Gå til innhold

Vi har tilsammen utbetalt 78.000,- i mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mye synes du???

Anonymous poster hash: 4cbae...415

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: bd756...f4e
Skrevet

Det er mye samme som oss, og ja, jeg synes det er ganske bra. Ikke veldig mye, men mer enn vanlig.

Anonymous poster hash: b39e9...a5b
Skrevet

Omtrent dobbelt av oss. Men nå studerer min mann. Regner med vi ligger på 70000 når han er ferdig.

Anonymous poster hash: 1d1f3...dea

Skrevet

Congrats!

Anonymous poster hash: 27355...851

Skrevet

Vi har dette + bonuser og lavt huslån, men billån. Blir gal av at vi ikke klarer spare osv og bor i et oppussingsobjekt som stjeler alle pengene vår :( Området er lite attraktivt også, så det er så utrolig bortkasta penger. Men, en dag tjener det seg vel kanskje...

Hi

Skrevet

Mye mer enn oss, vi ligger på rundt 40.000 i mnd men er pga sykdom så det vil øke igjen forhåpentligvis.

Anonymous poster hash: 02c11...cc6

Skrevet

Hva skjer med alle disse statusene om økonomi? Klarer dere ikke å vurdere selv om dere har god råd eller ikke? For oss, som er en student og en lavtlønna er det mye. For andre med bedre råd er det vel helt vanlig.

Skrevet

Vi har dette + bonuser og lavt huslån, men billån. Blir gal av at vi ikke klarer spare osv og bor i et oppussingsobjekt som stjeler alle pengene vår :( Området er lite attraktivt også, så det er så utrolig bortkasta penger. Men, en dag tjener det seg vel kanskje...

Hi

Sløser dere endel?

Jeg over som skrev at vi har halvparten.

Vi har leilighet som vi leier til 10500 i mnd, barn i barnehage og barn på Sfo totalt 5500 bil med lån til 3000 kr og alle andre faste utgifter.

Sparer 5000 hver mnd.

Allikevel har vi råd til ferie og kino og badeland og annet kos. Føler vi har mye.

Skrevet

Vi har i snitt 30000 tilsammen. Er ikke rike, men klarer oss. Har kun huslån på 5000,- Vi klarer ikke spare så mye, kun noen hundrelapper til barna. Hvis jeg en dag dropper min selvstendige karriere og får meg fast jobb blir det sikkert bedre :-)

Men for meg høres nesten 80000 i mnd ut som en våt drøm... ;-)

Anonymous poster hash: 1b208...792

Skrevet

Oppussing kan koste en del, ta et rom av gangen, ha et budsjett. Dere har en god lønn så dette er mer enn mulig :)

Anonymous poster hash: 6a6ab...28d
Skrevet

For oss ville det vært lite.

Vi har ca 100.000 utbetalt hver mnd.

Alt kommer jo an på valg du har tatt og hvilken livsstil du lever.

Anonymous poster hash: d9383...999

Skrevet

Godt over medianinntekt.

Oppussingsobjekt lønner seg dersom huset ligger i et attraktiv område.

Anonymous poster hash: 0d1f6...f72
Skrevet

Vi ligger på ca. 45 000 i mnd. Begge to i 100 % jobb. Ikke god råd, men helt greit. Betaler nesten 16 000 i mnd kun på lån og forsikring, pluss alle andre faste avgifter som kommer med hus, tv, internett osv.. Har 2 bleiebarn, 1 som går i barnehagen. 2 biler, båt. Jeg sparer 3000 i mnd, mannen er ikke like god på å spare. Vi bruker nok litt for mye i mat og på tull, så kunne nok freit å spare mer. Men vi spiser godt, kan finne på ting med unga, dra ut på restaurant osv når vi føler for det. Hadde vi hatt utbetalt 78 000 i mnd, ja da hadde vi hatt VELDIG GOD råd.

Anonymous poster hash: a0e89...97d

Skrevet

Vi ligger på ca. 45 000 i mnd. Begge to i 100 % jobb. Ikke god råd, men helt greit. Betaler nesten 16 000 i mnd kun på lån og forsikring, pluss alle andre faste avgifter som kommer med hus, tv, internett osv.. Har 2 bleiebarn, 1 som går i barnehagen. 2 biler, båt. Jeg sparer 3000 i mnd, mannen er ikke like god på å spare. Vi bruker nok litt for mye i mat og på tull, så kunne nok freit å spare mer. Men vi spiser godt, kan finne på ting med unga, dra ut på restaurant osv når vi føler for det. Hadde vi hatt utbetalt 78 000 i mnd, ja da hadde vi hatt VELDIG GOD råd.

Anonymous poster hash: a0e89...97d

Og vi har også pusset opp mye. Bygd på stue,bad, flere soverom,pusset opp soverom,gang,gammel stue og kjøkken. Nytt elanlegg. Gjør alt vi kan gjøre selv da,mannen er tømrer.
Skrevet

Hi

Sløser dere endel?

Jeg over som skrev at vi har halvparten.

Vi har leilighet som vi leier til 10500 i mnd, barn i barnehage og barn på Sfo totalt 5500 bil med lån til 3000 kr og alle andre faste utgifter.

Sparer 5000 hver mnd.

Allikevel har vi råd til ferie og kino og badeland og annet kos. Føler vi har mye.

Et koster å pusse opp! Tre bad feks uten å ta opp lån kjennes på lommeboka. Jeg vet vi ikke kan klage, men det er ikke noe kjekt å føle seg kronisk blakk uansett hvor mye eller lite enn har. Vi drar på ferier også vi altså, men da tar jo oppussingen enda lengre tid også

Hi

Skrevet

Godt over medianinntekt.

Oppussingsobjekt lønner seg dersom huset ligger i et attraktiv område.

Anonymous poster hash: 0d1f6...f72

Det er det det ikke gjør og her er jeg og mannen ikke enige! Jeg synes vi fint kunne bodd et populært sted med mer gjeld, mens han ønsker ikke det og investerer heller millioner i dette huset som aldri vil tjene seg inn igjen i kroner og ører. Når det er ferdig er det dog som nytt å regne, sentralt på denne usentrale plassen og med mye familie rundt oss. Men nå hater jeg hele pengesluket og ønsker meg tilbake til Obos leilighet i Oslo 😁

Hi

Skrevet

Hvis det er netto utbetalt, så må du være dum i hodet hvis du er "usikker" på om det er mye utbetalt????

Anonymous poster hash: 12477...160

Skrevet

25.000 har mannen utbetalt

13.000 har jeg utbetalt

4.000 i barnetrygd

1.000 i hjelpestønad

43.000 har vi da, og lever av det to voksne og fire barn. En i barnehage, en på sfo, to ungdommer, et billån, boliglån på 2,5 mill osv

Kan ikke helt se at dere skulle slite...

Vi har ikke råd til å ta ungene på ferie da, men det har kanskje dere? Ellers har vi til det vi trenger, ingen lider noen nød her i huset.

Anonymous poster hash: 2bab9...58e

Skrevet

VIl tro det er godt over snittet ja. Om man føler man har dårlig råd eller ikke kommer jo helt an på forbruket. Jeg føler jeg hadde bedre råd som alenemor..enn nå som vi har tilsammen hele 150 000 tilsammen. Men med nyoppstartet firma så er pengene kun på en kort mellomlagring før de drar videre igjen;) Håper det blir bedre snart!

Anonymous poster hash: 2177b...074
Skrevet

Vi har ca 90 0000 utbetalt i mnd, men synes ikke vi har god råd. Men så går nesten alt til oppussing og lån. Har sykt stort lån og huset vi kjøpte var en katastrofe. Heldigvis på en veldig populær plass, så verdien øker jo når vi totalrenoverer. Men likevel skjønner jeg veldig godt følelsen din med å savne leiligheten. Det gjør vi også! Både pga tid og penger.

Anonymous poster hash: 550e8...9b9

Skrevet

Usikker på hva vi har hver måned jeg. Mannen har 1,2 mill i året og jeg har 400.000 i året. Så vi tjener jo godt :) Lavt huslån og stort hus på 250 kvm som er ganske nytt og nå skal vi til å kjøpe oss hytte på fjellet. Vi har alltid vært flinke med penger og investert lurt i eiendom som har gitt oss avkastninger opp igjennom :-)

Anonymous poster hash: e491c...a46
Skrevet

For oss ville det vært lite.

Vi har ca 100.000 utbetalt hver mnd.

Alt kommer jo an på valg du har tatt og hvilken livsstil du lever.

Anonymous poster hash: d9383...999

Hva slags utdanning har dere?

Anonymous poster hash: 2aa86...cff

Skrevet

Vi har vel det samme i gjennomsnitt, noen mnd mer og noen mindre.

Vi har ikke flust med penger, betaler det meste til overs inn på lånet og sløser ikke.

Vi prioriterer å betale ned lånet, selv om det ikke er så høyt. Kunne alltids valgt å prioritere annerledes og brukt mer på oss selv og reiser og slikt men ser ikke helt vitsen med det nå

Anonymous poster hash: bbbde...86b

Skrevet

Hi

Da hadde jeg kanskje vurdert å ta opp mer lån, for heller å få ned oppussingskonstadene på jamna. Utrolid tappende å ha disse kostnadene løpende.

Anonymous poster hash: 264fe...509

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...