Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #1 Skrevet 24. juni 2015 Hvor lenge kan de være alene hjemme? Anonymous poster hash: ba5e7...abb
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #2 Skrevet 24. juni 2015 Han blir 8 i oktober. Kan og kan....Han har ikke mobil, så maks en liten time... Anonymous poster hash: eec75...351
Willy W Skrevet 24. juni 2015 #3 Skrevet 24. juni 2015 Min har heller ikke mobil ennå. Så lenge vi ikke kan ringe han er det maks 30-45 min
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #4 Skrevet 24. juni 2015 Jeg har en som akkurat har blitt 9. Han har ikke gått på SFO siden september, men har som regel vært sammen med kamerater etter skolen. Alene hjemme ca 1-3 timer av gangen.. I morgen skal han for første gang være alene en hel dag (ca 9-16). Men det ser ut som han kommer til å ha en venn på besøk hele dagen. Han er i utg.punktet ikke så glad i å være helt alene.. Anonymous poster hash: ca6d0...d90
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #5 Skrevet 24. juni 2015 Jeg har en som akkurat har blitt 9. Han har ikke gått på SFO siden september, men har som regel vært sammen med kamerater etter skolen. Alene hjemme ca 1-3 timer av gangen.. I morgen skal han for første gang være alene en hel dag (ca 9-16). Men det ser ut som han kommer til å ha en venn på besøk hele dagen. Han er i utg.punktet ikke så glad i å være helt alene.. Anonymous poster hash: ca6d0...d90 Men syns det er moro så lenge han har noen å være sammen med altså. De har telefon. Besteforeldre er ikke så langt unna heller...hvis det skulle være noe 😀 Anonymous poster hash: ca6d0...d90
gresskar Skrevet 24. juni 2015 #6 Skrevet 24. juni 2015 5-6 timer kanskje? Har vel bare vært hjemme maks 3 timer,men tror lengre har gått helt fint. Har telefon da.
Mamma_til_2 Skrevet 24. juni 2015 #7 Skrevet 24. juni 2015 Hun har tlf og liker og være alene, hun har vært alene først 1 time før skole gått på skole kommet hjem og vært alene i 2 timer.
Gjest Antarctica Skrevet 24. juni 2015 #9 Skrevet 24. juni 2015 Kommer litt an på situasjonen rundt. Min liker IKKE å være alene, men det bor mange kompiser i nabolaget, så hvis det ble langsomt for ham, kunne han jo sykle tilen av dem.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #10 Skrevet 24. juni 2015 Akkurat fylt 8 og ferdig med 2.klasse. Hun kan sikkert være alene en hel dag, hun er ikke redd og kan finne seg mat osv. Men hun har ikke telefon enda og har aldri vært alene mer enn en time. Anonymous poster hash: ea60f...1c3
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #11 Skrevet 24. juni 2015 Takk for mange svar. Han har vært alene hjemme opptil en time tidligere uten problemer. Satt bare og spilte på PS3'en. Har også venner i nærheten.. Saken nå er at fra og med neste uke er det sommer ferie og SFO stengt. Mannen skal jobbe en uke til. Jeg er hjemme i permisjon, men har lyst til å ta en trilletur med barselgruppen en av dagene. Dersom jeg blir med bli jeg borte en 3-4 timer... Føler meg ganske usikker. Kanskje jeg bare skal kjøpe en telefon til han... Anonymous poster hash: ba5e7...abb
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #12 Skrevet 24. juni 2015 Takk for mange svar. Han har vært alene hjemme opptil en time tidligere uten problemer. Satt bare og spilte på PS3'en. Har også venner i nærheten.. Saken nå er at fra og med neste uke er det sommer ferie og SFO stengt. Mannen skal jobbe en uke til. Jeg er hjemme i permisjon, men har lyst til å ta en trilletur med barselgruppen en av dagene. Dersom jeg blir med bli jeg borte en 3-4 timer... Føler meg ganske usikker. Kanskje jeg bare skal kjøpe en telefon til han... Anonymous poster hash: ba5e7...abb Dette var forresten meg, HI Anonymous poster hash: ba5e7...abb
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #13 Skrevet 24. juni 2015 Vi har ei på 6 år også så vi tenkte vi skulle kjøpe en rimelig mobil med kontantkort som kan fungere som hustelefon. Både 8 og 6 åringen skal jo trenes opp på å være litt alene og da er det greit at det ligger en telefon i huset. Anonymous poster hash: ea60f...1c3
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #14 Skrevet 24. juni 2015 Vår 8 åring har vært alene hjemme en times tid. Kunne nok vært alene lengere, men har ikke vært behov for det. Men han fikk ikke være alene hjemme før han fikk tlf. Jeg syns han skal ha mulighet for og ringe en av oss om det skjer noe, om han blir redd osv. Han har ikke med telefonen over alt, men det blir som en slags hustelefon for han. Jeg vil også kunne ringe han, tilfelle vi skulle bli forsinket eller noe. Anonymous poster hash: f39a3...cc6
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #15 Skrevet 24. juni 2015 Min sønn er nylig 8 år, og har vært hjemme alene ca 1,5 time. Har en telefon hjemme han kan bruke. Det har gått veldig bra, og han kunne fint være litt lenger alene hjemme. I morgen skal storesøsteren hans på 14 år passe han i 8,5 time, mens jeg er på jobb. Så det blir veldig spennende. Før har hun bare passet han 2-3 timer før. Sønnen min får besøk av en kompis og. Anonymous poster hash: 8c581...049
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #16 Skrevet 24. juni 2015 Vi har kjøpt billigste type nokia med kontantkort til 7-åringen vår. Det er veldig greit når vi må lufte bikkja og hun ikke vil være med og en voksen er alene med henne. Er helt greit hjemme 1-2 timer. Vi er max 15 min unna (hvis vi løper) og har drillet henne i hva hun skal gjøre om det skjer noe. Valget av telefon skyldes at den ikke skal brukes til å spille på. Da blir batteriet fort tomt. Anonymous poster hash: 3645d...04d
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #17 Skrevet 24. juni 2015 Min (snart) 9åring får ikke være hjemme alene så lenge av gangen, rett og slett fordi han er et svimehue stoler ikke på at ham et sekund 😂 Han har egen mobil pluss at jeg har hustelefon så det er ikke noe problem å få tak i ungene, men jeg frykter at huset er brent ned eller rundstjålet når jeg kommer hjem. Han hadde sikkert klart å glemme igjen hodet om det ikke var skrudd fast 7 åringen, derimot, han kan jeg fint la være hjemme noen timer når han fyller 8.. Anonymous poster hash: 22398...2b4
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #18 Skrevet 24. juni 2015 en natt går greit ,siden han har 2 eldre søsken på 15 og 17 som alltid vil være hjemme Anonymous poster hash: 43e9b...3c1
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #19 Skrevet 24. juni 2015 1-1,5 time har han vært alene noen ganger. Nettopp fylt 8 år. Anonymous poster hash: 97fe1...ef5
Mamma_til_2 Skrevet 24. juni 2015 #20 Skrevet 24. juni 2015 en natt går greit ,siden han har 2 eldre søsken på 15 og 17 som alltid vil være hjemme Anonymous poster hash: 43e9b...3c1 Men da er han ikke alene!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #21 Skrevet 24. juni 2015 Har 7 og 9 åring, 2. og 3. Klasse. Her liker ingen foreldre at ungene har besøk når de selv ikke er hjemme, ingen foreldre liker at ungene går på besøk der det ikke er voksne hjemme. Så kompis besøk er uaktuelt. 3. Klassingen kan være hjemme noen timer. Ikke mer. De kjeder seg, og de søker ut til selskap med andre. Kan ikke stole på de, ingen av de. Anonymous poster hash: a11f9...edd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå