Gå til innhold

Husstand med samlet inntekt på 1,2 mill

Anbefalte innlegg

Skrevet

I året. Synes dere det er mye ?

Anonymous poster hash: c854b...557

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er ganske mye!

Anonymous poster hash: c68fa...377

Skrevet

Synes ikke det er mye, så vidt over gjennomsnittet. Hos oss er det en inntekt. 

Anonymous poster hash: bcba9...130
Skrevet

Ikke mye men en fin inntekt.

Anonymous poster hash: 2bbf7...528

Skrevet

Helt vanlig

Anonymous poster hash: a6ee1...d0e

Skrevet

Alt er relativt. Jeg tjener alene 1,5 millioner og for meg er det ikke mye, men gjennomsnittslønnen er nok noe lavere enn 1,2 millioner for en hustand med 2 inntekter og det indikerer at det er en god lønn.

Anonymous poster hash: 78a1a...37e
Skrevet

En bra lønn. Vi har ca 1,1 og er brukbart fornøyd. En av oss i offentlig sektor og en i privat. Særlig den i privat sektor er forøvrig grundig underbetalt.

Anonymous poster hash: b0597...7c1

Skrevet

Jeg mener jeg leste i forbindelse med lønnsoppgjøret at gjennomsnittslønnen til norske lønnsmottakere nå er nesten 500.000?

Da ligger dere i tilfelle litt over gjennomsnittet.

Personlig tjener jeg 370.000 og mannen 450.000 på vanlige høyskoleutdannelser, så dere ligger et godt stykke over oss.

Anonymous poster hash: e72e6...568

Skrevet

Ganske ironisk at dere med så høy lønn ikke skjønner at dette er godt over gjennomsnittet...https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/statistikker/lonnansatt/aar/2015-03-20Anonymous poster hash: c68fa...377

Mer ironisk at du ikke kan gange og ser at 1,2 mill er rett over gjennomsnittet for 2 stk i Norge.  Anonymous poster hash: bcba9...130

Det regnestykket vil jeg gjerne se du!

Skrevet

Vi har 910.000 i året og vi lever godt :)

Anonymous poster hash: 5ca0f...4a3

Skrevet

Ganske ironisk at dere med så høy lønn ikke skjønner at dette er godt over gjennomsnittet...https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/statistikker/lonnansatt/aar/2015-03-20Anonymous poster hash: c68fa...377

Mer ironisk at du ikke kan gange og ser at 1,2 mill er rett over gjennomsnittet for 2 stk i Norge.  Anonymous poster hash: bcba9...130

Det regnestykket vil jeg gjerne se du!

ja, hva kan en månedslønn på 43 800 bli i årslønn for 2 personer.....

Skrevet

Det regnestykket vil jeg gjerne se du!Anonymous poster hash: c68fa...377

ja, hva kan en månedslønn på 43 800 bli i årslønn for 2 personer..... Anonymous poster hash: bcba9...130

Ingenting i nærheten av 1,2 mill iallefall!

Med mindre du innbiller deg at et par hundretusen ekstra på en 4-500.000-inntekt er ubetydelig? For det skal jeg love deg at det IKKE er!

Dagens!! *knegg*

Skrevet

Forøvrig er gj.snittet 42.300!

Skrevet

Hjelpes, du har litt tungt for det. 

Heltidsansatte hadde en gjennomsnittlig månedslønn på 43 800 kroner. https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/statistikker/lonnansatt/aar/2015-03-20

Da mangler det knappe 150 000 mellom gjennomsnittet og 1,2 mill. 1,2 mill for 2 personer er ikke mye og det er på ingen måte langt over gjennomsnittet. Det er rett og slett bare bitte litt over gjennomsnittet. 

Skrevet

Hjelpes, du har litt tungt for det.  Heltidsansatte hadde en gjennomsnittlig månedslønn[/size] på 43 800 kroner. https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/statistikker/lonnansatt/aar/2015-03-20[/size] Da mangler det knappe 150 000 mellom gjennomsnittet og 1,2 mill. 1,2 mill for 2 personer er ikke mye og det er på ingen måte langt over gjennomsnittet. Det er rett og slett bare bitte litt over gjennomsnittet.  Anonymous poster hash: bcba9...130

Heltidsansatte er IKKE gj.snittet, ALLE ansatte er gjennomsnittet!

Og jeg sier igjen: et parhundretusen ekstra (184.800) er MYE penger på en slik inntekt!!

(50.000 ekstra er også mye penger for en slik inntekt!)

Skrevet

Det er jo forskjell på hva som er bra inntekt om man bor i Oslo eller om man bor på landet da.... Vi har vel også ca 1,2 mill i året og vi bor i Trondheim. Hadde vi flyttet 45 minutter med bil bort ( o hvilken som helst retning) så hadde det utgjort mye ift huslån etc, så da hadde vi nok følt at vi hadde mer penger.

Anonymous poster hash: b5730...96e

Skrevet

Hjelpes, du har litt tungt for det.  Heltidsansatte hadde en gjennomsnittlig månedslønn[/size] på 43 800 kroner. https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/statistikker/lonnansatt/aar/2015-03-20[/size] Da mangler det knappe 150 000 mellom gjennomsnittet og 1,2 mill. 1,2 mill for 2 personer er ikke mye og det er på ingen måte langt over gjennomsnittet. Det er rett og slett bare bitte litt over gjennomsnittet.  Anonymous poster hash: bcba9...130

Heltidsansatte er IKKE gj.snittet, ALLE ansatte er gjennomsnittet!

Og jeg sier igjen: et parhundretusen ekstra (184.800) er MYE penger på en slik inntekt!!

(50.000 ekstra er også mye penger for en slik inntekt!)

Det er en del penger, men det er fortsatt ikke riktig å si at det er "godt over snittet". Dersom gjennomsnittet er ca 1,05 mill, vil man opp i over 1,5 mill for å ha en inntekst som er "godt over snittet". At 150 000 - 200 000 kr er en del penger stemmer selvsagt, men det betyr ikke at terminologien endres. I "godt over"-begrepet, ligger det at det skal være en betydelig forskjell, og ca 180 000 kr er ikke en betydelig forskjell.

Anonymous poster hash: 3eec5...fdc

Skrevet

Scroll videre ned på den siden og les: "Beregnet årslønn for alle ansatte, som er en sammenstilling av årslønn for hvert enkelt næringsområde, utgjorde i 2014 503 800 kroner."

Dvs 1,2 mil ligger ca 200 000 kr over gjennomsnittet for en familie... 

Anonymous poster hash: 0077f...3ce
Skrevet

Du tuller?

Er så lei slike tråd!!

Anonymous poster hash: 25ccc...f5a

Skrevet

Du tuller?

Er så lei slike tråd!!

Anonymous poster hash: 25ccc...f5a

Hva mener du? Jeg lager hvilke tråder jeg vill! Ikke les denne tråden da, dumskalle.

Anonymous poster hash: c854b...557

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...