Gå til innhold

Trenger å se det positive

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger hjelp til å se det positive i at jeg skal tilbake i jobb nå. Jeg ser kun det negative, borte fra familien hele dagen, mer sliten, mer vondt, mindre tid. Hjelp meg med det positive.

Anonymous poster hash: 83eea...7ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke sosial klient 👍🏻

Anonymous poster hash: 05e86...1f4

Skrevet

Du får brukt hodet til annet enn bleier, bæsj og gulp. Det trengs;) Og det er faktisk godt å kjenne at man savner familien også. Tiden som tilbringes sammen blir mer verdifull:)

Anonymous poster hash: c2a4b...08c

Skrevet

Det er meir slitsomt å vere heime med småborn enn å vere på jobb.

Skrevet

Du er ikke sosial klient 👍🏻

Anonymous poster hash: 05e86...1f4

Det stemmer, er på aap og det er jeg også når jeg er på jobb. Altså like mye inn når jeg er på jobb som når jeg er hjemme... Hi.

Skrevet

Du får brukt hodet til annet enn bleier, bæsj og gulp. Det trengs;) Og det er faktisk godt å kjenne at man savner familien også. Tiden som tilbringes sammen blir mer verdifull:)

Anonymous poster hash: c2a4b...08c

Mine barn på 6 og 9 år bruker verken bleier eller gulper. Hi.

Skrevet

Det er meir slitsomt å vere heime med småborn enn å vere på jobb.

Nei det er det ikke. Hi.

Skrevet

Har du ikke mulighet til å søke ulønnet permisjon eller være hjemmeværende, så har du ikke noe valg. Så enkelt er det, du behøver ikke glede deg. Det er en nødvendighet for å få endene til å møtes og da gjør du det.

Anonymous poster hash: 68d8c...0f9

Skrevet (endret)

Er ikke så lett å vite hva man skal muntre opp med når man ikke vet noe om situasjonen din.

Men som en over her skrev. Noen ganger er det faktisk bare slik at livet krever av en ting som man ikke vil..

Endret av pifi med tre nurk
Skrevet

Det er sunt for deg å ikke være isolert i hjemme, få utfordret hodet med litt arbeidsoppgaver (om enn du syntes de er kjedelige) og dersom ungene dine er så store så bør jo det hjelpe litt også.. Jeg trodde du hadde små barn hjemme jeg. Det er sunt for dem å ha en mamma som jobber også, og ikke bare diller rundt hjemme (selv om du får like mye penger uansett hva)

På de andre svarene du har gitt her inne så virker det som at du bare vil bryte ned det positive for å rettferdigjøre ditt behov for å slippe å gå på jobb som oss andre..?

Anonymous poster hash: ecd6f...969
Skrevet

Har du ikke mulighet til å søke ulønnet permisjon eller være hjemmeværende, så har du ikke noe valg. Så enkelt er det, du behøver ikke glede deg. Det er en nødvendighet for å få endene til å møtes og da gjør du det.

Som jeg skrev så er jeg syk og mottar aap. Jeg har like mye inn om jeg går hjemme eller om jeg er på jobb... Det at jeg skal tilbake i jobb nå er noe jeg selv har valgt. Trenger å se noe positivt i det da jeg ikke finner noe positivt...

Skrevet

Men er arbeidsoppgavene dine passe da? Du føler ikke at du sliter deg ut heller? Det at du jobber og kommer deg ut og får gjort noe med både kropp og hode ER positivt! Det er også en bra ting at du savner familien og familien får jo ikke minst tid til å savne deg også. Det høres ut som at du er litt langt nede for du klarer jo ikke å se det positive i det.. :-( Det at du ikke finner noe positivt er ikke synonymt med at det ikke finnes! :)

Hvor lenge har du jobbet nå da? Det må jo uansett være en overgang for deg. Syntes du er tøff som gir det en sjanse og syntes ikke at du skal gi deg med det første, med mindre sykdommen blir verre av det!

Skrevet

Har du ikke mulighet til å søke ulønnet permisjon eller være hjemmeværende, så har du ikke noe valg. Så enkelt er det, du behøver ikke glede deg. Det er en nødvendighet for å få endene til å møtes og da gjør du det. Anonymous poster hash: 68d8c...0f9

Som jeg skrev så er jeg syk og mottar aap. Jeg har like mye inn om jeg går hjemme eller om jeg er på jobb... Det at jeg skal tilbake i jobb nå er noe jeg selv har valgt. Trenger å se noe positivt i det da jeg ikke finner noe positivt... Anonymous poster hash: 83eea...7ac

Det positive blir da at du forhåpentligvis er på vei ut av NAVsystemet.

Skrevet

Jeg har selv gått på AAP i 5 år nå pga alvorlig sykdom, har i korte perioder underveis vært ute i jobb og det har virkelig gjort underverker! Tidligere har jeg vært for syk for å fortsette, men denne gangen ser det ut til å endelig løsne! Ja, det er tungt, men det blir så godt etterhvert når kroppen blir vant til å jobbe igjen. Jeg har mye mer overskudd og føler meg mye mer verdifull rett og slett. Det er deilig å kunne bidra og å kunne fortelle at jeg faktisk jobber når folk spør, selv om det fortsatt er via AAP så er dette første skritt tilbake til arbeidslivet. Ingen tvil om at det er til tider veldig hardt, men det gir så mye mer i lengden enn å gå hjemme når man er frisk nok til å bidra med noe uansett hvor mye eller lite det er. Man mister mye av å gå lenge hjemme selv om man slutter å tenke over det etterhvert. Dette kommer til å bli en positiv ting for deg, selv om du ikke føler det sånn selv nå. Fremgang er bra!

Anonymous poster hash: 8efd6...c59
Skrevet

Men er arbeidsoppgavene dine passe da? Du føler ikke at du sliter deg ut heller? Det at du jobber og kommer deg ut og får gjort noe med både kropp og hode ER positivt! Det er også en bra ting at du savner familien og familien får jo ikke minst tid til å savne deg også. Det høres ut som at du er litt langt nede for du klarer jo ikke å se det positive i det.. :-( Det at du ikke finner noe positivt er ikke synonymt med at det ikke finnes! :)

Hvor lenge har du jobbet nå da? Det må jo uansett være en overgang for deg. Syntes du er tøff som gir det en sjanse og syntes ikke at du skal gi deg med det første, med mindre sykdommen blir verre av det!

Jeg har min første dag igjen til uka. Skal tilbake til samme jobb, det er kontor/saksbehandling. Siste så jobbet jeg i 6 mnd før jeg da ble sykemeldt i 2 mnd. Dette var grunnet smerter og psykisk utslitt. Hi.

Skrevet

Hva sliter du med da HI? Du får prøve vettu.. Hvis ikke du vil bli ufør! Du får kontakt med andre voksne hver dag og gjort noe nyttig. Bidra til samfunnet. Er ikke det et pluss? Jeg misliker å gå hjemme, men har aldri vært syk.

Anonymous poster hash: b495e...731

Skrevet

Hva sliter du med da HI? Du får prøve vettu.. Hvis ikke du vil bli ufør! Du får kontakt med andre voksne hver dag og gjort noe nyttig. Bidra til samfunnet. Er ikke det et pluss? Jeg misliker å gå hjemme, men har aldri vært syk.

Anonymous poster hash: b495e...731

Nei ser ikke på de tingene som noe positivt nei. Hi.

Skrevet

Det er jo absolutt viktig å ta hensyn nok til at du ikke sliter deg ut.. Fysisk er jo en ting når man er syk, det er ikke alltid like lett å kontrollere kroppen men kanskje du får muligheten til å være litt føre var på psyken? Men som sagt, men en negativ instilling blir det selvfølgelig jævlig uansett hva.. Instilling har nesten alt å si.

Skrevet

Du tjener samfunnet istedenfor å bli en ekstra utgiftspost?

Anonymous poster hash: 7a959...8d0

Skrevet

Uff, jeg tenker at det her er dømt til å gå galt så negativ som du er. Alle svar du får, svarer du negativt til. Selv om du sier du har valgt det selv, så virker det ikke akkurat sånn.

Du må prøve å snu tankegangen din litt, og prøve å finne det positive i det å begynne på jobb igjen. Med den innstillingen du viser her, så er det ingenting i verden som vil få dette til å bli bra.

Anonymous poster hash: 7ca6c...89f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...