Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #1 Skrevet 24. juni 2015 Dersom man har ny kjæreste. Anonymous poster hash: 149db...1fc
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #2 Skrevet 24. juni 2015 Det er vel kun greit hvis man har et sterkt handicappet barn sammen som ikke vil få kommet seg på ferie uten at begge foreldrene er med. Anonymous poster hash: 6b909...bd5
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #4 Skrevet 24. juni 2015 Det er så mye som kan gjøre det valget komplisert.... Det er ikke svart hvitt men sårt og jævlig er det nok uansett hva. Anonymous poster hash: 7bd61...271
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #5 Skrevet 24. juni 2015 Ikke greit! Kun dersom begge er single! Anonymous poster hash: 87272...6cc
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #6 Skrevet 24. juni 2015 Problematisk ofte, men dersom man har barn og samarbeider godt så kanskje. Om man er i nye forhold så kan jo nye partnere være med også dersom samarbeidet er godt. Jeg kunne iallefall feriert sammen med barnemoren til min samboer dersom samarbeidet er godt. ( Tidligere var samarbeidet så godt at vi også har feiret jul, bursdager o.l sammen, men etter at jeg og samboer fikk barn selv så ble barnemor veldig annerledes og vil ikke lenger samarbeide). Men det krever mye av alle parter å få det til. Om det ikke er barn inne i bildet så er det latterlig å feriere med ekser om man er i nye forhold. Anonymous poster hash: cbb3a...77c
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #7 Skrevet 24. juni 2015 Greit hvis det er barn inne i bildet. Anonymous poster hash: 6fe24...650
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #8 Skrevet 24. juni 2015 Jeg hadde IKKE vært interessert i å dra på "feri" med eksen, non what so ever! Vil liksom kose meg på ferie, jeg da Jeg hadde ikke vært sammen med en mann som drar på ferie med eksen sin, barn eller ikke.. Så kjip er jeg Anonymous poster hash: 231d6...19b
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #10 Skrevet 24. juni 2015 IKKE greit. Anonymous poster hash: 62b88...be2
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #11 Skrevet 24. juni 2015 Dersom man har ny kjæreste. Anonymous poster hash: 149db...1fc Tenker at det må det være den nye kjæresten som avgjør. Anonymous poster hash: 2ddee...fd9
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #12 Skrevet 24. juni 2015 Jeg refererer til min egen tråd og vil påstå at det ikke er greit i det hele tatt...Så lenge ikke nykjæresten syns det er greit da. Anonymous poster hash: bda2a...504
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #13 Skrevet 24. juni 2015 Synes du det er greit at kjæresten din reiser på ferie med sin eks? Anonymous poster hash: 5465d...1e1
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #14 Skrevet 24. juni 2015 Så hvis barna ønsker å dra på ferie med begge foreldrene som er venner så skal barnas behov og ønsker bli satt til side pga en sjalu kjæreste? Anonymous poster hash: 6fe24...650
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #15 Skrevet 24. juni 2015 Synes du det er greit at kjæresten din reiser på ferie med sin eks? Anonymous poster hash: 5465d...1e1 Ja. Anonymous poster hash: 58355...eac
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #16 Skrevet 24. juni 2015 Synes du det er greit at kjæresten din reiser på ferie med sin eks? Anonymous poster hash: 5465d...1e1 Ja. Anonymous poster hash: 58355...eac Da er det jo ikke noe problem. Anonymous poster hash: 5465d...1e1
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #17 Skrevet 24. juni 2015 Dersom man har ny kjæreste.Anonymous poster hash: 149db...1fc Tenker at det må det være den nye kjæresten som avgjør. Anonymous poster hash: 2ddee...fd9 Det tenker jeg også. Anonymous poster hash: e8ef1...f5b
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #18 Skrevet 24. juni 2015 Så hvis barna ønsker å dra på ferie med begge foreldrene som er venner så skal barnas behov og ønsker bli satt til side pga en sjalu kjæreste? Anonymous poster hash: 6fe24...650 Sorry, men dette var et dårlig argument. Anonymous poster hash: bda2a...504
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #19 Skrevet 24. juni 2015 Så hvis barna ønsker å dra på ferie med begge foreldrene som er venner så skal barnas behov og ønsker bli satt til side pga en sjalu kjæreste? Anonymous poster hash: 6fe24...650 Det er virkelig ikke opp til barna å bestemme ferien altså..... Anonymous poster hash: 62b88...be2
Elsker livet Skrevet 24. juni 2015 #20 Skrevet 24. juni 2015 (endret) Så hvis barna ønsker å dra på ferie med begge foreldrene som er venner så skal barnas behov og ønsker bli satt til side pga en sjalu kjæreste? Anonymous poster hash: 6fe24...650 Godt spørsmål. Jeg tenker slik at barnas behov blir allerede satt til side når foreldrene ikke er sammen, men i mange tilfeller er det allikevel slik det må være. Barna ønsker selvsagt at foreldrene reiser sammen, bor sammen og lever som en familie, men det er jo i de fleste tilfeller sterkere grunner enn barnas ønsker som ligger til grunn for at de ikke kan innfris. Om man tenker å reise sammen med eksen og barna syns jeg dette er noe man bør ta opp med evt. ny partner før man forplikter seg til denne. Hva det nye føler rundt dette kommer an på mange faktorer, og de handler mest om følelser, så noen fasit mener jeg det ikke er. Endret 24. juni 2015 av Elsker livet
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #21 Skrevet 24. juni 2015 Jeg hadde IKKE vært interessert i å dra på "feri" med eksen, non what so ever! Vil liksom kose meg på ferie, jeg da Jeg hadde ikke vært sammen med en mann som drar på ferie med eksen sin, barn eller ikke.. Så kjip er jeg Anonymous poster hash: 231d6...19b Enkelte mennesker er litt større enn som så, de reiser ikke på feire med eksen sin - de reiser på ferie med barna sine og den andre forelderen. Anonymous poster hash: 54a8d...eaf
smiia Skrevet 24. juni 2015 #22 Skrevet 24. juni 2015 Så hvis barna ønsker å dra på ferie med begge foreldrene som er venner så skal barnas behov og ønsker bli satt til side pga en sjalu kjæreste? Anonymous poster hash: 6fe24...650 Det er mye barn vil, som kanskje ikke er det beste for dem. Det er derfor det er vi foreldrene som skal ta slike valg, for vi har større oversikt over "the Big picture". Foreldre kan velge å være single, og gjøre alle mulige ting sammen for barnas del. I det foreldrene velger å blande en ny partner inn i dette, så vil alle involverte - også barnet - tjene på at den nye partneren er involvert og blir hørt. Alternativet er et turbulent nyforhold der det stadig er krangel rundt ex og barn, noe som ikke vil skape harmoni rundt barna. Eventuelt at far hopper fra blomst til blomst fordi ingen orker å bli i et forhold der typen setter gamlefamilien foran nyfamilien (der barna selvfølgelig er inkludert). Dette vil bli veldig ustabilt og ikke optimalt for barna.
Luksusdyret Skrevet 24. juni 2015 #23 Skrevet 24. juni 2015 Så hvis barna ønsker å dra på ferie med begge foreldrene som er venner så skal barnas behov og ønsker bli satt til side pga en sjalu kjæreste? Anonymous poster hash: 6fe24...650 Det er mye barn vil, som kanskje ikke er det beste for dem. Det er derfor det er vi foreldrene som skal ta slike valg, for vi har større oversikt over "the Big picture". Foreldre kan velge å være single, og gjøre alle mulige ting sammen for barnas del. I det foreldrene velger å blande en ny partner inn i dette, så vil alle involverte - også barnet - tjene på at den nye partneren er involvert og blir hørt. Alternativet er et turbulent nyforhold der det stadig er krangel rundt ex og barn, noe som ikke vil skape harmoni rundt barna. Eventuelt at far hopper fra blomst til blomst fordi ingen orker å bli i et forhold der typen setter gamlefamilien foran nyfamilien (der barna selvfølgelig er inkludert). Dette vil bli veldig ustabilt og ikke optimalt for barna. What she said. Det gagner ikke barna som vil at foreldrene blir sammen igjen, å se at de drar på ferie sammen, kanskje har god og snill tone seg imellom, og gi barna falske forhåpninger om at kaaanskje, om ikke den nye partneren har vært der, så ville de blitt sammen igjen. Det ødelegger både for samarbeid mellom barn og steforelder, og mellom steforelder og den biologiske forelderen. Og hva hvis man er i nytt forhold og har fått felles barn? Skal man dra på ferie med eksen og barnet/barna man har med eksen, mens den nye partneren og felles barn sitter igjen hjemme, eller må dra på egen ferie alene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå