Gå til innhold

Barnet blir ikke bare glad, men suuperglad. Og ikke bare sint, men rasende!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 22 mnd.

Når han blir begeistret, blir han overglad og hyyyler og veifter med armer og bein osv.

Samme når han blir sint, han raser!

Kan ikke se denne type oppførsel hos barn på samme alder, så jeg begynner å bli bekymret :-(

Noen som har noen innspill?

Anonymous poster hash: 65e8b...fbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høysensitiv? Er litt sånn selv, ting som skuffer kan skuffe enormt men ting som gleder fører til de høyeste topper! Syntes det høres ut som at han har et rikt følelsesliv. Det kan jo være litt vanskelig for han å takle når han er så liten men trenger ikke være noe galt i det. Ta han til en utredning?

Anonymous poster hash: aaaef...4fd
Skrevet

Min blir så sint at han hopper av sinne og sitter han i bilstolen sparker han i setet foran mens han klapper i hendene i raseri. Blir også veldig glad, spiller seg selv veldig opp, bruker store ord og synes alt er fantastisk. Han er fire år nå, og det meste gikk over når språket løsnet.

Anonymous poster hash: 08a7c...023

Skrevet

Jeg har en på 3 som er enten eller. Enten veldig veldig glad eller illsint. Tenker at det ikke er noe galt i det, er bare mye følelser og det tar litt tid å lære seg å mestre det. Ser dog at andre å samme alder ikke er like sinte, men ser de heller ikke like glade. Men mange av de andre er generelt mer sutrete. Jeg tenker ikke at det er noen fare når de er så små, de har bare mye de skal lære. Alt for mange roper diagnose og utredning så fort ikke alle er like. Vel, alle er ikke like! Ikke vi voksne heller!

Anonymous poster hash: 3a177...4f0

Skrevet

Min datter på 5 år er sånn, hun har autisme.

Anonymous poster hash: fed99...1ce
Skrevet

Hypersensitivitet er gjerne krysset med andre diagnoser men du kan være hypersensitiv uten å være f.eks autist også. Få han til en utredning.

Skrevet

Hypersensitivitet er gjerne krysset med andre diagnoser men du kan være hypersensitiv uten å være f.eks autist også. Få han til en utredning.

Seriøst? En toåring med mye humør skal utredes? Hva i all verden kan komme ut av det?

Slapp av, pust med magen og vær glad for at du har et barn som kan vise følelsene sine. Så må dere øve litt på å tilpasse det situasjonen etterhvert som han blir eldre.

Anonymous poster hash: 3fb6c...6fa

Skrevet

Seriøst? En toåring med mye humør skal utredes? Hva i all verden kan komme ut av det?

Slapp av, pust med magen og vær glad for at du har et barn som kan vise følelsene sine. Så må dere øve litt på å tilpasse det situasjonen etterhvert som han blir eldre.

Anonymous poster hash: 3fb6c...6fa

Hi virker bekymret, dersom det er så bekymringsverdig så er jo eneste løsning å utrede han. Det er antageligvis alt for tidlig uansett, når de er så små så er jo livet en berg og dalbane uansett. Men hvis det er et problem som fortsetter i flere år så kan hun jo vurdere det.

Skrevet

Min yngste sønn på snart tre er sånn, enten eller. Alltid vært, helt siden han var baby. Men det er da ikke noe galt med han, hans følelser kommer sterkt til uttrykk enten de er gode eller dårlige. Eldste på fem er noe lik, men likevel ikke like voldsomt som hos lillebror. Ikke noe galt med han heller.

Anonymous poster hash: 1d3d0...972

Skrevet

Hva er svaret her? Skal jeg be om utredning til min snart 2 år gamle sønn? :-( jeg blir forvirret nå. Hva er normalt/ikke normalt?

Hi

Anonymous poster hash: 65e8b...fbb

Skrevet

Du skal ikke bekymre deg.

Jeg vil si du har et fantastisk barn som er full av liv.

Det at andre antyder diagnoser fordi et barn er kjempeglad når en er glad og tilsvarende når en er sint vitner om uvitenhet etter min oppfatning.

Du som skrev at du har en datter på 5 år som er autist - og at hun er slik.

Ønsker du å skape bekymring for denne moren?

Hadde HI skrevet at barnet hennes ikke hadde ord og viste liten interesse for lek osv.

Da kunne du forsiktig antydet at hun kunne ta kontakt med fastlege for evt. utredning.

Men her skriver HI om et barn som er kjempeglad eller kjempesint.

Skrevet

Hvis han går i barnehage kan du jo spørre der, hvis ikke skal han vel snart på toårskontroll? Å da kan du jo snakke med helsesøster. Det er mye som er normalt, så går nok helt fint:)

Anonymous poster hash: b1efb...8b8

Skrevet

Synes dette høres helt normalt ut, jeg!

Anonymous poster hash: 45a64...59d

Skrevet

Høres ut som en normal unge med temperament.

Anonymous poster hash: 99596...67b
Skrevet

Begge mine var sån. I dag er de helt normale skolebarn uten en eneste kjent diagnose.

Anonymous poster hash: 9fe95...d28
Skrevet

min sønn stort sett veeldig glad. Når han blir sint, blir han helt rasende. sjelden midt i mellom. En pedagog sa til meg at det var veldig bra for min sønn, at han hadde følelsene "utenpå". og at det var bra at han viste så godt hvordan han hadde det. han er 2 år :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...