småbarn.. Er straks ferdig med permisjon og skal tilbake til jobb, jobber i butikk. Sjefen min har endret på vaktene mens jeg var i permisjon og har nå kun kveldsvakter å tilby meg. Jeg har 2 små barn under 3 år. Kan sjefen min gjøre dette eller prøver han å "skvise" meg ut? Har fortsatt like mange timer som før permisjon. 13-21 er ikke akkurat passende arbeidstid med 2 små barn. Hva kan jeg evt si til min sjef?

Anonymous poster hash: 2420e...59c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det ikke står spesifisert i kontrakten din hva slags vakter du skal ha kan han sette deg opp akkurat som han vil så lenge du blir varslet om endringene i god tid.

Men utrolig dårlig gjort, antagelig er det et forsøk på å skvise deg ut eller ned i stillingsprosent.

Anonymous poster hash: b345d...b24

Skrevet

Så lenge det kun står stillingsprosent i din kontrakt så har du ikke krav på noe, men sjefen din burde ta hensyn.

Anonymous poster hash: 321b5...5a8

Skrevet

Det kommer ann på hva som står i kontrakten.

Står det ingen spesefikk arbeidstid, altså kun arbeidstid mellom f.eks 10-21 så kan man vel strengt tatt ikke kreve å få de arbeidstidene man hadde før permisjon.

MEN dere har vel en muntlig avtale på hvor mange kvelder du kan jobbe max i uken? Syns det er skikkelig dårlig gjort av h*n og pålegge deg kun kveldsvakter når du har små barn.

Hadde protestert kraftig ihvertfall!

Skrevet

Står kun hvor mange prosent jeg jobber og hvor mange timer det tilsvarer. Kjenner jeg gruer meg veldig til å starte i jobb igjen. Får prøve å få til ett møte hvor jeg forklarer situasjonen min tydeligere..

Anonymous poster hash: 2420e...59c

Skrevet

Må da være perfekt! Gode dager med barna og så gå på jobb! Da kan mannen være med barna.

Må du jobbe helg? Viss ikke bruker dere helgene til familietid.

Får jo mye mer tid nå enn hente slitne småbarn i barnehage kl 16, og legge de et par timer etter.

Anonymous poster hash: b5c3e...5bf

Skrevet

Tenker igså at du har to små under 3 år, det blir jo 2 permisjoner ganske tett, viss du i tillegg har vært litt sykemeldt i svangerskapene så har du jo ikke vært så mye på jobb?

Anonymous poster hash: b5c3e...5bf

Skrevet

Ja, sjefen din kan gjøre dette mot deg. Akkurat det samme skjedde meg etter permisjonen. Gikk fra 06-15 vakter til 15-23.30 vakter. Men jeg nekta, for det er vel no med at du ikke skal jobbe så og så mange seinvakter i uka. Jeg måtte stå på og jobbe hardt for å "fortjene" bedre vakter. Forbanna dritt sjef.

Skrevet

Ja, sjefen din kan gjøre dette mot deg. Akkurat det samme skjedde meg etter permisjonen. Gikk fra 06-15 vakter til 15-23.30 vakter. Men jeg nekta, for det er vel no med at du ikke skal jobbe så og så mange seinvakter i uka. Jeg måtte stå på og jobbe hardt for å "fortjene" bedre vakter. Forbanna dritt sjef.

Jeg var forresten den eneste i jobben som hadde barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...